Radi Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Hei. Emne sier det meste. Jeg kjøpte en laptop i høst (Toshiba) hvor det medfølgte vista CD. Når jeg setter inn XP installasjons CD-en, og har valg å installere XP (ikke reparere e.l) For jeg meldingen at pcen ikke finner noe hdd. Jeg prøvde å ha en eksterndisk tilkoblet, og da kunne jeg installere xp på den, men det skal jeg jo ikke... Hvordan får jeg installert xp på maskinen min?? (Har ikke disket-stasjon) Takker for alle svar! Endret 18. januar 2008 av Radi Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Du må lage din egen XP-installasjons-CD med driverne til SATA-kontrolleren som er på hovedkortet til den bærbare. Disse driverne må plasseres riktig og hele det styret. XP er en del dårligere på denne typen drivere enn Vista. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Jaok. Høres ut som mye bry. Men er det noen som vet hvordan jeg skal lage den cden riktig? Er drit lei av vista og at ingen ting virker som det skal. Har mange midi-kontrollere tilkoblet pcen osv... Hjelper ikke å laste ned nyeste drivere eller drivere for vista (HVIS det finnes til produktet) Derfor ønsker jeg å installere XP igjen. Likte det bedre uansett! Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg skal lage cden? Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jaok. Høres ut som mye bry.Men er det noen som vet hvordan jeg skal lage den cden riktig? Er drit lei av vista og at ingen ting virker som det skal. Har mange midi-kontrollere tilkoblet pcen osv... Hjelper ikke å laste ned nyeste drivere eller drivere for vista (HVIS det finnes til produktet) Derfor ønsker jeg å installere XP igjen. Likte det bedre uansett! Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg skal lage cden? Søk på add custom sata drivers to xp install disk i google. Det er litt ekstra tiltak, men det er langt fra komplisert. Synd Vista ikke funker for hardwaren du ellers bruker da. Hersens hardwareprodusenter som ikke gidder å lage drivere. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Når jeg har funnet sata driveren til laptopen min (Hvor finner jeg den?) Hvor skal jeg legge den på XP CD-en jeg skal lage? Kan jeg bare kopierer hele XP CD-en inn på pcen, legge til driveren og brenne den ut igjen? Edit: Det er vell sikkert mulig å ta med laptopen til en data butikk el. å få dem til å gjøre det der? Jeg vet ikke om jeg har Kunskapen eller tolmodigheten som skal til. hehe Googla litt, og det så omfattende ut! :/ Endret 18. januar 2008 av Radi Lenke til kommentar
Radi Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 En kompis hadde samme problem. Han lastet ned ett program som gjorde at han hadde tilgang til, og kunne gjør akkurat hva han ville på pcen. Da slettet han viktige filer, som system32 osv, og da krasjet hele pcen han. Så satte han inn XP cden, og installerte det. Da gikk det. Men om det er en bra måte å få installert XP på vet jeg ikke:P Er det ingen lettere måte å få installert XP på Vista pc, enn å lage sin egen XP-CD? Lenke til kommentar
abze Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Besøk denne siden http://driverpacks.net/DriverPacks/ og lag din egen med "alle" drivere inkludert i installen, kan også sjekke ut http://www.nliteos.com har faktisk brukt den for å lage mine egne w2k og xp installasjoner (med drivere og patcher ol.) ikke noe hazzle med drivere og hele pakken, også mulig å få installasjon med inkluderte programer med er vel ikke alltid nødvendig lykke til Endret 20. januar 2008 av abze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå