Bringebærsaft Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Netopp kjøpt meg et XFX nforce 780i HK, med 2 stk 8800 gts (512 versjonen) og dualcore 3 ghz, 8 giga ozc ram. Første problemet kom når jeg skulle starte pcn, ingenting ville fnbgere, det problemet ble løst ved å fjerne 1 av ram brikkene. Etter å ha brukt pcn i går så slo den seg av, og ville ikke starte igjenn. Alle viftene går, musa og tastatur fungerer, får 1 pip som indikerer at alt er ok med systemet. Men det virker som om skjermen ikke får noe signal (testa skjermen på andre pcer, så den er ikke problemet). Får også postcoden 5d, som i manualen står at betyr : Init Initializing onboard superiorIO. Har googlet litt osv, men ble ikke noe klokere. Kan nevne at det var under en nvidia optimaliseringssjekk at maskina slo seg av. Lenke til kommentar
Bringebærsaft Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 har oppdaget noe nytt nå. Når jeg kjører sli så får jeg melding om å sette et skjermkort i pci ex 1 porten..noe som jeg har..når jeg bare setter inn 1 skjermkort i port 1 så piper maskinen og vil ikke starte. begynner å frykte at hovedkortet er defekt, ialefall pci express port 1. Noen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 har du sitt i manualen at jumperne står slik de skal på hk ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå