LtdEdFred Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Heisann. Jeg kunne tenkt meg å sette opp refresh raten min litt. Hvor høyt kan jeg gå (i Display Options kan jeg gå til 100Hz)? Må jeg gå til produsentens side for å finne specs? Om jeg setter den for høyt vil skjermen dra til Legoland? Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hvis du kan gå til 100Hz i display options, og skjermen din er listet korrekt, så kan skjermen takle det. Hvis du vil vite hvor høyt du kan gå ellers, kan du sjekke specs på skjermen, da den som regel er det begrensende elementet. Hvis du setter refreshrate for høyt viser skjermen som regel 'Sync out of boundaries' eller noe lignende, bare meget gamle skjermer kan ta skade av for høy refreshrate, fordi de ikke har noen sikkerhetsfunksjon/sperre. Hvis du vil gå så langt som skjermen overhode klarer, kan du bruke fx PowerStrip. Jeg kjører min skjerm på 1+24x768@89Hz med ette programmet (OK, skjermen kosta halvparten av skjermkortet:). Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 du mener å sette opp refreshraten på desktop'en ikke sant? iogmed display options sier maks 100, så lenge 'hide modes that this monitor cannot display' er slått på, så skal det ikke vere noe problem å sette ny refresh rate til 100hz. _viss_ det skulle skjære seg og skjermen ikke vil vere med på leken og blir svart (gjerne med 'out of sync' beskjed flagrende over skjermen mens det blinker i div dioder) så skal skjermen ikke ta noe skade av uhellet. etter ca 10-15 sekund så vil windows sette refresh raten tilbake til default 60hz, eller viss skjermen blir svart når du trykker apply så kan du trykke på 'ESC' og windows går tilbake til default 60hz uten å vente 10-15 sekund. i spill så er det en helt annen historie.. annbefaler deg at du tar deg en tur på www.rage3d.com og henter ReForce fra files avdelingen der og med det programmet setter nye refresh rates for spill.. viss du vet windows får rett DDC informasjon fra skjermen så kan du trykke på 'autopopulate' i ReForce og trykke på 'apply', viss ikke så må du manuelt sette nye hz instillinger for de oppløsningene du bruker i spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå