Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Jeg har lyst på litt tilbakemelding på et bilde jeg nylig tok i Kina. Personlig er jeg rimelig fornøyd med resultatet, har bare justert litt på kontraster for å få det slik jeg ønsket. Håper å ikke få alt for mye slakt denne gangen, men vet jo aldri fyr løs Endret 17. januar 2008 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Syns det var et fint bilde. Siden det er selveste Muren i bakgrunnen syns jeg den drar litt av oppmerksomheten vekk fra selve mannen, men da har du jo ihvertfall definert miljøet bildet blir tatt i ganske klart. Hatten hans ser splitter ny ut og gjør kanskje at det ikke blir så autentisk, men det er kanskje meningen. Uansett, et fint bilde. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Syns det er litt trist når personen blir for mørk og bakgrunnen for lys. Du kunne eventuelt brukt blits. Bakgrunnen mangler litt farger, men som ikke er overraskende. Jeg har vært i Kina selv, og forrurensningen gjør mangelen på farger enorm. Jeg fikk ikke et eneste bildet av den kinesiske muren jeg ble fornøyd med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Selv synest jeg ikke at lyset var noe problem, mulig det er noe subjektivt. Eneste jeg ikke var helt fornøyd med var at bakgrunnen fremstår noe "tåkete". Som du sier så er nok det på grunn av den overraskende enorme forrurensningen (jeg var sjokkert første gang jeg ankom ) og dette var dessuten på en god dag. Farger mangler det litt av uansett siden dette er på vinterstid, men nå forsøkte jeg ikke å fremheve bakgrunnen heller, annet enn å få med muren Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg syns bildet har et fint utsnitt, du har fanget personen fint på bildet. Jeg hadde sikkert gått for å ta med muren selv også, men jeg kan ikke si at den bidrar med så mye i bildet, og kunne kanskje med fordel ha vært utelatt. Videre er jeg litt enig med abbarve når det kommer til lyset. Kanskje litt fill-flash for å løfte skyggene på kineserens høyre siden hadde vært fordelsmessig. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Muren har jeg med fordi jeg synest det understreker den kinesiske assosiasjonen bildet gir meg. Det er trossalt ingenting mer Kinesisk enn Kommunistlue, røyk og muren..synest nå jeg da Hvis dere ser bort fra et litt annet utstnitt, så justerte jeg litt på bildet. Dempet noe av den "blå" tonen i bakgrunnen og har litt mer lys på personen. Ser dette noe bedre ut tror dere ? (dessverre så tok jeg jo dette bildet i jpeg og ikke raw, men det kan man jo angre på i ettertid..) Endret 17. januar 2008 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Det siste syns jeg sa skikkelig pang. Siden man får med MER av personen blir muren og distraksjonen som den (for meg) representerte redusert nokså betydelig Ja, dette med jpeg/raw er noe man kan angre på i ettertid kanskje... Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hva med en større fil av nr 1? Har noen ideer, men vil ikke starte på et så lite bilde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hva med en større fil av nr 1?Har noen ideer, men vil ikke starte på et så lite bilde. Jeg sendte deg bildet på PM jeg, hvis du hadde lyst å gjøre noe med det. Gjorde det slik for ikke å legge flere bilder i tråden, siden det i utgangspunktet var det første bildet jeg ønsket kommentarer på. Håper det går greitt ..Hjelpe meg den avataren din er distraherende Mr. Olsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå