Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor ser hendene mine slik ut?

RMBB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nederst i håndflaten min flasser huden, noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre for og stoppe det?

Fingertuppene ser heller ikke så bra ut:P

Hva slags jobb har du??

jeg har noen ganger det samme som deg. jeg jobber i industrien. kommer da i kontakt med mye forskjellig matriale.

jeg har snakket med legen min om dette, han sier at det er bare kroppen sin metode å fjerne gammel hud/celler på. dette vil gå over av seg selv.

men det skader ikke å smøre seg med litt krem 1-2 ganger om dagen

Lenke til kommentar

Takk for svar

QUOTE(Jyztrik @ 17/01-2008 : 12:22)

Nederst i håndflaten min flasser huden, noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre for og stoppe det?

Fingertuppene ser heller ikke så bra ut:P

Hva slags jobb har du??

jeg har noen ganger det samme som deg. jeg jobber i industrien. kommer da i kontakt med mye forskjellig matriale.

jeg har snakket med legen min om dette, han sier at det er bare kroppen sin metode å fjerne gammel hud/celler på. dette vil gå over av seg selv.

men det skader ikke å smøre seg med litt krem 1-2 ganger om dagen

Jobber med it så ikke så mye skadelige materiale der, (kan det være på grunn av mye tasting på pc-er?)

Eller kanskje du har Icemat?

Hva er det?

Er huden bare tørr?

Hendene mine tørker ofte ut da jeg kommer i kontakt med teknisk sprit på jobb, og det fordamper jo. Smør hendene dine med funktighetskrem, se om det hjelper

Skal prøve det, men jeg svetter en del i hendene og er ikke plaget av tørr hud ellers.

Men fingertuppene? Er det normalt at de ser sånn ut? Har igrunn aldri kikket på andres fingertupper før..

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar
Klør du også? Det kunne vært eksem, men i ditt tilfelle virker det som at det er tørr hud, og ikke noe mer. Prøv fete kremer f.eks apobase(rød tube) som er svært effektiv.

Nå! dr. Sonja!

Hva kan forårsake slik eksem? Hvilken differensial diagonse kan det være?

Lenke til kommentar
Et viktig spørsmål: KLØR DET?

QUOTE(Q-melk2 @ 18/01-2008 : 16:31)

Du er spedalsk.

Haha! Mest sannsynelig

Det klør ikke.. Er bare irriterende. Får holde på med litt krem og se om det hjelper da..

Som sakt, nei. Det klør ikke

Lenke til kommentar

Det ser ut som tykthud som sprekker.

Dessverre har du vært veldig tilbake holdende med informasjoner.

Det kan hjelpe med litt beskrivelse om ditt arbeidsliv? Noe andre sykdommer i familien? Når hele greien startet/oppdaget? Kun en hånd? Hvor gammel er du? Trener du vekter?

osv..

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...