RMBB Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Nederst i håndflaten min flasser huden, noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre for og stoppe det? Fingertuppene ser heller ikke så bra ut:P Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er huden bare tørr? Hendene mine tørker ofte ut da jeg kommer i kontakt med teknisk sprit på jobb, og det fordamper jo. Smør hendene dine med funktighetskrem, se om det hjelper Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Eller kanskje du har Icemat? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Eller kanskje du har Icemat? Hva har icemat med saken å gjøre? Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Nederst i håndflaten min flasser huden, noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre for og stoppe det?Fingertuppene ser heller ikke så bra ut:P Hva slags jobb har du?? jeg har noen ganger det samme som deg. jeg jobber i industrien. kommer da i kontakt med mye forskjellig matriale. jeg har snakket med legen min om dette, han sier at det er bare kroppen sin metode å fjerne gammel hud/celler på. dette vil gå over av seg selv. men det skader ikke å smøre seg med litt krem 1-2 ganger om dagen Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Takk for svar QUOTE(Jyztrik @ 17/01-2008 : 12:22) Nederst i håndflaten min flasser huden, noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre for og stoppe det? Fingertuppene ser heller ikke så bra ut:P Hva slags jobb har du?? jeg har noen ganger det samme som deg. jeg jobber i industrien. kommer da i kontakt med mye forskjellig matriale. jeg har snakket med legen min om dette, han sier at det er bare kroppen sin metode å fjerne gammel hud/celler på. dette vil gå over av seg selv. men det skader ikke å smøre seg med litt krem 1-2 ganger om dagen Jobber med it så ikke så mye skadelige materiale der, (kan det være på grunn av mye tasting på pc-er?) Eller kanskje du har Icemat? Hva er det? Er huden bare tørr? Hendene mine tørker ofte ut da jeg kommer i kontakt med teknisk sprit på jobb, og det fordamper jo. Smør hendene dine med funktighetskrem, se om det hjelper Skal prøve det, men jeg svetter en del i hendene og er ikke plaget av tørr hud ellers. Men fingertuppene? Er det normalt at de ser sånn ut? Har igrunn aldri kikket på andres fingertupper før.. Endret 17. januar 2008 av Jyztrik Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Har selv dette problemet. Spesielt på jobb (Jobber i butikk). Har prøvd det meste av fuktighetskremer (fra apotek og helsekost) men det funker dårlig. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Klør du også? Det kunne vært eksem, men i ditt tilfelle virker det som at det er tørr hud, og ikke noe mer. Prøv fete kremer f.eks apobase(rød tube) som er svært effektiv. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Du er spedalsk. Haha! Mest sannsynelig :!: Det klør ikke.. Er bare irriterende. Får holde på med litt krem og se om det hjelper da.. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 trener du? får noen ganger sånne træler i hendene når jeg trener, går vekk med spenol og badstue ellers så må saksa til verks Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 TJa, tror det er kameraet.. Er ikke noe mer gult der på henden enn andre steder.. Nei, jeg trener ikke fast. Kjører på med spenol nå, så får se om det forsvinner;) Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Klør du også? Det kunne vært eksem, men i ditt tilfelle virker det som at det er tørr hud, og ikke noe mer. Prøv fete kremer f.eks apobase(rød tube) som er svært effektiv. Nå! dr. Sonja! Hva kan forårsake slik eksem? Hvilken differensial diagonse kan det være? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Et viktig spørsmål: KLØR DET? Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Et viktig spørsmål: KLØR DET? QUOTE(Q-melk2 @ 18/01-2008 : 16:31) Du er spedalsk. Haha! Mest sannsynelig Det klør ikke.. Er bare irriterende. Får holde på med litt krem og se om det hjelper da.. Som sakt, nei. Det klør ikke Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Det ser ut som tykthud som sprekker. Dessverre har du vært veldig tilbake holdende med informasjoner. Det kan hjelpe med litt beskrivelse om ditt arbeidsliv? Noe andre sykdommer i familien? Når hele greien startet/oppdaget? Kun en hånd? Hvor gammel er du? Trener du vekter? osv.. vaio Endret 19. januar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 han har allerede sagt at han ikke trener vekter da står litt lengre oppe i posten... Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Vet ikke om noen spesielle sykdommer i familien. Er litt usikker på når det startet. Har vert sånn en stund, men har ikke tenkt noe over det igrunn. Det er på begge hende samme sted. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 så noe lignende på CSI en gang: det kalles barhender fordi bartendere ofte får det. det skjer når fingrene kommer i kontakt med syrlige ting som f eks sitron over lenger tid, og dermed blir huden skadet rundt neglene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå