MrL Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei vurderer å kjøpe annlegg. Jeg har sett på enten z-5500 eller dette LG annlegget. Det er mulig jeg får en bra pris på LG annlegget, så se bort ifra pris forskjellen, og heller da tenk at hva som er best hvis begge hadde kostet det samme. Hva gir best lyd, og kan LG annlegget kobles til PC? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 BuMp ingen som har noen meninger`? Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det LG-anlegget fil fungere glimrende med PC. Du bruker en optisk kabel aka toslink, fra PC til DVD spiller. Foreldra har samme anlegg og det funker fint. Det har kun èn optisk inngang, så lydkortet må ha det hvis du vil bruke anlegget fra LG. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Det LG-anlegget fil fungere glimrende med PC. Du bruker en optisk kabel aka toslink, fra PC til DVD spiller. Foreldra har samme anlegg og det funker fint. Det har kun èn optisk inngang, så lydkortet må ha det hvis du vil bruke anlegget fra LG. Okei, er annlegget noe bra da? Lenke til kommentar
Morro Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) 3,9 kg, 500 watt, mange høyttalere, billig. Skeptisk til lydkvalitet. Hvis du skal ha anlegg, kjøp heller en ok receiver og 2 høyttalere og bygg ut etterhvert. Tror du vil ha glede av noe sånt lenger enn dine to alternativ: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341290 Endret 31. januar 2008 av Morro Lenke til kommentar
MrL Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) 3,9 kg, 500 watt, mange høyttalere, billig. Skeptisk til lydkvalitet. Hvis du skal ha anlegg, kjøp heller en ok receiver og 2 høyttalere og bygg ut etterhvert. Tror du vil ha glede av noe sånt lenger enn dine to alternativ: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341290 Hmm men det kan vell fort bli dyrt, jeg vil helst ha et ferdig surround annlegg. Er veldig fint om noen kan finne meg et eller to annlegg til ca 5000 +/- som de kan anbefale, som må være fra Elkjøp, siden jeg jobber der. Noe bra til den prisen må de vil ha, men den store saken her er også om et annlegg til 5000 tusen der er bedre enn Z-5500, og da tenker jeg ikke hva som gir mest for penga, men hva som er best. Endret 31. januar 2008 av MrLG Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det er helt klart bedre lyd i dedikerte hifi høytalere, i kombinasjon med av-receiver. Men skal en først kjøpe forsterker bør man gå for en som kan ta i mot PCM signaler slik at lyden er ukomprimert, da gjerne litt dyrere morro linket til. Dette støttes av PS3. Tror denne har PCM Pioneer Pioneer, onkyo, Yamaha og Denon er alle bra surroundforsterkere. Sony er ikke å anbefale til surround. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Det er helt klart bedre lyd i dedikerte hifi høytalere, i kombinasjon med av-receiver. Men skal en først kjøpe forsterker bør man gå for en som kan ta i mot PCM signaler slik at lyden er ukomprimert, da gjerne litt dyrere morro linket til. Dette støttes av PS3. Tror denne har PCM Pioneer Pioneer, onkyo, Yamaha og Denon er alle bra surroundforsterkere. Sony er ikke å anbefale til surround. Vet ikke om du tror jeg driter penger, men jeg har ikke råd til å betale så mye kun for en receiver Det er mer lik det jeg maks vil betale tilsammen. Men elkjøp har et annlegg til ca 4495, med 5 høytalere på 105 W, + en sub på 125 W, og der følger det også med en receiver. Link til den er HER. Er det noe bra? og det går ann å koble dette annlegget til PC også, og få full surround? Endret 2. februar 2008 av MrLG Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ja det onkyo anlegget funker fint med PC. Du kobler enten optisk eller coax til receiver. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Det er helt klart bedre lyd i dedikerte hifi høytalere, i kombinasjon med av-receiver. Men skal en først kjøpe forsterker bør man gå for en som kan ta i mot PCM signaler slik at lyden er ukomprimert, da gjerne litt dyrere morro linket til. Dette støttes av PS3. Tror denne har PCM Pioneer Pioneer, onkyo, Yamaha og Denon er alle bra surroundforsterkere. Sony er ikke å anbefale til surround. Hva slags høyttalere ville du anbefalt til den forsterkeren hvis jeg vil ha noe som skal kunne slå z-5500 ? Endret 3. februar 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Dynavoice XTC sub Les denne tråden for info om LPCM og forsterker i <10.00,- klassen Lenke til kommentar
Inge90 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Jeg har dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332673 og jeg synes det gir fra seg bra lyd og bass, donker vertfall godt i veggene Så jeg tror jeg ville gått for Hjemmekino! Hjemmkinoer er laget for bra lydkvalitet, og z-5500 tenker vel mer på bass enn god lydkvalitet, så det spørs hva du skal bruke det til Til å se filmer? Musikk? For å koble til PC må du ha en sånn http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=108381 Jeg ville vertfall gått for LG Endret 6. februar 2008 av Inge90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå