Litraphy Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei og hopp. Sitter her og styrer litt med brøker, og fikk plutselig et problem. Må bruke kalkulatoren min til noen småting. Problemet oppstår når jeg ikke finner knappen til å sette opp brøk på kalkulatoren. Boken min viser til en knapp det skal stå "A b/c" på, men den kan ikke jeg finne på min Texas Instruments TI-83 Plus i hvertfall. Noen som vet hvilken knapp jeg må bruke? Mvh, David. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Du har ikke den knappen, den er på nyere kalkulatorer, men det er bare å bruke dele-knappen, akkurat det samme. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Hvordan vil det funke hvis jeg skal dele en brøk med en annen da? Vil det i det hele tatt gå? Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hvordan vil det funke hvis jeg skal dele en brøk med en annen da? Vil det i det hele tatt gå? (1/4)/(2/4) Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Supert. Takker Lenke til kommentar
shadow_ Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Hvordan vil det funke hvis jeg skal dele en brøk med en annen da? Vil det i det hele tatt gå? Går helt fint det: (a/b)/(c/d) Edit: Altså, trikset er å bruke parenteser på rett plass Edit2: Kuffe slo meg med 20 minutter :o var sikker på at jeg akkurat åpnet den taben i FF Endret 18. januar 2008 av shadow_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå