Gå til innhold

UDI på sitt absolutt beste. Forsker må ut.

Anbefalte innlegg

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1011819.ece

Nadejda Sokolova (31) er ekspert på satellittnavigasjon ved NTNU. I romjula kom det brev fra Utlendingsnemnda om at den russiske forskeren kastes ut, til tross for regjeringens bestrebelser med å lokke høyt kvalifiserte utlendinger til Norge.

Jeg skjønner ikke dette. Andre som reagere?

Quote fra vg.no:

Selvsagt skal hun ut. Vedkommende er ikke kriminell, ikke en giddalaus snylter, har ikke oppgitt falsk identitet eller gjort andre forsøk på å føre det norske samfunn bak lyset. Feil hudfarge har hun også.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og dette er norsk byråkrati på sitt "beste". Her ser vi hvordan byråkrater regjerer med jernhånd, og hvordan utenforstående ikke får kontakt med systemet. Så lenge UDI finnes må man belage seg på at ressurssterke arbeidsinnvandrere, som legger stort arbeid i å tilpasse seg samfunnet, blir hevet ut på grunn av bagateller og tilhørende paragrafrytteri. Her har vi mennesker som tydeligvis ser sin glede i å ødelegge livet til en stakkars kvinne. At staten utaler at de ønsker å importere høyt kvalifisert arbeidskraft til Norge spiller ingen rolle. Hvis UDI sier noe, så er det deres lov.

De enkelte byråene her i Norge som tollvesenet, UDI etc har for mye makt. Det er byråkrater som styrer Norge, og de bryr seg ikke om skjønn. De leser seg blind på paragrafene sine, og har ingen virkelighetsforståelse. Hvertfall virker det ikke slik når jeg leser ting som dette her. Nå er selvsagt denne saken presentert fra kvinnens og NTNUs synsvinkel. Men her virker det ganske entydig hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Miljøer i Nord-Amerika som konkurrerer med Norge på dette fagfeltet vil ta imot Nadejda og hennes kompetanse med åpne armer. Universitetet i Calgary har allerede erklært sin interesse.

Er tydeligvis ineresse for personer med slik kompetanse over hele verden. Her har vi vært kjempe heldig - en utrolig ressurs, men vi kaster det bort.

Har UDI virkelig så stor makt?

Lenke til kommentar
Nå er selvsagt denne saken presentert fra kvinnens og NTNUs synsvinkel. Men her virker det ganske entydig hva som har skjedd.

Blir som regel entydig når saken presenteres ensidig. Kunne ikke styre meg fra å sitere denne. Vil heller ikke utelukke paragrafrytteri også nevnes.

Dette virker som en tabbe fra byråkratiets side, skjer med jevne mellomrom. Nå har saken kommet opp i media og da løser nok problemet seg snart og dama får bli. Jeg ser ikke noen veldig stor grunn til å hisse meg opp over det slemme byråkratiet. Tabber skjer her som alle andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...