Gå til innhold

Øke rekkevidden mellom to hus

Anbefalte innlegg

Hei, har i dag et hus med en bredbåndstilkobling. Har da et nabohus som jeg vil ha en bredbåndstilkobling i. Mellom husene er det ca 60-70m(fra midt i huset, til midt i det andre)

Det er i dag ikke aktuelt å opprette et nytt abonement.

Så, det jeg da må gjøre er å opprette en tilkobling mellom 2 routere? eller aksesspunkter?

Det står i dag en eldre Linksys router inne i hus 1. Husker ikke hvilken type det er akkurat nå.

Så, er det noen som har noen bra forslag? Er ikke knipen på penger her heller.. ;)

mvh Thor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kjøper en trådløs router med den nye teknologien kalt "N" teknologien.

Dreper alle nettverk i nabolaget, og tillater deg og den du gir tilgang til, surfe uten forstyrrelser :)

Kjiipt for naboene, kult for deg

Nå skal det vel sies at naboforstyrrelser ikke har så mye å si her... Er ikke sterkt plaget av naboer på bygda.. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Du kjøper en trådløs router med den nye teknologien kalt "N" teknologien.

Dreper alle nettverk i nabolaget, og tillater deg og den du gir tilgang til, surfe uten forstyrrelser :)

Kjiipt for naboene, kult for deg

Nå skal det vel sies at naboforstyrrelser ikke har så mye å si her... Er ikke sterkt plaget av naboer på bygda.. ;)

Beklager sent svar

Uvisst om du har gjort noe her eller ikke.

Men det gjelder vel i bunn og grunn å få signalene sterke nok til å gå til den andre bygningen via den trådløse routeren du har, eventuelt kjøper

Så signalforsterkere og slikt er vel løsningen.

Lenke til kommentar

Hei, vil anbefale deg å investere i antenner. Da vil dere få stabilt signal og best hastighet.

Jeg kjører 7-800 meter mellom meg og fattern, bruker en standard router som står hos meg.

Hos fattern er en grid-antenne (skrudd på veggen) koblet direkte til et pci trådløstkort.

Stabilt som et fjell, selv over den avstanden.

Prisene på antenner osv. er blitt så lave uansett.

Kjøpte min hos www.signalforsterker.no

Anbefales, veldig kjapp og god service der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...