robertaas Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Skal si det var planer. :-) Har selv kjørt gjennom områder UD advarer mot å reise til og det var risikabelt nok med bil. Med sykket ville jeg vært temmelig spak. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 jeg har reist ganske mye så tar mine forhåndsregler + han jeg skal reise med har reist i både irak og afghanistan som turist de siste måndene så vi skal nok klare oss. eneste problemet nå er og få permisjon fra jobben + spare opp nok penger, kommer til og bruke en del mere penger på de de turene der enn og reise i vest afrika.. Noen som har noen ide om hvor mye penger man trenger på en ca 9måndes tur? sykkel blir transport middel, og telt er meningen og sove i meste parten av turen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) jeg har reist ganske mye så tar mine forhåndsregler + han jeg skal reise med har reist i både irak og afghanistan som turist de siste måndene så vi skal nok klare oss. eneste problemet nå er og få permisjon fra jobben + spare opp nok penger, kommer til og bruke en del mere penger på de de turene der enn og reise i vest afrika.. Noen som har noen ide om hvor mye penger man trenger på en ca 9måndes tur? sykkel blir transport middel, og telt er meningen og sove i meste parten av turen Hvor mye du trenger avhenger strengt tatt av hvilken standard du er ute etter. Det meste av asia er rimelig billig, men Japan, Australia etc. er vesentlig dyrere. Jeg planlegger som smått en sykkeltur gjennom Europa, og ser for meg en 2-300kr dagen. Blir alltids en del utgifter på vann og energi underveis. I tillegg er det kjekt å ha litt å gå på. Så kommer jo eventuelle transportetapper som de dyreste enkeltkostnadene (fly/tog osv.), og utvidet reiseforsikring koster vel oppmot 1000kr ekstra for hver måned. (Kan ikke si jeg anbefaler det å dra uten det) Ellers så ville jeg ikke vært engstelig for å sykle i Asia. Føler meg mer trygg der nede enn her hjemme på en fredags-kveld.. Endret 25. september 2009 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Lufthansa har stengt sin onlinesalg for nordmenn etter en datafeil som ga 50 nordmenn første- og businessbilletter for under hundrelappen. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=585066 Lenke til kommentar
Mattjazz Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Hei Først av alt, takk for alle bidrag i en veldig bra tråd. Jeg hadde bestemt meg for å følge tipset om billige billetter med Finnair til Bangkok 13. til 25. januar (4500,-). Men da jeg skulle bestille billettene var de plutselig mye dyrere. Finnes det andre tilsvarende tilbud til Bangkok eller et sted i nærheten (endelig reisemål er Khao Lak, så det er vel flere flyplasser i regionen som kan være aktuelle)? Alle tips mottas med takk! M Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 http://www.lufthansa.no/ - 2 dagers salg. -Abu Dhabi fra 2999,- -Accra, Ghana fra 3849,- -Beijing fra 3449,- -Boston fra 2999,- -Caracas fra 3449,- -Doha fra 2999,- -Jakarta fra 4299,- -Lagos, Nigeria fra 3849,- -Sao Paulo fra 3449,- -Singapore fra 4299,- -Tel Aviv fra 2549,- Salgsperiode til 1/10 Utreiseperiode ut februar 2010 Har ikke sjekket tilgjengelighet. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Bare sånn helt ut av det blå slo det meg at denne tråden burde vert sticky. Noen som er enig? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Swiss.com har også en del tilbud. http://booking.swiss.com/web/bba.htm?i=lpB&g=2 Har noen byttet fly i Zurich? Hvis jeg reiser med Swiss fra Oslo til Hong Kong med bytte i Zurich, så får jeg bare 40 min til rådighet fra jeg lander til det andre flyet har take off... Eller jeg kan velge å vente i mange timer på flyplassen, men det er ikke så ideelt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 http://booking.swiss.com/web/Swiss-Offers/Norway.html -Johannesburg fra 4990,- -Shanghai fra 4039,- ... Salgsperiode til 11/10 Utreiseperiode 15/10-15/11 Det er lenge siden jeg sist hadde transit i Zurich så jeg husker ikke noe spesielt, men med et nettverkselskap burde det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Worst case scenario: hvis man ikke rekker å løpe fram til neste fly når man skal bytte (gjennomgående billett), koster det noe å få booket en ny flight? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Snakk med personalet på flyet og spør hvilken gate det neste flyet skal gå fra. Om du reiser gjennom på samme billett er det flyselskapet som bokker deg om med mindre du virkelig roter deg bort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hvis det er forsjellige flyselskaper dekker forsikringsselskapet dette såfremt det er begregnet en viss tid mellom avgangene (Vanligvis rundt 2 timer tror jeg?) Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Etterhvert får vi vel lese om Feel Air i denne tråden. Eller, det er i hvertfall det jeg håper på. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg bare lurte siden jeg sjekket hvor lite tid man får på transfer i Zurich hvis jeg skulle fly med SWISS fra Oslo til Hong Kong: 40 minutter fra landing til neste fly har take off :S Har aldri vært i Zurichs flyplass så kanskje 40 min er egentlig tilstrekkelig? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Swiss tar fra 5758.- til Hong Kong. Air france tar fra 5580,- KLM tar fra 5555,- Uten at noen av dem er spesielt billige. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 5500+ til honh kong er ikke så billig. Jeg fløy ditt for 3500kr var det vel (var vel også 3500 svenske jeg betalte om ikke husker helt feil) med Finnair. Finnair pleier og ha bra tilbud til Hong kong ganske ofte for rundt den prisen Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Mener du at kun de aller billigeste flightene skal nevnes i tråden og de som "bare" er halv pris skal utelates? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Så så. Tråden er ment for gode tilbud. Om samme destinasjon akkurat har vært tilbudt for 2000 kr mindre så er ikke tilbudet så godt selv om det også finnes billetter som er dobbelt så dyre. Om noen sier "Hah, det var ikke noe godt tilbud, se heller på dette." så er det ypperlig. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 5500+ til honh kong er ikke så billig. Jeg fløy ditt for 3500kr var det vel (var vel også 3500 svenske jeg betalte om ikke husker helt feil) med Finnair. Finnair pleier og ha bra tilbud til Hong kong ganske ofte for rundt den prisen Var det nylig Finnair hadde et så godt tilbud? Syns de er dyrere enn de fleste andre flyselskapene når jeg sjekker. Men de har skikkelig rask flytid da. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Så så. Om noen sier "Hah, det var ikke noe godt tilbud, se heller på dette." så er det ypperlig. h Sorry, fan tonen litt negativ og forkjølt og småirritert på grunn av det ble svaret enda mer negativt. Poenget skulle være at gode tilbud bør nevnest, selv om de ikke er unike, ikke at kommentarer om at det har vært enda billigere bør utelates. Sam Endret 6. oktober 2009 av SamBell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå