Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har reist ganske mye så tar mine forhåndsregler + han jeg skal reise med har reist i både irak og afghanistan som turist de siste måndene så vi skal nok klare oss.

eneste problemet nå er og få permisjon fra jobben + spare opp nok penger, kommer til og bruke en del mere penger på de de turene der enn og reise i vest afrika.. Noen som har noen ide om hvor mye penger man trenger på en ca 9måndes tur? sykkel blir transport middel, og telt er meningen og sove i meste parten av turen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
jeg har reist ganske mye så tar mine forhåndsregler + han jeg skal reise med har reist i både irak og afghanistan som turist de siste måndene så vi skal nok klare oss.

eneste problemet nå er og få permisjon fra jobben + spare opp nok penger, kommer til og bruke en del mere penger på de de turene der enn og reise i vest afrika.. Noen som har noen ide om hvor mye penger man trenger på en ca 9måndes tur? sykkel blir transport middel, og telt er meningen og sove i meste parten av turen

Hvor mye du trenger avhenger strengt tatt av hvilken standard du er ute etter. Det meste av asia er rimelig billig, men Japan, Australia etc. er vesentlig dyrere. Jeg planlegger som smått en sykkeltur gjennom Europa, og ser for meg en 2-300kr dagen. Blir alltids en del utgifter på vann og energi underveis. I tillegg er det kjekt å ha litt å gå på. Så kommer jo eventuelle transportetapper som de dyreste enkeltkostnadene (fly/tog osv.), og utvidet reiseforsikring koster vel oppmot 1000kr ekstra for hver måned. (Kan ikke si jeg anbefaler det å dra uten det)

Ellers så ville jeg ikke vært engstelig for å sykle i Asia. Føler meg mer trygg der nede enn her hjemme på en fredags-kveld..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Hei

Først av alt, takk for alle bidrag i en veldig bra tråd.

Jeg hadde bestemt meg for å følge tipset om billige billetter med Finnair til Bangkok 13. til 25. januar (4500,-). Men da jeg skulle bestille billettene var de plutselig mye dyrere. Finnes det andre tilsvarende tilbud til Bangkok eller et sted i nærheten (endelig reisemål er Khao Lak, så det er vel flere flyplasser i regionen som kan være aktuelle)? Alle tips mottas med takk!

M

Lenke til kommentar

http://www.lufthansa.no/ - 2 dagers salg.

-Abu Dhabi fra 2999,-

-Accra, Ghana fra 3849,-

-Beijing fra 3449,-

-Boston fra 2999,-

-Caracas fra 3449,-

-Doha fra 2999,-

-Jakarta fra 4299,-

-Lagos, Nigeria fra 3849,-

-Sao Paulo fra 3449,- :wow:

-Singapore fra 4299,-

-Tel Aviv fra 2549,-

Salgsperiode til 1/10

Utreiseperiode ut februar 2010

Har ikke sjekket tilgjengelighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvis det er forsjellige flyselskaper dekker forsikringsselskapet dette såfremt det er begregnet en viss tid mellom avgangene (Vanligvis rundt 2 timer tror jeg?)

Lenke til kommentar

Så så. Tråden er ment for gode tilbud. Om samme destinasjon akkurat har vært tilbudt for 2000 kr mindre så er ikke tilbudet så godt selv om det også finnes billetter som er dobbelt så dyre.

Om noen sier "Hah, det var ikke noe godt tilbud, se heller på dette." så er det ypperlig. :p

Lenke til kommentar
5500+ til honh kong er ikke så billig. Jeg fløy ditt for 3500kr var det vel (var vel også 3500 svenske jeg betalte om ikke husker helt feil) med Finnair.

Finnair pleier og ha bra tilbud til Hong kong ganske ofte for rundt den prisen

Var det nylig Finnair hadde et så godt tilbud? Syns de er dyrere enn de fleste andre flyselskapene når jeg sjekker. Men de har skikkelig rask flytid da.

Lenke til kommentar
Så så.

Om noen sier "Hah, det var ikke noe godt tilbud, se heller på dette." så er det ypperlig. :p h

Sorry, fan tonen litt negativ og forkjølt og småirritert på grunn av det ble svaret enda mer negativt.

Poenget skulle være at gode tilbud bør nevnest, selv om de ikke er unike, ikke at kommentarer om at det har vært enda billigere bør utelates.

Sam

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...