Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva man skal betale for maten da? Det ser jo med andre ord ut til å kun lønne seg hvis man får tak i billigste pris, eller insisterer på å fly direkte..?
Ser ut til at den billigste New York t/r nå koster 3629,- så har de pakken Pluss som legger til mat, setereservasjon og én innsjekket bagasje til 399 hver vei. Da blir pris 4427,- men det er vel fortsatt uten kortgebyr og drikke. Det er ikke spesielt godt som tilbud.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt meg på backpacking i sør-øst asia til våren. Tenkte bangkok som utgangpunkt, avreise ca 1 mars, retur ca 1. mai. Veldig fleksibel, +/-10 dager både avreise og retur er ikke noe problem.

Noen forslag? Air china med sas til stockholm og videre om Beijing ser jeg ligger på 5150,- men jeg vil tro det er mulig å havne lavere enn dette? Takk :-)

Lenke til kommentar

Jeg vil på det sterkeste advare mot Air China og SAS ville jeg ikke booket med før avklaringen om konkurstrusselen som kommer på mandag.

De beste tilbudene til BKK er under 4k om du treffer dem. Hadde du prøvd open jaw hos Qatar så sent som igår da de fortsatt hadd ekampanje ville du antagelig funnet et godt tilbud der.

Lenke til kommentar

For Air China se min reiseskildning: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1312410

Open jaw betyr å reise A-B + C-A istedenfor A-B + B-A. Å fly til Bangkok og for eksempel tilbake fra Singapore eller Kuala Lumpur kan være greit om man har en rundtur i Asia. Qatar har ofte en feilprising av open Jaw når de har tilbud så man kan få det så billig at man nesten føler seg som en skurk.

Lenke til kommentar

Sweet! Blir det så billig er det jo null problem med å ankomme stockholm/københavn i stedet for oslo. Men dette gjelder altså kun når de har tilbud (som de ikke ha nå) + at man skal være heldig å finne en "glipp" i tilbudet.. Vi får se :D

Uansett, har en oppfatning av at mange reiser ned til bangkok for 4000 tur/retur. Synes derfor det var litt dyrt med nærmere 6000 for første alternativ til Air China.... Hva bør jeg gjøre, vente på tilbud eller bite i det sure eplet og bare kjøre på med 6000-kroners billetter?? Er jeg egentlig litt sent ute med å bestille? Er vel i grunn et alternativ også å fly andre steder i SØ Asia, åpen for forslag hvis dere vet om noen gode tilbud!

Tusen takk for all hjelp forresten!

Lenke til kommentar

Når du er så fleksibel anbefaler jeg deg å bruke denne søkemotoren: http://matrix.itasoftware.com/

Det er ikke mulig å bestille billetter der, men den er veldig bra til å foreta kombinerte søk med flere alternativer til flyplasser på både ut- og hjemreise, og ulike datoer. Man kan f.eks.. gå på multicity og søke fra "OSL, CPH, ARN" til "BKK,SIN,KUL,SGN, HKG" og +/- to dager. Slike søk er veldig tidsbesparende, i stedet for å søke på alle de ulike kombinasjonene hver gang man sjekker. Jeg bestilte nylig en tur til Dubai og Muscat, og sparte over 1500 kroner ved å være tålmodig og søke med Matrix-søkemotoren og kayak.no et par ganger om dagen i en uke. Når du har funnet en reiserute og pris du er fornøyd med, er det bare å gå rett på selskapets sider eller en annen søkemotor for å bestille reisen til den samme prisen (det fungerte i hvert fall for meg :)).

Jeg fant ikke umiddelbart noe billigere enn du har funnet selv, men du kan for omtrent den samme prisen reise med Turkish Airlines i stedet for Air China. Da får du et bedre selskap (bl.a. kåret til Europas beste flyselskap) og trenger kun én mellomlanding hver vei.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Matrix var fin! Takker for tipset.

Jeg landet på en tur med qatar, 5800 kr pr billett med ca 2 timer transfer i doha. Kunne sikkert få det rimeligere ved å vente litt, men like greit å få det ut av veien og komme videre med planleggingen ;) Takk for alle tips folkens.

Lenke til kommentar

Salgsperiode: til 27. november, men prisen er antagelig ikke tilgjengelig før i morgen tidlig.

Reiseperiode: jan-mai

Shanghai/Beijing er i hvert fall live nå, bestilte nettopp open-jaw i april til 4695,- fra Bergen. Kan avbestille innen 24 timer, men det er vel lite sannsynlig å få det noe særlig billigere? Lufthansas kampanje er noen hundrelapper billigere, men kun januar-februar og med dårlig bonusopptjening.

Lenke til kommentar

Fra BGO? Det eneste jeg har funnet billigere er Lufthansa, og da er det som nevnt med både dårlig reiseperiode og dårlig bonusopptjening både hos USDM (ingenting), Aegaen (stadig 0%) og EB (25%). SAS gir 100% i original bookingklasse hos SK/A3/US, og med mulighet for Optiontown-oppgradering som gir 200% hos EB/A3, eller 150% hos US.

Fra OSL finner jeg at Austrian Airlines og Finnair er billigere, men da kommer posisjoneringsflight utenom, som spiser opp hele eller store deler av deler av differansen + en ekstra transfer + ny innsjekk + fortolling i OSL ved hjemkomst.

Edit: Austrian var kun billigere når jeg søkte t/r Beijing, med OSL-PVG//PEK-OSL er det kun Finnair som blir 400 kr billigere enn gjennomgående billett fra Bergen.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Finnes det noen bedre deals enn 3000 kr for 2 personer OSL - ROMA i januar? Prisen er ekslusiv innsjekket bagasje regner jeg med, iom at dette er Low Fare-bilettene til Norwegian. Hvordan er prisen per kolli hos Norwegian?
Feil tråd, lokale reiser i Europa hører ikke hjemme her. Der er altfor mange tilbud der og vi endre fort opp i diskusjoner om gebyr.
Lenke til kommentar

Finnes det noen bedre deals enn 3000 kr for 2 personer OSL - ROMA i januar? Prisen er ekslusiv innsjekket bagasje regner jeg med, iom at dette er Low Fare-bilettene til Norwegian. Hvordan er prisen per kolli hos Norwegian?

airBaltic 2150,-, Norwegian 2600,-, Air France 2800,-, Lufthansa 2900,- osv.

http://matrix.itasoftware.com/

http://www.kayak.no/

Bagasje hos Norwegian: http://goo.gl/pLfn8

For å holde det litt relevant. British Airways har California-kampanje med OK (ikke fantastiske) priser fra Bergen/Oslo/Stavanger:

Los Angeles

from NOK5214

San Francisco

from NOK5114

San Diego

from NOK5214

Finner ikke reiseperiode, men tilbudet ligger på forsiden: http://www.britishairways.com/travel/california/public/en_no. Prisene for Premium Economy ser ut til å være rimelig overkommelige (5600,-), ettersom alle PE-billetter kan oppgraderes til business mot miles, for de som er interessert i slikt.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
British Airways har California-kampanje med OK (ikke fantastiske) priser fra Bergen/Oslo/Stavanger: Los Angeles from NOK5214 San Francisco from NOK5114 San Diego from NOK5214 Finner ikke reiseperiode,

Lufthansa fra Oslo:

San Fransisco fra 4905,-

Los Angeles fra 5014,-

San Diego fra 5014,-

Salgeperiode: ?? Ikke annonsert

Reiseperiode: desember -mai

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...