Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bare Finnair som har tilbud til australia, næremere bestemt Sydney? Hvilke andre flyselskap bør jeg i så fall signe med får å få tilbud?

Fra Norge regnes vel Qatar som raskest og best. De ligger nå på 8600, men har vært under 8000. De flyr imidlertid kun til Melbourne og Perth. Man flyr billig lokalt i Australia.
Lenke til kommentar

Qatar er bra, men da må jeg via 3 flyselskap med ventetid og usikkerhet som det medfører. Med mindre det går an å bestille de fra bergen? Fremdeles litt stress å fly via melbourne i og med at denne ruten er mer en lang nok i utgangspunktet. Australia er forbausende stort. o0

Lenke til kommentar

Tur/retur for 1900 er jo helt vanvittig lavt. Riktignok kommer BGO-OSL og CPH-OSL utenom for mitt vedkommende, men det frister veldig.

Jeg planlegger å reise litt i vår, men skal på en lang reise om under en uke (BGO-SFO-HNL-NAN-HKG-BGO), og tenkte å se hva som gir mersmak først. Kan noen komme med en kvalifisert gjetning om det i løpet av høsten/vinteren vil komme flere like gode tilbud for våren (fortrinnsvis med Qatar/Singapore Air/Lufthansa/Emirates)? Vet ikke om jeg tør å vente.

Lenke til kommentar

Tilbudet til Delhi frister veldig. Noen som har vert der og kan si om type lørdag - onsdag er tilstrekkelig for å få med seg litt av hva plassen har å by på? Regner med at man ikke rekker "triangelet" på så kort tid, men en dagstur til Agra bør vel være mulig? Muligens feil tråd men.. :)

Lenke til kommentar
Tilbudet til Delhi frister veldig. Noen som har vert der og kan si om type lørdag - onsdag er tilstrekkelig for å få med seg litt av hva plassen har å by på? Regner med at man ikke rekker "triangelet" på så kort tid, men en dagstur til Agra bør vel være mulig? Muligens feil tråd men.. :)
Jeg tok en tur dit fredag-mandag.

-Lørdag ble jeg hentet grytidlig på hotellet og satt på toget til Agra. Hadde soloppgang over landsbygda som vi passerte, en fantastisk opplevelse. Så var det sightsing i Agra med noen slott i området før vi ble satt på toget tilbake om kvelden.

-Søndag hadde jeg signtseeing rundt i Dehli og så mye rart av folkeliv.

En utrolig opplevelse med mange inntrykk for en langhelg.

Reiste i desember som er optimalt for været, fra mars begynner det å bli veldig varmt. Betalte 3200,- og fløy business én vei.

Ellers bør du få hotellet til å ha noen som henter deg på flyplassen, koster lite og sparer deg for mye tull. India er også et land det er billig og en stor fordel å bruke guide. Vimsende rundt på egen hånd blir det fort veldig slitsomt med alle som skal selge noe, tigge eller lure deg.

Lenke til kommentar
Jeg tok en tur dit fredag-mandag.

-Lørdag ble jeg hentet grytidlig på hotellet og satt på toget til Agra. Hadde soloppgang over landsbygda som vi passerte, en fantastisk opplevelse. Så var det sightsing i Agra med noen slott i området før vi ble satt på toget tilbake om kvelden.

-Søndag hadde jeg signtseeing rundt i Dehli og så mye rart av folkeliv.

En utrolig opplevelse med mange inntrykk for en langhelg.

Reiste i desember som er optimalt for været, fra mars begynner det å bli veldig varmt. Betalte 3200,- og fløy business én vei.

Ellers bør du få hotellet til å ha noen som henter deg på flyplassen, koster lite og sparer deg for mye tull. India er også et land det er billig og en stor fordel å bruke guide. Vimsende rundt på egen hånd blir det fort veldig slitsomt med alle som skal selge noe, tigge eller lure deg.

Beklager, men har du formulert deg litt dårlig her?

Reiste du dit sist fredag - mandag OG har vært der i desember, eller reiste du dit i desember og var der fredag til mandag? Har du vært flere ganger i India eller bare en gang?

Vil forøvrig nevne i samme slengen at jeg setter utrolig pris på alle tilbudene du publiserer. Keep up the good work. Jeg synes det er viktig å fortelle om noe som blir satt pris på når noen legger ned en viss innsats i noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Reiste du dit sist fredag - mandag OG har vært der i desember, eller reiste du dit i desember og var der fredag til mandag? Har du vært flere ganger i India eller bare en gang?
Jeg reiste fredag til mandag i desember 2009. Flightene var

09:55-12:05 OSL-FRA

13:35- 1:15+1 Frankfurt-Delhi (kom dit natt til lørdag og sov på flyet da jeg ville få en kort natt)

Lørdag rundt i Agra

Søndag rundt i Delhi

09:50-14:00 Delhi-Munchen mandag

15:00-17:20 Munchen-OSL

Turen var altså ganske kompakt og kostet 2 fridager, men godt planlagt så jeg fikk opplevd mye.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Og blir enda billigere om du bruker OJ, fant f.eks. Oslo-Dubai-Køben til 1890 kroner. Endte selv opp med å bestille til Dubai og fikk i tillegg en dags stopp i Doha!

Er forholdsvis ny på denne delen av forumet, så mulig dumt spørsmål; Hva mener du med OJ?

Tur til Dehli er bestilt i mars! Blir utreise fredag og hjemreise tirsdag, satser på samme opplegg som robertaas. :) Sniffer litt på Singapore også, noen som vet om tilbudet til Qatar Airlines er så lavt som man kommer i pris, eller er det mulig å komme enda lavere?

Har fått reist utrolig mye mer etter at jeg ble prisbevist og reiser etter hvor og når det er billig, i motsetning til å bestemme meg for et mål og tidspunkt for så å finne billigste billetter som jeg (og sikkert mange andre) har gjort tidligere. :)

Lenke til kommentar
Er forholdsvis ny på denne delen av forumet, så mulig dumt spørsmål; Hva mener du med OJ?

Open Jaw. I begynnelsen av eller mer vanlig midt i reisen har du et "gap" som du må fylle selv. Har selv kjøpt for eksempel Oslo-Miami + Key West-Oslo på samme billett og til samme pris som Oslo-miami-oslo.

Noe som er interessant er at flere selskaper klarer beregne prisen feil for Open Jaw når de har tilbud slik at man kan finne omtrent samme reise til ned mot halv pris. Qatar har ofte hatt slike feil. Jeg fant for eksempel Oslo-Bangkok-Arlanda til 2500,- og Oslo-Colombo(Sri Lanka)-Arlanda til 3300,-, men var fullbooket i perioden.

Sniffer litt på Singapore også, noen som vet om tilbudet til Qatar Airlines er så lavt som man kommer i pris, eller er det mulig å komme enda lavere?
Lufthansa har ofte tilbud under 4000 dit, har vært nede i under 3800,-. De flyr også med A380 som er en opplevelse.

Husk visum til India!

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Open Jaw. I begynnelsen av eller mer vanlig midt i reisen har du et "gap" som du må fylle selv. Har selv kjøpt for eksempel Oslo-Miami + Key West-Oslo på samme billett og til samme pris som Oslo-miami-oslo.

Noe som er interessant er at flere selskaper klarer beregne prisen feil for Open Jaw når de har tilbud slik at man kan finne omtrent samme reise til ned mot halv pris. Qatar har ofte hatt slike feil. Jeg fant for eksempel Oslo-Bangkok-Arlanda til 2500,- og Oslo-Colombo(Sri Lanka)-Arlanda til 3300,-, men var fullbooket i perioden.

Sniffer litt på Singapore også, noen som vet om tilbudet til Qatar Airlines er så lavt som man kommer i pris, eller er det mulig å komme enda lavere?
Lufthansa har ofte tilbud under 4000 dit, har vært nede i under 3800,-. De flyr også med A380 som er en opplevelse.

Husk visum til India!

Interessant, takker for oppklaring. Har selvfølgelig tenkt på visum til India, og regner med det ikke skal by på store problemer :p Angående Singapore venter jeg litt til i håp om noe lavere pris, regner med noen snille skjeler tipser her om de kommer over noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...