Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den postet jeg her på lørdag, 3 dager før de sendte ut kundemail om det. Les litt før du poster

Kan nevne at det ser ut som om Qatar har litt krøll med beregning av priser. Bestiller man for eksempel "multicity" med start fra OSL og retur til ARN kan man havne ned mot halv pris. Man kan da finne: Bangkok til 2495 NOK

Colombo til 3295 NOK

Kulal Lumpur 4095,-

Så må man jo hjem fra Stockholm i tillegg. Spørs hvor lenge det går før de korrigerer dette.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Må forresten spørre. Hvor er det du får med deg alle tilbudene fra? Står du på mailinglista til alle flyselskap eller finnes det en tråd på flyprat eller flyertalk?
Står på mange mailinglister, men mye av dette finner jeg før det kommer på mailinglister eller på andre forum.
Lenke til kommentar

Har funnet flere datoer, men det ser ut til at det kun er innen perioden med 25% rabatt at det går litt i surr med prisene når det også er multicity.

Er helt fullbooket i den nærmeste perioden og søkte endel utover høsten, men fikk bare "vanlige" priser der.

Lenke til kommentar

Har funnet til rundt 4800,- i August og det er vel en del under normal pris, for multicity pleier jo å være dyrere, så virker jo som det går litt i surr der også. Men skal fortsette å lete, hadde vært helt supert og funnet Colombo til under 3,5k når jeg kan reise (forsåvidt igjen noen uker i slutten av juni og starten av juli også).

EDIT: Har søkt litt mer nå og virker som feilen gjelder hele tiden. Med 25% på 4800 blir det jo 3600, ikke så langt unna de du fant. Fant også Mombasa til 4366,- i August.

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar

Vær obs på om Finnair har samme tilbud som fra København til Chongquing - 1.470 DKK + 5.000 Finnair Plus-point

Jeg skal (når jeg har avtalt ferie med sjefen)

Bestilling før 1. mai - reise resten av året på utvalgte datoer. Hadde ingen problemer med å finne billetter på tidspunkt som passet meg.

Lenke til kommentar

Vær obs på om Finnair har samme tilbud som fra København til Chongquing - 1.470 DKK + 5.000 Finnair Plus-point

Jeg skal (når jeg har avtalt ferie med sjefen)

1550 NOK + 5.000 poeng fra Oslo. Har nok poeng hos Finnair så jeg må innrømme at dette frister litt selv om destinasjonen ikke står høyest på todo-listen min. Har litt problemer med å finne noe spennende å gjøre der for en helgetur.
Lenke til kommentar

Når man for samme dato til høsten finner:

OSL-CMB-OSL 5300,-

OSL-CMB-ARN 4818,-

Så lønner det seg ikke å dra via ARN, prisdifferansen må være større.

Gjorde det samme OSL-JNB ut og CPT-ARN hjem, selv med ARN-OSL inkludert i prisen så er det tusenlapp og spare.

Selvfølgelig ikke mest praktiske, men jeg har da gjort vesentlig mer upraktiske routinger enn det.

Lenke til kommentar

Jeg drar 2-4 ganger i året til Guangzhou/HK.

Hittil bare brukt finnair, men begynner å bli lei sliten flåte, noen gode alternativer?

Jeg tenkte kanskje benytte meg av dette tilbudet, også ta en 3-4 dager til HK, så jeg kunne få billetter dit til 1600 t/r, så en samlet kostnad på under 3200.

Men ærlig talt, Finnairs flåte sliten? A330-ene og 340-ene demmers er da så fine og nye og moderne, det er vel ingen av de jeg har flydd med til Hong Kong / Bangkok / Singapore / Shanghai som kan være mer enn 10 år, og alle har hatt fine oppdaterte underholdningssystemer og grei plass osv... Du flyr muligens aldri economy? I så fall vet jeg ingenting, men economyklassen til Finnair kan da vel måle seg med det meste... Tar forbehold om at jeg ikke har flydd quatar / emirates.

Lufthansa kan vel neppe være nyere, utenom A380-en vel..?

Edit: i følge airfleets.net er den eldste a330 fra medio 2006 og den eldste a340 fra medio 2008. Snakkes om sliten flåte.

1550 NOK + 5.000 poeng fra Oslo. Har nok poeng hos Finnair så jeg må innrømme at dette frister litt selv om destinasjonen ikke står høyest på todo-listen min. Har litt problemer med å finne noe spennende å gjøre der for en helgetur.

Har også mer enn nok poeng hos Finnair, faktisk 9000 som utløper før utgangen av året, så det er grunnen til at jeg kommer til å hoppe på tilbudet. Mange andre steder jeg hadde kommet til å reist i stedet i den sessongen, men prisen er for god til å overse.

Endret av bufodill
Lenke til kommentar
De siste årene har jeg opplevd stadig mer forsinkelser med finnair.

Underholdning systemene er tregt oppdatert å forrige gang jeg fløy finnair (var riktignok til Singapor) var systemet helt ubrukelig grunnet gammel og liten skjerm + at det var nesten ødelagt.

Har blandete erfaringer med Finnair. Om man skal videre med et annet selskap og det er en kort transit ville jeg i alle fall vært forsiktig. De er dårlige til å håndtere og informere ved forsinkelser.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1107981

Lenke til kommentar

Hei reiseglade kjipinger!

Noen som har noen gode tips til hvor man kan reise for en nogenlunde billig penge i sommer?

Helst utenfor Europa. Uke 32-33 (desverre bare to uker fri fra jobb).

Noe eksotisk og billig. Strandliv/bading/dykking og med begrenset turistflom.

Sør-øst asia?

Beklager på forhånd om jeg postet på feil sted.

Lenke til kommentar

Du booker sent for å få noe direkte billig i fellesferien. Det regner også stort settfor mye for min smak i det meste av Asia da, men det er jo mulig å reise alikevel.

Men noen muligheter er det jo:

Male, Maldivene: 4.-19. august 5886,- med Swiss, men da spørs det hvor mye du skal bo for. Kutt det eventuelt ned til 1 uke.

Det er mye billig til Egypt da, men der er det jo altfor varmt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...