bufodill Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Da har de evt gjort om siden de to gangene jeg har sendt det direkte til ambassaden... Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Ja, det er ikke så lenge siden de sluttet å gjøre det. Sjekket nettsiden deres, og ringte dem, da jeg skulle ha visum–men begge steder fikk jeg nei … Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Sikkert pga. fredsprisen. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Visum til Kina er mye enklere enn Russland og India, men du bør ikke være journalist eller politiker. Selv møtte jeg opp på ambassaden. Ellers har man litt kommentarer i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1307807 Man burde strengt tatt aldri oppgi at man er journalist når man reiser til litt halvshabbye land - isåfall risikerer man å bli guida rundt hvor enn man går. Var personlig og snakket med ambassadøren til Cuba i Oslo før jeg reiste dit, og han mente siden jeg fortsatt var student, ville det være mye enklere for meg å bare søke vanlig visum kontra journalistvisum. Lenke til kommentar
koots Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Lufthansa kjører noen hyggelige priser nå http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?nodeid=1910938&l=en&cid=1000328 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Greie preiser, men har ligget lavere på alle destinasjonene slik jeg husker det. Juli-august er også feil sesong for de fleste av destinasjonene. Lenke til kommentar
koots Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Vel, sett på priser til Johannesburg i den tidsperioden, uheldigvis ikke tilgjengelig priser på en hjemreisedato som passer for reisekompis. Billigeste etter det ligger på nesten 2000 kroner høyere. Lenke til kommentar
sector Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Har flydd noen ganger til østen og Singapore de siste årene i skolenes sommerferie, og de prisene Lufthansa nå opererer med er de billigste eg har opplevd hvertfall. Kjøpte nettopp selv. Singapore til sommeren. Der nede får en tak i billige flybilletter med andre selskaper, slik som AirAsia som har hovedbase i Kuala Lumpur. Har selv flydd med AirAsia, og det virker som et greit selskap. Grei service og ok plass ombord. De har også flygninger mellom London og Kuala Lumpur flere ganger i uken. En tur til f.eks Bali kan kanskje bli billigere å først fly til Singapore, for så å fly videre med AirAisa el.l. Ellers så fikk eg meg en positiv overraskelse for noe år siden. Vi var to som skulle til Singapore for å oppleve den byen, og så reise videre på loffen i Malaysia. Vi sparte rundt 5000 kr, ved å kjøpe billetter til London, hente og sjekke inn bagasjen der og så reise videre til Singapore. 2 billetter tur retur Stavanger Singapore skulle de den gangen ha 21500kr, og vi kjøpte 2 billetter Stavanger London, og 2 London Singapore, og betalte tilsammen 16500kr. Og da endte vi opp med å fly med Singapore Airlines sin den gangen nye Airbus A380. Da fikk vi se hva god service er og bedre plass ombord. Opplever ikke slik hos f.eks. KLM. Prisen på 16500 var litt stiv, men det har med at vi var sene med å bestille. Så det kan ha noe for seg å dele opp billettene, men husk at hvis en får trøbbel på en flytur og kommer forsent til neste, så må en selv ordne ny billett. En får nok ikke bare byttet billetter. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 For det meste av sørøst-asia er det feil sesong å reise dit på sommeren da det er for mye regn, men Bali er et unntak. Jeg vil uansett anbefale folk å komme jeg unna sørlige Bali som i manges øyne er helt ødelagt av turisme. Kom dere heller over til for eksempel øya Lombok. Har også god erfaring med å ta billig tur med Lufthansa til Singapore og enda billigere Air Asia derifra. Fant så billige flighter med Air Asia at jeg også booket på en senere avgang i tilfelle jeg ikke rakk connection. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Hvis man skal til Bali, vil jeg anbefale Ubud som en fin plass for å se litt ordentlige kultur. Hvis man skal på en typisk strandplass er Sanur mye bedre enn Kuta ihvertfall! Og reise også til Singapore, og derfra med Air Asia. Fin anledning til å bruke noen i dager i Singapore, stilig by! Endret 15. januar 2012 av -Sindre Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Finnair hadde jo tross alt Singapore og Hong Kong til 4000 for ikke lenge siden (jeg kjøpte). Så unikt billig er det jo ikke... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hadde ikke dratt til H.K midt på sommern.....veldig fuktig og direkte ubehagelig (varmt nok selv i nov) Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Vel, vi er jo heldigvis forskjellige. Jeg liker sommer og varme, fuktigheten venner man seg fort til. Man kan faktisk dra på stranden rett utenfor det hektiske storbylivet også. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 http://www.finnair.com/finnaircom/wps/portal/finnair/currentissues/currentissueseven/no_NO Delhi: 3480 Endte opp med å hoppe på dette tilbudet. Så årets sommerferie går altså til India. Har ikke bestemt hvor i India enda, har bare en t/r billett til Delhi. Så hvis noen har tips, så skrik ut. Sommeren er jo lavsesong med en del regn. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Så hvis noen har tips, så skrik ut. Sommeren er jo lavsesong med en del regn.Sommer er lavsesong av god grunn, det er først farlig varmt i mai-juni og så kommer det masse regn. I alle fall i Delhi. Vil anbefale i raskt komme unna det området. Selv ville jeg prøvd meg på kerala eller Andaman-øyene selv om de4t er ekstremt mye regn der på sommeren. Har kun hatt en helgetur til Dehli i desember som er optimal timing. Tok en arrangert dagsturpakke til Agra som er et must. Ble hentet grytidlig til jernbanestasjonen hvor det var mere folk enn på Karl Johan 17. mai, og det var fortsatt bekmørkt ute. Det var visst "første" klasse på toget om man fikk indisk frokost der. Da man var langt ute på landsbygden startet soloppgangen og man kunne se utover et fremmed landskap. På små peronger stod folk med elefanter og ventet og vi kjørte forbi små primitive landsbyer. Man kunne se hele familier sitte på rad bortover jernbaneskinnnene og drite, de er ikke så sjenerte om slikt i India. Så kom man til Agra og fikk rundtur med Taj Mahal og noen slott i området. Og så tog tilbake på kvelden. Fikk utrolig mange opplevelser i løpet av en dag. Pass på at ambassaden er ganske tungrodd for visum. Du må kanskje sette av en arbeidsdag eller to for det om ingen håndterer det for deg. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Vurderer en tur til India i sommer selv. Er jo tydeligvis ikke optimal timing med ekstremt mye nedbør i Juli, men ikke alltid alt klaffer. Planen blir da sikkert å være noen dager rundt Delhi og få sett litt (f.eks. Taj Mahal) også komme seg en tur til en litt mer typisk strandplass. Har du vært de plassene du anbefaler robertaas? Regner med det er fly dit fra Delhi som gjelder, vil anta det er ganske billig? Hvordan er forresten sikkerheten og sånn rundt innenlandsfly i India? Og ang. visumet, skal vel være mulig å sende til ambassaden i India? Regner da med at det tar en stund, kjenner selv noen som ikke fikk dratt, siden de beregnet for liten tid. Er det der også begrensning på hvor lenge før man kan søke? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Så hvis noen har tips, så skrik ut. Sommeren er jo lavsesong med en del regn.Sommer er lavsesong av god grunn, det er først farlig varmt i mai-juni og så kommer det masse regn. I alle fall i Delhi. Vil anbefale i raskt komme unna det området. Selv ville jeg prøvd meg på kerala eller Andaman-øyene selv om de4t er ekstremt mye regn der på sommeren. Pass på at ambassaden er ganske tungrodd for visum. Du må kanskje sette av en arbeidsdag eller to for det om ingen håndterer det for deg. Takk for tips ang. Agra / Taj Mahal. Vi lander i Delhi grytidlig (0525) og regner med å ta en domestic flight videre til Kochi (Kerala), Jaipur, Goa eller andre spennende områder. Vil tilbringe så lite tid som mulig i Delhi. Pass er jeg bekjent med. Jobber i Oslo, så jeg trenger kanskje bare en halv dag fri Innenriksfly er virkelig billig i India (søkte på div strekninger på 2-3 timer i dag i Amadeus på jobben og jeg fant priser mellom 150 (!) og 500NOK. Enorm konkurranse, og ingen grunn til å sitte å svette i en buss altså. Dessverre ingen flyplass i Agra da. Har lyst til å få med meg en lenger togtur (12t+) da jeg har hørt dette er fantastisk! Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Mellom 150-500NOK hver vei eller tur-retur? Fant til ca. 1000 kr t/r Delhi-Kochi, men ikke noe billigere. Er det noe å se i Jaipur? Vurderer isåfall tog Delhi-Agra-Jaipur-Delhi først også fly til en strandplass. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Pass er jeg bekjent med. Jobber i Oslo, så jeg trenger kanskje bare en halv dag fri Det var det jeg også trodde... Har lyst til å få med meg en lenger togtur (12t+) da jeg har hørt dette er fantastisk! Likte absolutt togturen Delhi-Agra, men jeg er litt betenkt med sikkerheten for lengere turer. Har kun vært en helgetur i India og rakk kun da områdene rundt Agra og Delhi. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Jeg forstår ikke helt prisene på travelhouse.co.uk. For eksempel denne. Det er jo helt absurd lavt, 1750kr fra London til Tokyo tur-retur. Står at det er uten skatt, men det kan da vel ikke være så mye. Noen som vet om det er noen skjulte avgifter eller noe slikt ? Endret 18. januar 2012 av Gyr0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå