Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge

Anbefalte innlegg

beijing er ikke for kaldt i november, var der helt i slutten av november i fjor og var ikke noe spess kaldt da.
I så fall var det unormalt varmt. Normal temperatur for november er -2 om kvelden.

Var selv innom Beijing i desember i fjor og det var bitende kaldt med vind fra sibir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg var ute og fløy med thai i juni reklamerte de både for at de skulle få a380 selv, og at de skulle låne en fra singapore (tror jeg) å fly litt med frem til den tid, som litt teaser.

Så arbeidet med å ha gates klar til å ta i mot a380 burde være ferdig i bangkok.

Spørs om de ikke har det på plass til november dog.

Selv sitter jeg og irriterer meg grønn over å ikke finne noe rimelig til BKK / HKT i februar 12

Lenke til kommentar

beijing er ikke for kaldt i november, var der helt i slutten av november i fjor og var ikke noe spess kaldt da.

gikk i vanlig olabukse og genser, for kaldt til shorts ja, men for varmt for varme klær

Beijing er best i september og oktober. Juni var for hett, klamt og mye torden som gjorde at Aeroflot flyet mitt tilbake ble forsinket med 3 1/2 time. Var såvidt jeg rakk flyet fra SVO til OSL. Heldigvis rakk jeg det da og bagasjen gjorde det også. Det å være lost i SVO på transitt er ikke noe jeg har lyst til. Da hadde jeg vel faktisk krevd routing med KLM eller Air France, eller via Stockholm med SAS framfor å være en natt på det visumfrie hotellet (har hørt det er mer som et fengsel egentlig).

Lenke til kommentar

Takk for gode tips. Det er mye som frister, og det ikke være A380. Men det hadde vært kult når jeg likevel skal så langt avgårde. Hong Kong, Bangkok og mange andre steder er absolutt aktuelt, og klager ikke på 20-25 grader i stedet for 0-10. Så Beijing utgår i denne omgang.

Når det gjelder Singapore/Kuala Lumpur og de traktene, så risikerer jeg vel å komme i monsuntiden? I Singapore starter den i "mid-november" i følge Wikipedia, men jeg kan jo forsøke å reise litt tidligere (månedskiftet), og håpe at jeg slipper unna det verste.

Sipadan ser fantastisk ut! Har aldri dykket skikkelig tidligere, men det hadde jo vært en fin anledning til å ta dykkekurs. Søkte litt om det nå, og fant ut at man i hvert fall i Thailand kan ta et kurs på 3-4 dager, går ut i fra at det gjelder de fleste steder. Hvor lang tid brukte du på rundturen fra Singapore, robertaas? Jeg har forsåvidt råd til å reise lenger enn 7-10 dager, for å få med flere steder. Problemet er at jeg har planer i midten av november, som ikke kan endres, og som ødelegger alt. :p Klarer muligens ca to uker.

Lenke til kommentar
Beijing er best i september og oktober.
Vil påstå at mai er hakket bedre med mere sol, mindre regn og blomstring. Var der i begynnelsen av mai og det var full treff.

Joda, men da kan man riskere å få noen støvstormer innover. Sommeren er generelt ikke å anbefale anyhow. Været var hovedsaklig fint da jeg var der, men hett og klamt gjorde det ikke til noen behagelig affære å gå utendørs. Hadde dog et par heftige tordenvær på 10 dager hvorav somsagt et av dem var akkurat da jeg skulle dra og flyet fikk ikke tatt av pga det. Aeroflot stilte heldigvis opp med vann og juice hele tiden (02:30 fra Beijing var flytiden) så ble litt slitsomt., men hva gjør man ikke for å fly billigst. Oppdaga jo at Lufthansa noen dager etterpå hadde PEK på billigsalg.

Lenke til kommentar
Sipadan ser fantastisk ut! Har aldri dykket skikkelig tidligere, men det hadde jo vært en fin anledning til å ta dykkekurs. Søkte litt om det nå, og fant ut at man i hvert fall i Thailand kan ta et kurs på 3-4 dager, går ut i fra at det gjelder de fleste steder.

Her bodde jeg og det var enda bedre enn det ser ut på bildet.

promo.jpg

Om du ikke allerede har dykkesertifikat vil jeg ikke anbefale å dra dit. Det er selvsagt mulig å ta sertifikat der, men det er ganske dyrt her, spesielt for regionen og man må booke flere måneder i forveien. Vil anbefale å heller ta sertifikatet et mer normalt sted. Det blir som å dra til Nürburgring uten sertifikat for å øvelseskjøre.

Hvor lang tid brukte du på rundturen fra Singapore, robertaas?
Brukte 9 dager på rundturen og det var i midten av november. Det kunne godt regnet litt mindre i Kulala Lumpur, ellers var været greit.
Lenke til kommentar

Hvis Thailand blir målet, kan jeg anbefale å ta dykkesertifikat på Koh Tao.

Jeg tok mitt advanced open water der nå i juni. Stedet i verden som utsteder nest flest dykkersertifikater etter Cairns (australia) og kjempebillig. 7 - 8 000 bath for tredagerskurset, alt inkludert.

Lenke til kommentar

at et sted utsender mest dykke sertfikat er ikke altid et bevis på kvalitet.

de store dykke sentrene på koh tao, som, Ban's, big blue , buddha osv er veldig bra men mange av de som dykke sentrene er så dårlig at de burde blit stengt.

jeg har dykka mye, og i jula i fjor var jeg på kog tao pga noen venner skulle ta open water der, mens de tok open water tok jeg noen fun dives med dem. kvaliteten på utstyret og useriøse dykke instruktører var helt tragisk

Flere av dykke sentrene på koh tao, virker det som man bare betaler så får man sertfikatet

var på gili øyene og dykke tidligere i år, noen i gruppa me hadde tatt open water i Koh tao. de hadde absolutt NULL peil på hva de drev med. dykke sentret nekta de og ta flere dykk pga de var en fare for seg selv og andre..

koh tao har heller ikke akuratt bra dykke steder, er alt for mange folk undervann samtidig og er ikke noe spes og se.

men skal sies at Koh Tao er et veldig bra sted og ta videre utdanning og special kurs

jeg er divemaster

Lenke til kommentar

Nå skal jeg passe på at dette blir kort for å ikke få tråden for mye off topic.

Men at det ikke er noe å se på dykkerstedene på koh tao? Det vil jeg iallefall være uenig i, jeg synes jeg så masse forskjellig og spennende. For en nybegynner vil det jo være mer enn nok å feste øynene på.

Ellers, så lenge man velger et av stedene med godkjent kvalitet, f.eks et av de du nevner, så er jo prisen også en faktor, right? (Iallefall for noen.)

Og for å holde det litt på fly-nivå; å fly via samui og så ta hurtigbåt (katamaran) er nok den raskeste måten å komme seg dit på. Dog eier Bangkok Airways flyplassen på samui, noe man kan merke på flyprisene dit i forhold til andre destinasjoner i thailand.

Lenke til kommentar
var på gili øyene og dykke tidligere i år, noen i gruppa me hadde tatt open water i Koh tao. de hadde absolutt NULL peil på hva de drev med. dykke sentret nekta de og ta flere dykk pga de var en fare for seg selv og andre..
Hadde en spansk divemaster på Gili Trawangan tidligere i år. Han hadde tatovert Munchs "Skrik" på den ene armen og han fortalte meg at noen nordmenn hadde dykket med han dagen før og de hadde identifisert figuren som "Mona Lisa". :D Endret av robertaas
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.aerosvit.ua/eng.html

København-Beijing t/r fra 1870,-

Kjenner ikke til ukrainske AeroSvift, folk har litt blandede erfaringer. Dette er vel for de mest eventyrlystne.

http://www.airlinequality.com/Forum/aerosvit.htm

Aerosvit ligger nok noen hakk under Aeroflot ja som faktisk har rimelig bra service. Litt artig må det jo være å prøve østblokkselskap.

Edit: Ser ut som de ikke annonserer tilbudet på siden. Hvilke datoer er det snakk om?

Endret av William_S
Lenke til kommentar
Edit: Ser ut som de ikke annonserer tilbudet på siden. Hvilke datoer er det snakk om?
Du må nok søke litt. November, februar og mars bør du kunne finne noe om det enda ikke er utsolgt.

Synes det er for kaldt i Beijing da, men noen har muligens lyst på en billig og spennende tur uansett. Denne bør man få tripreport fra.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Synes det er for kaldt i Beijing da, men noen har muligens lyst på en billig og spennende tur uansett. Denne bør man få tripreport fra.

Hmm må innrømme at det fristet ja. Fant den prisen nå nettopp i februar. Dette interiøret frister derimod ikke

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Aerosvit_Boeing_767-383ER_interior.jpg

Så var det med reise til/fra København også.

Lenke til kommentar

En del venner av meg har kjøpt seg billetter med Aerosvit til Bangkok via kiev i februar. Siden jeg ikke skal reise samme dato venter jeg enda på et godt tilbud fra noen andre. Det man leser på nettet om aerosvit lyder absolutt ikke positivt. Det blir spennende med tilbakemelding fra både dem og evt. deg.

For meg er det akkurat nå billigst å ta turkish bortover, men det er jeg heller ikke spesielt hypp på. Noen erfaringer? (ikke business/1st, det har jeg ikke råd til uansett)

Lenke til kommentar

En del venner av meg har kjøpt seg billetter med Aerosvit til Bangkok via kiev i februar. Siden jeg ikke skal reise samme dato venter jeg enda på et godt tilbud fra noen andre. Det man leser på nettet om aerosvit lyder absolutt ikke positivt. Det blir spennende med tilbakemelding fra både dem og evt. deg.

For meg er det akkurat nå billigst å ta turkish bortover, men det er jeg heller ikke spesielt hypp på. Noen erfaringer? (ikke business/1st, det har jeg ikke råd til uansett)

Turkish får mye bra omtale. Har ikke prøvd dem selv, men flyplassen i Istanbul er veldig fin og enkel å navigere på.

Lenke til kommentar

jeg har flyd med aerosvit til bangkok tidligere, kan vel si at det er det eneste selvskapet jeg ALDRI kommer til og bruke igjen. og jeg har flyd med mye rart, eks Tajik Air med et Yakovlev Yak-40 nesten likt det som styrta i russland i går. fly inn til øst timor hvor det var lov og røyke på fly. sånne ting gjør men ingen ting men og fly med Aerosvit igjen, ALDRI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...