robertaas Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 http://www.airfrance.no/NO/en/local/resainfovol/meilleuresoffres/promo_48hsale.htm Boston 3080,- Salgsperiode: til 28/2 Reiseperiode: 24/2-31/5 Lenke til kommentar
William_S Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) http://www.airfrance.no/NO/en/local/resainfovol/meilleuresoffres/promo_48hsale.htm Boston 3080,- Salgsperiode: til 28/2 Reiseperiode: 24/2-31/5 Air France er et bra flyselskap om man fjerner alle franskmennene ombord. Serverer champagne i monkey. Fri buffet er det også på flyginger til/fra Paris som er 10 timer og lengre. Der har de tom is. Det er ikke relevant for Boston da. Hadde faktisk en fransk dame ved siden av meg CDG-LAX som ikke kunne engelsk. Hun spurte om å få bytte sete pga jeg var utlending og ikke kunne fransk (har hatt såpass med fransk at det forsto jeg). Så Air France er noe jeg anser som en av de bedre, bare man får en B777 eller Airbus 380 over dammen da jeg har hørt at deres b747 er ganske slitne fly som ikke har AVOD. Endret 26. februar 2011 av William_S Lenke til kommentar
hightow Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Det ligger an til tur til Kina og Shenzchen i mai i år, og har sett litt på hvordan jeg billigst mulig kan komme meg dit. Det beste jeg har funnet hittil er KLM på rundt 7.000 (+ ca en tusing for bedre sitteplass), fra Trondheim-Amsterdam-Hong Kong. Så blir det buss eller tog derfra tenker jeg. Finnes det andre selskap som erfaringsmessig er bedre å fly med, og ikke minst er billigere? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Finner billetter til rundt 5800,- fra Oslo til Guangzhou. Derfra kommer man seg lett til Shenzen med hurtigtog. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Samme selskap? De reklamerer for priser fra 6.355,-. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Ah nei, dette var Aeroflot med mellomlanding i Moskva. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Ah nei, dette var Aeroflot med mellomlanding i Moskva. Man må alltid sjekke Aeroflot når man skal i den retninga, men av og til innebærer det overnatting i Moskva og da bør et transfervisum vurderes med mindre man ikke er sinnsyk glad i flyplassterminaler. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Er Aeroflot verdt å fly med for å spare de pengene egentlig? Jeg har liksom bestemt meg for at jeg aldri vil. Litt i overkant mange ulykker i Russland, og jeg er nok litt fremmedfryktig når det kommer til russiske turister, synes stort sett de oppfører seg litt forferdelig. Synes egentlig LOT med drikkende polakker som holdt oss våkne halve natta på vei til Hanoi var ille nok, og forestiller meg vel derfor at Aeroflot sikkert bare er verre. Men mulig jeg tar feil? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Synes egentlig LOT med drikkende polakker som holdt oss våkne halve natta på vei til Hanoi var ille nok, og forestiller meg vel derfor at Aeroflot sikkert bare er verre. Hehe, jeg skal fly LOT til Hanoi i sommer, det blir sikkert minneverdig! Jeg har fløyet Aeroflot, men det er en stund siden. Da var det en del vodkafesting. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Er Aeroflot verdt å fly med for å spare de pengene egentlig? Jeg har liksom bestemt meg for at jeg aldri vil. Litt i overkant mange ulykker i Russland, og jeg er nok litt fremmedfryktig når det kommer til russiske turister, synes stort sett de oppfører seg litt forferdelig. Synes egentlig LOT med drikkende polakker som holdt oss våkne halve natta på vei til Hanoi var ille nok, og forestiller meg vel derfor at Aeroflot sikkert bare er verre. Men mulig jeg tar feil? Du tar nok feil. Aeroflot er i dag på høyde med et vestlig flyselskap. Det er ikke mye sovjetisk metall igjen der og det lille som er igjen brukes på innenriksfly. Oslo-Moskva er det airbus 319 som brukes. Eneste er om man har et langt layover så bør man tenke på å skaffe et transfervisum som gjør at man kan forlate flyplassområdet. Ellers om det er noe problemer så bruker de et hotell også for folk uten visum, men da er det vakter som henger i gangene etter det jeg har lest. Aeroflot bruker i dag for det meste den nye terminal D og de eldre internasjonale terminalene på SVO er brushet opp. Transfer er mulig airside mellom dem så det er ikke noe problem om ditt neste fly skulle gå fra en annen internasjonal terminal. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Problemet er ikke flyene, det er russerne. Forrige gang jeg fløy Aeroflot (lenge siden riktignok) så drakk flyvertinnene vodka . Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Problemet er ikke flyene, det er russerne. Forrige gang jeg fløy Aeroflot (lenge siden riktignok) så drakk flyvertinnene vodka .Forrige gang jeg fløy Alitalia (lenge siden) så gikk flere av betjeningen rundt i kabinen og røykte etter å ha bommet røyk av en passasjer. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Som sagt, det var like mye medpassasjerer som skremmer meg fra å fly aeroflot som fly / betjening / terminal / transfer. Velger Finnair for 750 kroner mer t/r... Mchansern; Utenom at flyet fra warsava til hanoi var eldgammelt var ikke turen så gal. Maten var ca. like dårlig som charterselskapene pleier ha, betjeningen var vennlig nok (dog morsomme frisyrer på de fleste polske damene - og hjemturen gikk stille og rolig for seg, forsåvidt også siste halvdel av utreisen når de hadde fått så mye å drikke at de sovnet. Med legg til at vi samtidig fikk 90 minutter forsinkelse i warsava på hjemveien, at vi måtte få nye håndskrevne boardingkort og at jeg fremdeles ikke har fått eurobonuspoengene fra flyvningen i slutten av november, så er det nok til at jeg ikke kommer til å velge den flyvningen igjen. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Aeroflot er et kurant selskap. Opplevde ikke noe særlig med ubehagelige russere Oslo-Moskva. Er nok litt for lenge sia de holdte på med vodkadrikking i kabinen. Flyselskap forbedrer seg (jeg er fullstendig klar over at de tok av på taxebanen på Gardermoen for ikke lenge sia, men det kan skje med et hvilket som helst flyselskap): Og ja flertallet på Aeroflots flygninger mellom Oslo og Moskva har russisk pass. Var ingen kø på foreign passports på SVO. Selv synes jeg Air France er bra om man fjerner franskmennene, men hindrer meg ikke å fly med dem igjen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 (jeg er fullstendig klar over at de tok av på taxebanen på Gardermoen for ikke lenge sia, men det kan skje med et hvilket som helst flyselskap) Jeg er ikke helt overbevist her. Har du eksempler på andre selskaper som gjør slikt? Lenke til kommentar
William_S Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (jeg er fullstendig klar over at de tok av på taxebanen på Gardermoen for ikke lenge sia, men det kan skje med et hvilket som helst flyselskap) Jeg er ikke helt overbevist her. Har du eksempler på andre selskaper som gjør slikt? Nei, jeg har ikke andre eksempler pa det, men det er skivebom a si at det er systematisk for Aeroflot a ta av fra taxebaner. De har i dag sikkerhet fullt pa hoyde med vestlige flyselskap etter at de hadde en darlig periode pa 90 tallet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 De har i dag sikkerhet fullt pa hoyde med vestlige flyselskap etter at de hadde en darlig periode pa 90 tallet. Kun en periode på 90-tallet? 2008: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/russia/7459700/Aeroflot-crashed-killing-dozens-because-pilot-was-drunk.html "Russia's national flag carrier Aeroflot has received a fresh dose of bad publicity after investigators blamed a drunken Aeroflot pilot for a crash that killed 88 people two years ago." 2009: http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article5651516.ece "His slurred and garbled comments ahead of a flight from Moscow to New York convinced passengers that he was drunk. When he apparently switched from Russian into unintelligible English, fear turned to revolt." "One sought to reassure them by announcing that it was "not such a big deal" if the pilot was drunk because the aircraft practically flew itself." Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg hadde vært mer redd for å fly Cubana (Cubas nasjonale flyselskap) enn SU/Aeroflot. Cubana har en dårlig crash statistikk og de flyr med eldgamle sovjetiske fly, som Aeroflot har byttet ut. De flyr f.eks fra London Gatwick hver dag til Havana med en Ilyushin IL-96. Virgin Atlantic flyr akkurat til samme tider, valget er enkelt. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 De har i dag sikkerhet fullt pa hoyde med vestlige flyselskap etter at de hadde en darlig periode pa 90 tallet. Kun en periode på 90-tallet? 2008: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/russia/7459700/Aeroflot-crashed-killing-dozens-because-pilot-was-drunk.html "Russia's national flag carrier Aeroflot has received a fresh dose of bad publicity after investigators blamed a drunken Aeroflot pilot for a crash that killed 88 people two years ago." 2009: http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article5651516.ece "His slurred and garbled comments ahead of a flight from Moscow to New York convinced passengers that he was drunk. When he apparently switched from Russian into unintelligible English, fear turned to revolt." "One sought to reassure them by announcing that it was "not such a big deal" if the pilot was drunk because the aircraft practically flew itself." Du leste jo ikke hele artikkelen. Aeroflot has a safety record to rival many Western carriers and boasts a fleet of relatively new planes, especially on international routes. Så Aeroflot er trygt å fly med, hadde de ikke vært det hadde de fått forbud mot å fly i EU. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?nodeid=1910938 New York/Philadelphia 3199,- Chicago/Montreal/Toronto 3999,- Calgary/Vancouver/Mexico City 4399,- Salgsperiode: til 7/3 Utreiseperiode: 8/3-15/5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå