Gå til innhold

Nikon 105 f/2.8, Nikon 70-200 VR f/2.8 eller Sigma 50-150 f/2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter at jeg fikk 17-55 i hus, har jeg faktisk vært rimelig sulten på 70-200, bare fordi jeg var så drit imponert over kvaliteten på 17-55.
De første nykkene gikk over, forstår jeg ;-)

Neida, det er fortsatt en brennvidde jeg ikke trenger .)

Men wtf... greit å ha liggende :fun:

Lenke til kommentar
Neida, det er fortsatt en brennvidde jeg ikke trenger .)

Men wtf... greit å ha liggende :fun:

Det var først og fremst "bokeh"-diskusjonen jeg tenkte på... :-)

der får den bank så det svimler etter av 85mm f1.4 og tipper den får juling av 105mm, men dette har vel noe med brennvidden man skyter i. Er ikke så flink til dette jeg. Bare knipser og er fornøyd. DOFen synker vel ettersom man krabber oppover brennviddeskalaen?

TIl og med Sigmaen gir knallbokeh på 85mm og oppover :)

Lenke til kommentar
Uansett er Sigmaen et godt kjøp, og med tanke på at du får denne og en Nion 85mm f1.4 til samme prisen som en 70-200 burde gjøre at du valgte en slik løsning :) Og siden du trodde dette var løsningen avslører jeg at Tom Hogen tror det kommer en Af-s versjon av 85mm f/1.4 allerede i år :p

Om det er tilfelle er den 85 mm bankers. Leste nettop at enkelte tror det blir lansert ifm PMA sammen med D60 og/eller D90 og da snakker vi en uke eller to. :dribble:

Kjøp en Sigma 50-150 og en Nikon 105mm f/2 DC som tilsvarer prisen av 70-200 :) Les om Nikons DC serie, og jeg tror du kommer til å ha det ekstremt morsomt i årene som kommer :) 105mm på et FX er en perfekt match. Siden din sigma 30mm ikke er helt det du søker alltid, kan du supplementere med en 50mm 1.4

Hverken 105 f/2 eeller 5mmm f/1.4 vil gi meg autofokus, og for å sitere en herværende herremann: "I do not MF".

Men det er klart DC hadde vært artig å leke med fremover. Temmelig bratt læringskurve så vidt jeg forstår på diverse poster. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...