Gå til innhold

skal pedofile bli hengt ut vis de har misbrukt barn

Anbefalte innlegg

Hvorfor ble saken henlagt?

Men de er noen idioter, og du burde ikke henge de ut. Heller få med deg noen kompiser, ikledd finlandshette, balltre og ei tang. Resten kan du tenke ut selv ;)

saken ble henlagt forde det var så lenge siden å for at de nekter på netsen alt uten om en ting han ene inrømte at han hadde bundet meg i senga !

Endret av masterfab8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som politiet har gjort en dårlig jobb her.

hvorfor skal man ikke henge ut en mann som er pedofil og som har misbrukt noen og ikke dømt??? høres ut som om det er folk som støtter pedofili her.

lei inn en torpedo så får du han til å borre hull og helle olje i kneslåla på den pedofile så er foten hans ødelagt for resten av livet. dette er et forslag. har hørt at det er noen som er villig til å gjøre dette mot betaling men jeg hvet ikke hvem.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Støtter pedofili, hmm ... :dontgetit:  Blir som å si at jeg tror ikke på biologi!?

Forøvrig er gapestokken forbudt å bruke i Kjempenes Fødeland.

:ph34r:

Lenke til kommentar
høres ut som politiet har gjort en dårlig jobb her.

hvorfor skal man ikke henge ut en mann som er pedofil og som har misbrukt noen og ikke dømt??? høres ut som om det er folk som støtter pedofili her.

lei inn en torpedo så får du han til å borre hull og helle olje i kneslåla på den pedofile så er foten hans ødelagt for resten av livet. dette er et forslag. har hørt at det er noen som er villig til å gjøre dette mot betaling men jeg hvet ikke hvem.

Vel. Man kan saktens si at det ikke er så veldig synd på den pedofile overgriperen om man skulle ta loven i egne hender. Men nå har vi engang en rettsstat, og det er opp til domstolene å bestemme om tiltalte er skyldig eller ikke. Det er en stund siden lynsjementaliteten ble passé. Og det er også en stund siden vi avskaffet slike straffemetoder som du beskriver. Det viktigste er imidlertid at du ikke kan vite om han som får kneskålene ødelagt, virkelig er skyldig. Det blir din gjetning, og jeg har vondt for å tro at du ville være bedre skikket til å vurdere skyldspørsmålet enn de som sitter i rettssalen.

Det er nettopp den type mentalitet som du utviser her som muliggjorde de utallige hekseprosessene i gamle dager, hvor tusener av uskyldige ble brent på bålet. Synd at enkelte ikke har tatt noen lærdom av historien.

Lenke til kommentar

Det er ikke vår jobb å straffe folk. Det tar de rette instanser seg av. Vi får fokusere på å være siviliserte borgere. Utifra hva jeg ser ut av vinduet så er det nok av mennesker som har glemt akkurat det fokuset. Lurer på om de snart vil lage sitt eget Ugga Bugga språk som står i stil med oppførselen? :)

Kanskje noen kan kle seg ut som Batman og være vigilante? Slenge seg fra hustak til hustak på jakt etter aktive pedofile?

Lenke til kommentar

Dømte pedofile burde vært skutt og deretter kremert og kastet i kloakken.

Noe mer ufyselig og jævlige mennesker skal man lete lenge etter, i det hele tatt tanken på hva de bedriver er frastøtende.

Det er ikke vår jobb å straffe folk. Det tar de rette instanser seg av. Vi får fokusere på å være siviliserte borgere.

Norge har jo altfor lave straffer for slike ting, burde vært mulig å bure folk inne på livstid og henrette de værste jævlene!

Tanken på hvordan andre insatte behandler slike (nederst på rangstigen) gjør at den altfor korte straffen ikke blir så altfor liten likevel.

Og som direkte svar på ditt spørsmål:

Hvis du vet (garantert) at de er pedojævler så få sagt ifra til alle med barn i området.

Lenke til kommentar
Dømte pedofile burde vært skutt og deretter kremert og kastet i kloakken.

Noe mer ufyselig og jævlige mennesker skal man lete lenge etter, i det hele tatt tanken på hva de bedriver er frastøtende.

Du mener vel dette med alle som gjør seksuelle handlinger mot personer som ikke vil det, ja?

Lenke til kommentar
Greit nok, så lenge de faktisk er dømt for det. Ikke heng ut folk mistenkt for det. Du kan ødelegge ganske kraftig for en uskyldig om det viser seg å ikke stemme.

Og hva hvis dommen senere viser seg å være feil, som i Fritz Moen-saken?

Det er prisen vi betaler for å ikke ha et ufeilbarlig rettsystem. Vi må forholde oss til at det som blir dømt er det riktige, ellers kunne vi jo ikke dømme noen.

Lenke til kommentar
Det er prisen vi betaler for å ikke ha et ufeilbarlig rettsystem. Vi må forholde oss til at det som blir dømt er det riktige, ellers kunne vi jo ikke dømme noen.

Så da skal de betale dobbelt, både fra rettsvesenet og rykteflommen?

Rykteflom? er jo ikke rykter om det er fakta.

Sier bare at jeg ikke har noe problem med at visse forbrytelser også gir en slags offentlig gapestokk.

Lenke til kommentar
Rykteflom? er jo ikke rykter om det er fakta.

Ikke om de er feil dømt.....

Nei, men om man skal basere seg på at norsk rettsvesen ikke dømmer riktig så kan man jo like gjerne droppe det helt. Er man dømt så er man skyldig til det motsatt er bevist.

Er man ikke dømt er man uskyldig til det motsatt er bevist.

Dvs at folk som ikke er dømt skal man oppføre seg mot som om de var uskyldige, mens de som er dømt kan man oppføre seg mot som om de var skyldige. (til det motsatt er bevist)

Hva betyr en "slags" offentlig gapestokk?

:)

Navn og bilde i media. Lokalavis etc?

Lenke til kommentar
Nei, men om man skal basere seg på at norsk rettsvesen ikke dømmer riktig så kan man jo like gjerne droppe det helt. Er man dømt så er man skyldig til det motsatt er bevist.

Dvs at folk som ikke er dømt skal man oppføre seg mot som om de var uskyldige, mens de som er dømt kan man oppføre seg mot som om de var skyldige. (til det motsatt er bevist)

Ja, man blir dømt av domstolen.

Hvorfor denne hangen til å utvide dommen?

Lenke til kommentar

Ja, man blir dømt av domstolen.

Hvorfor denne hangen til å utvide dommen?

Jeg har ingen hang til å utvide dommen. Jeg kommer aldri til å gidde å gjøre noe med det uansett, men jeg ser ikke noe problem med at man i noen typer forbrytelser kan offentligjøre navn og bilde av den dømte forbryteren.

Lenke til kommentar
Og hva hvis dommen senere viser seg å være feil, som i Fritz Moen-saken?

Dette er selvsagt vrøvl. Poenget er at det er myndighetene som skal ta seg av dom og straff. Ellers blir det dobbelt opp med straff også. Det beste ville kanskje vært at folk som utsettes for moderne gapestokk får fengselsstraffen redusert på grunn av skrullinger som tar loven i egne hender.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...