masterfab8 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) SKAL EN GÅ UT MED NABOVARSEL VIS MAN VET OM PEDOFILE I NABOLAGET VET OM TO STYKKER Å HAR LYST TIL Å GJØRE DET BARE LURER PÅ OM EN KAN FÅ FENGSEL STRAFF FOR DET de har misbrukt meg som barn ! Endret 17. januar 2008 av masterfab8 1 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 SKAL MA GÅ UT MED NABOVARSEL VIS MAN VET OM PEDOFILE I NABOLAGET bør gå ut med nabovarsel om skriking midt på natten ihvertfall! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor om du vet noe så bør du forholde deg rolig omkring det, og heller la mennesker som jobber med slike saker ta seg av evnt varsling til dem som måtte trenge å vite det.eventuellt anmelde pedo'n om saken stiller seg slik Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Det er ikke ulovlig å være pedofil. Det er en legning akkurat som å være hetrofil eller homofil. Det er derimot ulovlig og utøve pedofili. dvs å ha seksuell omgang med mindreårige/barn. Og hvordan vet du at vedkommende er pedofil? Har du sett noen av de ha seksuell omgang med mindreårige? Eller er det bare noe du har hørt? Da kan du jo ikke vite det. Men er du sikker på at de utøver pedofili, så anmeld de heller til politiet. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Må bare gi trådstarter kudos for bildet av The Rock (Scorpion King) i posten. Det var mildt sagt malplassert. For å svare på spørsmålet til trådstarter: Nei, det bør man ikke. Det er slik ryktespredning som sendte flere hundre kvinner til bålet i middelalderen. Lenke til kommentar
stigga Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 SKAL EN GÅ UT MED NABOVARSEL VIS MAN VET OM PEDOFILE I NABOLAGET VET OM TO STYKKER Å HAR LYST TIL Å GJØRE DET BARE LURER PÅ OM EN KAN FÅ FENGSEL STRAFF FOR DET Forholdet kan bli anmeldt, men om politiet ønsker å bruke ressurser på å etterforske saken er ikke sikkert. Dersom de gjør det, og finner ut at det er du som har gått ut med "nabovarslingen" vil du antakelig bli dømt etter straffelovens §390a: Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år. Sannsynligheten for fengselstraff avhenger av om du tidligere er straffedømt. Er du ikke det, vil forholdet etter all sannsynlighet bli avgjort ved bot. Lenke til kommentar
masterfab8 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Det er ikke ulovlig å være pedofil. Det er en legning akkurat som å være hetrofil eller homofil.Det er derimot ulovlig og utøve pedofili. dvs å ha seksuell omgang med mindreårige/barn. Og hvordan vet du at vedkommende er pedofil? Har du sett noen av de ha seksuell omgang med mindreårige? Eller er det bare noe du har hørt? Da kan du jo ikke vite det. Men er du sikker på at de utøver pedofili, så anmeld de heller til politiet. jeg har blitt misbrukt av dem ! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 jeg har blitt misbrukt av dem ! For gudsskyld gå til politiet og anmeld driten! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 La myndighetene ta seg av det. Ved å prøve å kjøre offentlig gapestokk skader du bare din egen sak, og de kan bli satt fri eller få mye lavere straffer. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Uthenging av pedofile... Greit nok, så lenge de faktisk er dømt for det. Ikke heng ut folk mistenkt for det. Du kan ødelegge ganske kraftig for en uskyldig om det viser seg å ikke stemme. Litt som saken med lommemannen. Media burde vente med å publisere bilder av karen til etter dommen, men da er det i mine øyne greit med bilder og fullt navn etc Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 hvis jeg hadde bevis for at noen var pedofile ville jeg gitt dem så mye juling at de måtte leve i respirator for resten av livet. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 hmf, må vel si at en liten djevel inni meg har lyst til å råde trådstarter til å lage gigantiske plakater med svært bilde og fullt navn på disse som har misbrukt han, og henge de på alle vegger som finnes i nabolaget.. men den fornuftige delen av meg vil heller fraråde å ta loven i egne hender.. gå heller til politiet og snakk med dem eller noen andre du stoler på etc. Dvs. hvis du orker da selvsagt.. De har faen ikke rett til å gå fri ute i gata hvis de har gjort deg vondt! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Greit nok, så lenge de faktisk er dømt for det. Ikke heng ut folk mistenkt for det. Du kan ødelegge ganske kraftig for en uskyldig om det viser seg å ikke stemme. Og hva hvis dommen senere viser seg å være feil, som i Fritz Moen-saken? Lenke til kommentar
masterfab8 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 jeg har blitt misbrukt av dem ! For gudsskyld gå til politiet og anmeld driten! jeg har andmeldt begge men sakene ble hendlagt Lenke til kommentar
masterfab8 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Uthenging av pedofile...Greit nok, så lenge de faktisk er dømt for det. Ikke heng ut folk mistenkt for det. Du kan ødelegge ganske kraftig for en uskyldig om det viser seg å ikke stemme. Litt som saken med lommemannen. Media burde vente med å publisere bilder av karen til etter dommen, men da er det i mine øyne greit med bilder og fullt navn etc de har blitt andmeldt men sakene ble henlagt synes de slapp billig unna Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Uthenging av pedofile...Greit nok, så lenge de faktisk er dømt for det. Ikke heng ut folk mistenkt for det. Du kan ødelegge ganske kraftig for en uskyldig om det viser seg å ikke stemme. Litt som saken med lommemannen. Media burde vente med å publisere bilder av karen til etter dommen, men da er det i mine øyne greit med bilder og fullt navn etc de har blitt andmeldt men sakene ble henlagt synes de slapp billig unna ka va grunnen til at saken ble henlagt? Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Folk som begår kriminelle handlinger skal sone sin straff og ikke hetses og mistenkeliggjøres resten av livet. 1 Lenke til kommentar
Voff Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 jeg har blitt misbrukt av dem ! jeg har andmeldt begge men sakene ble hendlagt Det beste og eneste riktige slik saken står, er for deg å oppsøke nærmeste krise-/incestsenter for hjelp og råd om hva du bør/kan gjøre videre. Mer info finner du bl.a. på nettsiden til Landsdekkende telefon for Incest- og seksuelt misbrukte; http://www.incest80057000.no Jeg håper du får all den hjelp og støtte du trenger! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Helt klart at de ikke skal henges ut, det alle gjelder har sonen sin straff. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hvorfor ble saken henlagt? Men de er noen idioter, og du burde ikke henge de ut. Heller få med deg noen kompiser, ikledd finlandshette, balltre og ei tang. Resten kan du tenke ut selv Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Er oppfordringer til å begå ulovligheter straffbart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg