Gå til innhold

skal pedofile bli hengt ut vis de har misbrukt barn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SKAL MA GÅ UT MED NABOVARSEL VIS MAN VET OM PEDOFILE I NABOLAGET :hmm:

bør gå ut med nabovarsel om skriking midt på natten ihvertfall!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
om du vet noe så bør du forholde deg rolig omkring det, og heller la mennesker som jobber med slike saker ta seg av evnt varsling til dem som måtte trenge å vite det.

eventuellt anmelde pedo'n om saken stiller seg slik

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å være pedofil. Det er en legning akkurat som å være hetrofil eller homofil.

Det er derimot ulovlig og utøve pedofili. dvs å ha seksuell omgang med mindreårige/barn.

Og hvordan vet du at vedkommende er pedofil? Har du sett noen av de ha seksuell omgang med mindreårige? Eller er det bare noe du har hørt? Da kan du jo ikke vite det.

Men er du sikker på at de utøver pedofili, så anmeld de heller til politiet.

Lenke til kommentar

Må bare gi trådstarter kudos for bildet av The Rock (Scorpion King) i posten. Det var mildt sagt malplassert. :D

For å svare på spørsmålet til trådstarter:

Nei, det bør man ikke. Det er slik ryktespredning som sendte flere hundre kvinner til bålet i middelalderen.

Lenke til kommentar
SKAL EN GÅ UT MED NABOVARSEL VIS MAN VET OM PEDOFILE I NABOLAGET :hmm: VET OM TO STYKKER Å HAR LYST TIL Å GJØRE DET BARE LURER PÅ OM EN KAN FÅ FENGSEL STRAFF FOR DET

Forholdet kan bli anmeldt, men om politiet ønsker å bruke ressurser på å etterforske saken er ikke sikkert. Dersom de gjør det, og finner ut at det er du som har gått ut med "nabovarslingen" vil du antakelig bli dømt etter straffelovens §390a: Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.

Sannsynligheten for fengselstraff avhenger av om du tidligere er straffedømt. Er du ikke det, vil forholdet etter all sannsynlighet bli avgjort ved bot.

Lenke til kommentar
Det er ikke ulovlig å være pedofil. Det er en legning akkurat som å være hetrofil eller homofil.

Det er derimot ulovlig og utøve pedofili. dvs å ha seksuell omgang med mindreårige/barn.

Og hvordan vet du at vedkommende er pedofil? Har du sett noen av de ha seksuell omgang med mindreårige? Eller er det bare noe du har hørt? Da kan du jo ikke vite det.

Men er du sikker på at de utøver pedofili, så anmeld de heller til politiet.

jeg har blitt misbrukt av dem !

Lenke til kommentar

Uthenging av pedofile...

Greit nok, så lenge de faktisk er dømt for det. Ikke heng ut folk mistenkt for det. Du kan ødelegge ganske kraftig for en uskyldig om det viser seg å ikke stemme.

Litt som saken med lommemannen. Media burde vente med å publisere bilder av karen til etter dommen, men da er det i mine øyne greit med bilder og fullt navn etc :)

Lenke til kommentar

hmf, må vel si at en liten djevel inni meg har lyst til å råde trådstarter til å lage gigantiske plakater med svært bilde og fullt navn på disse som har misbrukt han, og henge de på alle vegger som finnes i nabolaget.. :grumpy:

men den fornuftige delen av meg vil heller fraråde å ta loven i egne hender.. gå heller til politiet og snakk med dem eller noen andre du stoler på etc. Dvs. hvis du orker da selvsagt.. De har faen ikke rett til å gå fri ute i gata hvis de har gjort deg vondt! :nei:

Lenke til kommentar
Uthenging av pedofile...

Greit nok, så lenge de faktisk er dømt for det. Ikke heng ut folk mistenkt for det. Du kan ødelegge ganske kraftig for en uskyldig om det viser seg å ikke stemme.

Litt som saken med lommemannen. Media burde vente med å publisere bilder av karen til etter dommen, men da er det i mine øyne greit med bilder og fullt navn etc :)

de har blitt andmeldt men sakene ble henlagt synes de slapp billig unna

Lenke til kommentar
Uthenging av pedofile...

de har blitt andmeldt men sakene ble henlagt synes de slapp billig unna

ka va grunnen til at saken ble henlagt?

Lenke til kommentar
jeg har blitt misbrukt av dem !
jeg har andmeldt begge men sakene ble hendlagt

Det beste og eneste riktige slik saken står, er for deg å oppsøke nærmeste krise-/incestsenter for hjelp og råd om hva du bør/kan gjøre videre.

Mer info finner du bl.a. på nettsiden til Landsdekkende telefon for Incest- og seksuelt misbrukte; http://www.incest80057000.no

Jeg håper du får all den hjelp og støtte du trenger!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...