Nitrius Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Så langt har jeg vel bare møtt på snille og hjelpsomme folk. Logget på igår rundt 1tiden på kvelden, skulle sjekke en ting bare, men så kom jeg over 2-3 folk fra en guild, som plutselig spurt om jeg ville bli med å hunte. Så kvelden min ble en smule lengre enn jeg forventet. Men fikk gjort mange quests samt nådd level 15 =) @Bulletus: Flott å høre at guilden er hjelpsom, men det jeg er mest på jakt etter er jo folk å spille sammen med, så får se hva jeg gjør. Blir vel ikke så mye spilling på meg før TG nå uansett Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Er mange fryktinngytende insekter på Qualia ! Lenke til kommentar
Supinator Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jaja, jeg klemmer like godt til med nok et noob spørsmål... Har så langt ikke brydd meg særlig om crafting (er kun lvl 5 outfitter), men har etterhvert planer om å prøve leatherworking. De siste dagene har jeg samlet opp en del av Shandrels armor/våpen som kan brytes ned i enten resources (orbs) eller dusts. Dersom jeg har forstått ting riktig kan dette brukes i crafting, men hva er forskjellen på disse? Bør jeg som fremtidig leatherworker konsentrere meg om en av delene, eller er det lurt med litt av hvert? Lenke til kommentar
fossegrimen Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Hei Har ett noob spm jeg også. Har spilt wow der det dårligste var grått, så kom grønt, blått og epic. Er også oransje om jeg ikke husker helt galt. Er det samme system i vanguard? Steinar Endret 17. mars 2008 av fossegrimen Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Et fellessvar til begge ; Fargekodene i Vanguard er omtrent de samme som i WoW , bare i Vanguard har vi noen flere Grått = Ræva Grønt = Litt ræva , men med stats og addons Blått= Nokså bra , med stats og addons Gult : Innmarri bra , med stats og addons og resist og lignende ! Oransje : Faenivolsk bra ! Armor blir ofte kallt "flawless" av denne fargetypen Rød : Ultra dupra super bra !!! Disse er fatgekodene i Vanguard Med enn noe difus beskrivelse ,,,,,, Når det gjelder ting man decons fra items ; dusts, orbs og lignende så ta vare på ALT som tilhører din proffession , den ene brukes til refining , den andre til finnish osv man har brukt for alt nesten . Refining Secondary Primary Tier 1 Attuning Dust Tier 2 Attuning Dust Resonating Dust Tier 3 Attuning Powder Focusing Powder Resonating Powder Tier 4 Attuning Powder Focusing Shards Resonating Shards Tier 5 Attuning Crystals Focusing Crystals Resonating Crystals Endret 17. mars 2008 av Bulletus Lenke til kommentar
Supinator Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Takk for svar og nyttige linker, Bulletus *finne fram deconstruct-hammeren* Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Et fellessvar til begge ; Fargekodene i Vanguard er omtrent de samme som i WoW , bare i Vanguard har vi noen flere Grått = Ræva Grønt = Litt ræva , men med stats og addons Blått= Nokså bra , med stats og addons Gult : Innmarri bra , med stats og addons og resist og lignende ! Oransje : Faenivolsk bra ! Armor blir ofte kallt "flawless" av denne fargetypen Rød : Ultra dupra super bra !!! Disse er fatgekodene i Vanguard Med enn noe difus beskrivelse ,,,,,, Når det gjelder ting man decons fra items ; dusts, orbs og lignende så ta vare på ALT som tilhører din proffession , den ene brukes til refining , den andre til finnish osv man har brukt for alt nesten . Refining Secondary Primary Tier 1 Attuning Dust Tier 2 Attuning Dust Resonating Dust Tier 3 Attuning Powder Focusing Powder Resonating Powder Tier 4 Attuning Powder Focusing Shards Resonating Shards Tier 5 Attuning Crystals Focusing Crystals Resonating Crystals Ikkeno problem Det kan være kjipt å finne frem i crafting jungelen og vite hva de forskjellige tingene legger til av effekter , bruk linkene til å finne ut hva de forskjellige dusts osv gjør med produktet ditt ! Lykke til , craftingen i Vanguard er meget vanedannede Nå skal det sies at soe har gjort dropps fra bosser og lignende noen ganger like bra og nesten bedre enn crafta items , MEN ! hvem har tid til å grinde seg til et sett med armor med akkurat det du ønsker av stats osv , droppraten på items kan i tilleg være meeget variabel . Lenke til kommentar
Filla Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Nå er ikke jeg en crafter - men tier oppbygginga og deler til armour / våpen er vanskelig - inntil man har skjønt det (som mye annet her i livet). Ressurser (som spillerene selv henter inn, man kan velge 2 innhøstingsteknikker) Disse er: 1 - Mining (da kan man høste inn metall, for våpen, platearmour) - man får "chunk" - 20 chunk = 1 Ore 2 - Skinning (man skinner mobs man dreper, for lær/skinn til medium armour) (gir strip --> "Hides" 3 - Quarrying (for juveler og mineraler), brukes i våpen og i jewelry) ("shard"--> "sample") 4 - Reaping (Høste inn blomster/planter), for teskstiler til armour etc. ("bale" --> "sheaf") 5 - Lumberjacking (gir tre/plank - for våpen, båter osv) ("log" --> "timber") - Hver eneste Tier, bortsett fra T1 og T2, har 3 forskjellige ressurser. Common, rare og ultra rare. Tier 5 mining har Mithrill (common) Truesliver (Rare) og Adamantine - (ultrarare). Tier 1 har bare en type (common), tier 2 har common og rare. Slik er oppdelinga for alle de forkjellige tinga du kan harveste. Og der er harvesting-skillen din som avgjør hva du kan harveste, og selvfølgelig hvilke 2 "skills" du har valgt. - Hver eneste armour-del, eller våpen, trenger 2 "innhøsta" deler. Skal man ha et par Tier 5 flawless platemail bukser (oransje "Heroic"), trenger man en Tier 5 "ultra rare" metall node, som heter Adamantine ore" + en tilsvarende "rare" (ikke ultra) Tier 5 plante. Alt dette er for Flawless armour, som er den beste av det som spillere kan lage. Altså en del "Ultra rare" + en del "Rare" pluss at crafteren må være høy nok i craftinglevel selvfølgelig. Skal man lage noen lær/skinn bukser i "flawless" utgave, trenger man 1 del "ultrare" skinn + 1 del "rare" ....hmm har ingen medium leather spillere .. .) Men kanskje dere skjønner tegninga nå. Flawless = 1 UR+ 1 Rare. - Når man har de innhøsta delene, så velger man hvilke "enhantments" buksene skal ha. Styrke og dexterity, Wisdom og Vitality ...osv. Man bruker "Attuning" crystal til dette. Dvs. man bruker Crystals for Tier 5, shards for Tier 4, osv. "Attuning crystals of Veneration" er et eksempel. - Til slutt velger man om man vil ha effekter i tillegg. Om man legger inn en effekt på armour eller våpen, vil "enhantmentene" bli litt svakere. Dvs. at i stedet for 30 STR + 20 constitution vil man kanskje får 20 STR + 15 CON, men i tillegg få en effect. Disse effektene kan være en "proc" til et våpen, ekstra crit-sjanse, ekstra skills (fx. + 100 archery) osv. Eksempler på slike er "Resonating Crystal of Protection" - som gir melee mitigation bonus. Igjen - crystals er tier 5, shards er tier 4 osv. - Attuning (definerer hvilke attributter man vil ha, som STR, DEX, WIS osv.) - Resonating (definerer effekter man ønsker, som crit-chance, spelldmg.fokus, +archery sov) - Focusing - som den siste av de 3, kan man legge inn for å gi resist f.eks og det finnes andre effekter også. Bruker man alle 3 (Att, reso og Foc), vil de opprinnelige attributtene bli ytterligere redusert. - I praksis vil crafteren alltid lage en standardutgave av armouren /våpenet, og så vil han bruke ultra rare eller rare delen til å "oppgradere" armour/våpenet til flawless eller superior. Skal man crafte selv, lærer man dette fort. For meg, som bare trengte å sende de riktige delene til de forskjellige crafterene i guildet, så trengte jeg allikevel å vite hvilke deler som trengtes for den armouren eller våpenet jeg ønsket. Finnes mange flotte nettsider om crafting i VG - skal editere inn de linkene jeg har når jeg kommer hjem fra nattevakt. Det var en kort gjennomgang, ufullstendig og med mangler Merker også at jeg ikke har gode nok norske ord for mye av det vi har i spillet - unnskylder for dette. Endret 18. mars 2008 av Filla Lenke til kommentar
Supinator Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Fascinerende system. Skjønner godt at det kan være veldig vanedannende, og kjenner jeg meg selv rett kommer jeg nok til å bruke endel tid på det etterhvert Fikk forøvrig mine første gule items idag da jeg fullførte et par URT missions. Ganske bra oppdatering da jeg fortsatt løp rundt i lvl 1 støvler... Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Fascinerende system. Skjønner godt at det kan være veldig vanedannende, og kjenner jeg meg selv rett kommer jeg nok til å bruke endel tid på det etterhvert Fikk forøvrig mine første gule items idag da jeg fullførte et par URT missions. Ganske bra oppdatering da jeg fortsatt løp rundt i lvl 1 støvler... Anbefaler hunters league questene i qualia. da ender du opp med en del orange armor. Bra items pluss masse xp. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Anbefaler hunters league questene i qualia. da ender du opp med en del orange armor. Bra items pluss masse xp. Jeg har begynt med de questene nå , har fått 2 snåle steiner "rank1" som jeg ikke kan bruke før jeg er lvl 35 , leverer man inn steinene for armour/rewards ? Lenke til kommentar
fossegrimen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei Har kommet meg til lvl 24 + starta noen alts. Men ser fort at banken blir full, er det noen måte å kunne øke bag spacen i banken? Siden jeg har spilt wow, så kunne man der kjøpte ekstra bag slots, er det noen mulighet i VG? Og hunters league questene er nice. Skal starte med final test i skwalra:) Steinar Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Hei Har kommet meg til lvl 24 + starta noen alts. Men ser fort at banken blir full, er det noen måte å kunne øke bag spacen i banken? Siden jeg har spilt wow, så kunne man der kjøpte ekstra bag slots, er det noen mulighet i VG? Og hunters league questene er nice. Skal starte med final test i skwalra:) Steinar Nei dessverre , men man kan jo starte alter og fylle opp hehe . Jeg deleter masse items , hvorfor spare på alt mulig drit man ikke får bruk for Lenke til kommentar
AmbassadorNOR Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hei Har kommet meg til lvl 24 + starta noen alts. Men ser fort at banken blir full, er det noen måte å kunne øke bag spacen i banken? Siden jeg har spilt wow, så kunne man der kjøpte ekstra bag slots, er det noen mulighet i VG? Og hunters league questene er nice. Skal starte med final test i skwalra:) Steinar Silius fra SOE ble spurt om det der med flere slots i banken. Tror han svarte noe om at dem ikke har vurdert det så mye enda, men det kan komme i fremtiden. Correct me if wrong please Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Hva skjer med dere da ? Er de noe liv ? Dorfen min er lvl 38 straks , har også starta noen alter. Etter lvl 30 flytta jeg perm til Qalia , litt mye insekter der men ok hehe . Guilden hadde også et ran der noen kister i GH ble loppa fra alt av items hehe , litt drama mho . Lenke til kommentar
Bruutahl Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Guilden hadde også et ran der noen kister i GH ble loppa fra alt av items hehe , litt drama mho . Det må du uttype litt, hehe.. hva skjedde..? Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Guilden hadde også et ran der noen kister i GH ble loppa fra alt av items hehe , litt drama mho . Det må du uttype litt, hehe.. hva skjedde..? Saken er under etterforskning av GM . Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Heisann, har spilt vanguard i korte perioder 2 ganger nå, en gang kort etter release og sist gang, en kort tur innom rett før jul. Hoved problemet mitt er at jeg ikke har hatt noen å spille med, så da blir det litt kjedelig innimellom, i tillegg til dette syns jeg at sartok er litt vel folketomt og så syns jeg også at darkelf områdene er temmelig kjedelige.(Nå er jeg ikke noe spesielt høyt level da, har en lvl18 sorcerer). Men driver å laster ned spillet nå. Vi får se om jeg joiner på sartok igjen eller om jeg hopper over på en annen server(Personlig liker jeg veldig pvp servere). Lenke til kommentar
fossegrimen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei Runder snart 26 med min main på halgar. Har også noen alts men er på ett meget lavt nivå dvs lvl 2 eller lavere. Har selv ikke joina noe guild enda, tar det litt med ro på den fronten. Spiller monk så jeg tar en del grp quest solo også, da det går helt greit. Ikke vært i så mange grp enda, kun når jeg har gjort noen av de hunters league questene. Jobber meg også opp i craftingen, men diplomacy der har jeg ikke gjort så allverden enda. Steinar Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hvordan er det med antall folk på halgar? Når jeg spilte på sartok så var det på det meste 16 folk online(Mulig dette var bare for de i samme område som meg da) og på det meste så så jeg 1 person(sjeldent) rundt meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå