Gå til innhold

Alt om Vanguard :Saga Of Heroes

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen !

- Har spilt VG siden siste året av BETA, men tok en lang pause en måned etter release (som mange andre)grunnet bugs og at venner gav seg. Siden oktober i fjor har jeg imidlertid spilt "fulltid" igjen. Da jeg er en gammel PvP veteran fra EQ - Rallos Zek, var det aldri aktuelt med Halgar, så jeg er på Sartok. Så at noen tidligere problematiserte PING ift å spille på en amerikansk server i europa, men med mindre man skal spille CS el. har dette ingenting å si. Min ping ligger i snitt på rundt 300 (+/- 30), som er mer enn greit nok for et mmorpg. Ping var heller aldri et problem i de 5 årene jeg spilte EQ på en amerikansk server.

- Jeg er med i et av de europeiske guildene (LAW) på Sartok, som også er et av de største guildene på serveren - og vi raider i APW 5-6 dager i uken. Husk dog at Sartok har den klart laveste populasjonen av alle VG serverene, så et stort guild på Sartok er kanskje et lite guild på Halgar for alt jeg vet :) Medlemmene i guildet kommer fra hele europa, men flest fra Tyskland, Sverige, Danmark og Norge. Praten i Ventrillo blir dermed ganske underholdende, selv om alt går på engelsk !

- Jeg har 2 accounts, med en 50 WAR som main. På den andre kontoen har jeg en 50 clr - og jeg bokser denne i APW om vi har lite healers.

- Ingenting blir som gode gamle Everquest, men VG er for meg uten tvil det som kommer nærmest. Fantastisk grafikk, godt gameplay og noe av det beste innen crafting-sfærer som har vært utgitt for mmorpg. Siste 6 månedene har spillet også blitt kvitt utrolig mange av bugsa og flyt-problemene det hadde i starten, selv om man ennå har en del mil å gå.

- Utenom raids, spiller jeg nå opp en BRD og en wolf-shaman (2boxing), og har det rett så hyggelig med den duoen. De er nå begge lvl 24.

......oh ja WAR heter GREVLING og CLR heter Sweetheals, send en /tell om du vil hilse på.

- Legger ved et lite screenshot - er på nattevakt, og dette var det eneste jeg har tilgjengelig herfra. Bildet er nok fra Ancient Port Warehouse (APW) fra et raid.

Legendary%20hit%2024k.JPG

Endret av Filla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UI't mitt heter "AssimX" - og finnes her. Jeg valgte dette pga at jeg trengte et UI som tok opp lite plass og hvor buff/defuff ikke spiste opp plassen på skjermen (på raid har du gjerne 30 buffs++). Bortsett fra flytting av vinduer osv, er UIn ikke modda fra min side.

Lenke til kommentar

Åhh nydelig Filla, trengte en sånn UI :p

Har forøvrig en Monk på Halgar som heter Laaw (lvl 13 atm)

Men må innrømme at jeg begynner å bli jævelig forvirra, har fått quest hos 4 forskjellige jævler som hverken av dem ser ut som å følge noe hovedstory til monken (altså hvilken rettning jeg skal gå osv.) Noen som har noe guids eller no på lager?

Forøvrig så er det også bare å ta kontakt ;)

-Koukou

Lenke til kommentar
ehmm... HAHAHAHAHAHAHAH

Faen å jeg eier uten å prøve engang :p

fyren sto i 15 sekunder og bare dirra fram og tilbake før han datt

HAHAHA! Du kan få lov å spille sammen med meg, har noen lvl 46-50 quests jeg sliter litt med! :D

Endret av Bruutahl
Lenke til kommentar

- Det fine med forskjellige klasser er at du kan spille en som passer for deg. Jeg har alltid spilt tanks i MMO's, men liker også bards. I Vanguard er bards fantastiske, og på raid er de ofte vinn eller forsvinn for nameds som har timer (bossen må need innen XX minutter), da bards kan øke en hel gruppe's DPS med over 30%.

- Legger ved et screenshot fra en boss vi tok i APW på søndag, som var en "first" for oss - og som vi har prøvd å ta knekken på i flere uker nå.

Dreadlord.JPG

Lenke til kommentar
- Det fine med forskjellige klasser er at du kan spille en som passer for deg. Jeg har alltid spilt tanks i MMO's, men liker også bards. I Vanguard er bards fantastiske, og på raid er de ofte vinn eller forsvinn for nameds som har timer (bossen må need innen XX minutter), da bards kan øke en hel gruppe's DPS med over 30%.

- Legger ved et screenshot fra en boss vi tok i APW på søndag, som var en "first" for oss - og som vi har prøvd å ta knekken på i flere uker nå.

Dreadlord.JPG

Bards er geniale :) Liker måten dem slår på tromma si :)

Lenke til kommentar

heihei, må bar unnskylde på forhånd å inrømme at jeg ikke har lest alle 23 sidene og vet ikke helt om dette er rett plass å poste noe slikt!! har allerede instillt meg selv på mental defensive stance bare for sikkerhets skyld.

Spillte Vanguard litt rundt initial release men gidde fort opp, PC-en min svikta veldig fort og hadde forlite tid på grunn av deltids jobb,trening og skole ^^ nå har jeg ny pc, fri år og er arbeids ledig så tenkte jeg skulle hive meg på en MMO som jeg ikke har gjort på lenge.

lurte på om noen hadde lyst å hjelpe meg i gang så smått, vi snakker ikke om noen fysiske hjelpe midler (spør verken etter penger eller boost) bare trenger en litt mer erfaren spiller på friendlisten så jeg har noen å whispere :o vet at lære kurven på spillet er veldig bratt og jeg hater å ikke vite va jeg skal gjøre av meg :o

visst noen er interresert i å hjelpe meg igang så er d bare å si ifra :p

Lenke til kommentar

Spiller på Halgar, Angnus lvl 50 warrior i Xanadu (www.xanadu-community.com)

Har drept alle raids mobsa i Vanguard nå, og må si raid dungeonet er ganske kult, største dungeon jeg har sett i ett MMORPG, og mye varierte taktikker som trengs.

Drepte dragon (endboss) der for en stund siden, var tøffeste dragen jeg har sett.

post-15225-1204733803_thumb.jpg

post-15225-1204733891_thumb.jpg

Hvis du spiller på Halgar Sugarsweet så bare gi meg en lyd på Angnus hvis det er noe du lurer på.

Endret av Znik
Lenke til kommentar

takk for raskt svar Znik, hadde tenkt å få lagd en kis på Halgar i kveld men fant nettopp ut at VISA'n gikk ut i mars -.- så tar sikkert 14dager før jeg får det fornya, så med mindre noen plutselig sender meg en 14-day trail eller nokka så tar d nok ei uke eller to før dere får mitt selskap i Vanguard ^^

Edit: litt drøyt av meg å faktiskk håpe på at en total fremmed skal gi meg en 10day trail, men jeg liker å tro at verden er snill å god mot alle, spesielt på internett der er alle fulle av kjærlighet

:)

Edit edit: ja d der var veldig sarkastiskk ment :D

Endret av Sugarsweet
Lenke til kommentar
Spiller på Halgar, Angnus lvl 50 warrior i Xanadu (www.xanadu-community.com)

Har drept alle raids mobsa i Vanguard nå, og må si raid dungeonet er ganske kult, største dungeon jeg har sett i ett MMORPG, og mye varierte taktikker som trengs.

Drepte dragon (endboss) der for en stund siden, var tøffeste dragen jeg har sett.

post-15225-1204733803_thumb.jpg

post-15225-1204733891_thumb.jpg

Hvis du spiller på Halgar Sugarsweet så bare gi meg en lyd på Angnus hvis det er noe du lurer på.

Faen for en fet drage ;) Skrek den mye ? hveset den ? Lyden i Vanguard er noe av det beste jeg har opplevd uansett spill , bare nysjerrig på den dragen M :)

Nitrius , den rangern din er litt i kontrast til min Gnome , du er høy og mørk , jeg er liten og grå :p

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
takk for raskt svar Znik, hadde tenkt å få lagd en kis på Halgar i kveld men fant nettopp ut at VISA'n gikk ut i mars -.- så tar sikkert 14dager før jeg får det fornya, så med mindre noen plutselig sender meg en 14-day trail eller nokka så tar d nok ei uke eller to før dere får mitt selskap i Vanguard ^^

Edit: litt drøyt av meg å faktiskk håpe på at en total fremmed skal gi meg en 10day trail, men jeg liker å tro at verden er snill å god mot alle, spesielt på internett der er alle fulle av kjærlighet

:)

Edit edit: ja d der var veldig sarkastiskk ment :D

Skulle gjerne sendt deg en key om jeg hadde hatt en. Hmmm... Kom til å tenke på hvorfor jeg aldri har hatt en slik key. Har spilt siden spillet kom ut, men ingen key som jeg kunne fristet noen andre med :hmm:

Vel, bare send meg en tell in game (nick: Aranath) når du eventuelt kommer deg på. Skal nok klare å hjelpe deg med en del ting og tang :thumbup: Spiller som Cleric btw...

Lenke til kommentar

Heisann Znik !

- Var ikke klar over at Xanadau var et euro-guild ! Jeg bruker Xanadu sin hjemmeside til å sjekke ut APW-loot, da dere har en ypperlig side for dette. Enig med deg at APW er en fantastisk raid-zone, med krevende fighter/boss-mobs. Jeg lurer imidlertid på hvor fort den blir "casual" for guilds som har runda hele sonen og har raida aktivt siden launch.

- Det andre jeg liker så godt med fightene i APW er at de er overkommelige for mange, så lenge man bruker riktig strategi og alle i raidet er oppmerksomme. Som tank er alltid raids spennende, og vi har ennå såpass dårlig gear at ingen bossfights er sikre :) Det finnes heller ingen allakhazam.com eller lignende hvor strategien for hver enkelt mob finnes, og da blir det prøving (og masse feiling) - som igjen betyr at man føler man har oppnådd noe når man endelig klarer det. ......når det er sagt, sp kommer det kanskje en PM eller 2 når vi har kommet oss ned i basement eller hvis vi fortsetter å wipe på Shylosia :)

--dont be a stranger Zink

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...