Gå til innhold

Alt om Vanguard :Saga Of Heroes

Anbefalte innlegg

@Bulletus: Har ganske så kraftig maskin selv så sliter ikke med performancen, men har bare hørt og lest at en del sliter med det. Samme gjelder bugs, har ikke møtt på noe stort, ikke noe som ødelegger spilleopplevelsen værtfall.

@TheScorp/@DalaiLaban: Halgar er en pve server, men det er vel mulighet for duel. Er vel bare en rein PvP server for VG for øyeblikket, Sartok. Denne er vel plassert i USA om jeg ikke tar helt feil. Er ikke noe RvR i spillet som jeg vet om. Levlingen går helt greit, er ikke kjappeste spillet og level i, heller ikke tregeste jeg har vært borti, men jeg syns det går helt greit foreløpig værtfall. Er en haug med quester å finne, så er ikke noe problem sånn sett.

@Syv: Tja, du greier nok å få kjørt spillet, men det blir nok på ganske så lave grafikk innstillinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ugh...

Likte ikke helt det. Dueller blir liksom ikke det samme som å kunne angripe hvem som helst ute i verden. Mista litt lysten nå. :(

Da velger du bare PvP serveren - verre er det ikke .

Heldigvis går det sakte å levle i VG :) Slik liker vi det ! Ikke noe hastig arcadespill her i gården .

Lenke til kommentar

Siden når går det sakte å levle i Vanguard? Vet det gikk tregt i begynnelsen, men nå suser jeg opp i level altfor ofte. Faktisk har jeg snakket med mange i spillet som ønsker man kunne slå av xp fullstendig for å holde seg på levelet man er. Men på den annen side har vi jo fire ting å gå opp i level i, så det tar jo selvsagt sin tid å bli god i alt. ;)

Når det gjelder andre servere spilte jeg på en amerikansk server uten store problemer. Pingen lå på rundt 400 i stedet for 200 som på den europeiske, men jeg merket svært lite til det i spillet. Når det gjelder tidsforskjellen merket jeg ikke noe særlig til den heller. Det var hele tiden mange folk på, så du burde ikke få problemer med å finne noen å leke med. ;)

Lenke til kommentar

Hei

Har nå kommet meg til lvl 11 og føler selv at det går helt fint. Er så mye forskjellig å holde på med, så jeg synes det går nesten litt for fort å lvl.

Masse quester, mye å utforske og litt småbanning over craftingen, men den er bedre en wow da du må gjøre mye mer. Småbanningen gjelder at man ikke får til alt med engang, som man gjør i wow hehe. Så har nå stoppa wow konton og spiller nå kun VG.

Så totalt sett så langt er det ett bra spill. Ikke opplevd så mye bugs eller lag.

Char name er Deteis - Halgar server. Klasse Monk

Fosse

Endret av fossegrimen
Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan man setter inn bilder men tester her.

Sånn ser 2 av mine interface ut f.eks.

Og en artig bug. Jesus hester :)

post-31771-1204302629_thumb.jpg

post-31771-1204302620_thumb.jpg

Leveling syns jeg til nå går fort, er 26 nå. Spes lvl opp til 15 går unna så du får ikke gjordt alt av quest på stedet du er.

Det er og litt problem med grupper. For min del skulle jeg gjerne i Magi Hold (rundt lvl 10 tror jeg) men fikk aldri noen gruppe dit før jeg var langt forbi det. Så skulle jeg starte en weapon quest i Lord Tsang tomb som er lvl 16-22 og våpnet er lvl 16. Det kan oppgraderes noen ganger til epic (fremdeles lvl 16) men har jo lvla forbi det for lengst og har ikke funnet alle tinga til del 1 av questen ennå..

Sånn er litt kjipt men der er flere andre chain quest for armor og weapon som går slag i slag. Har funnet ut du kan like gjerne starte med en litt høyere siden du trenger gruppe uansett blir det ikke så vansklig. Ellers er du og out levla de tinga når du er ferdig med chainen.

Lenke til kommentar

Har begynt å slite med lav fps til tider. Var ikke slik i starten, men er bare blitt verre og verre. Dette irriterer meg og jeg blir fort lei og slår av spillet i frustrasjon. Noen tips til optimalisering av oppsettet?

Kjører Q6600 4gb ram 8800GTS 320mb Win Vista.

Hva kjører dere andre på mtp grafikk osv? Må prøve å få fikset dette!

Lenke til kommentar
Når det gjelder andre servere spilte jeg på en amerikansk server uten store problemer. Pingen lå på rundt 400 i stedet for 200 som på den europeiske, men jeg merket svært lite til det i spillet. Når det gjelder tidsforskjellen merket jeg ikke noe særlig til den heller. Det var hele tiden mange folk på, så du burde ikke få problemer med å finne noen å leke med. ;)

Du har da selv sakt at du ikke er mye til en PvP person.

Det er jo der det blir litt viktigere med lavere ping enn når man slår på en scriptet fyr som ikke er den smarteste karen å møte på liksom.

Lenke til kommentar

@Konamixx: Vi har så og si samme pc spec. Jeg har bare 640mb av grafikk kortet. Kjører alt på full guffe, og det fungerer greit, har ikke raidet eller vært i mye grupper til nå så vet enda ikke hvordan det vil gå. For min del er ikke FPS så viktig i et mmo, om FPS spretter ned til 15 en gang i blant eller lignende plager meg som regel ikke.

Så over til noe annet, tror jeg nettopp fikk meg en spliter ny flying Wyern mount, kom over en quest hvor jeg måtte bruke mounten og etter at questen var ferdig sa kisen at jeg kunne beholde mounten? O.o er litt i ekstase akkurat nå, for Wyern mountene er rett og slett rå fete, men vil ikke bli får happy eller for jeg er fortsatt usikker på om jeg faktisk får beholde den? har ingen timer/quest eller lignende, har også logged ut og inn, men jeg har den enda :p

post-21999-1204319612_thumb.jpgpost-21999-1204319588_thumb.jpg

post-21999-1204319643_thumb.jpg

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hehe , mulig jeg er litt treig med å levle da , jeg er 28 adventuring og 32 blacksmith.

Siden jeg er tanker , er det ikke problem å få plass i grupper , man må også huske på å huke seg av på LFG featuren som er avbildet som to hender øverst til venstre på skjermen.

Jeg ser noen av dere har performance problemer , jeg anbefaler dere å gå til http://forums.station.sony.com/vg/forums/list.m og lese litt i tweakguiden på hardware forumet der :)Mange knallgode råd . Et 8800 320mb gts kort vil selvsagt slite med alt på highest/ultra , husk også på å slette cachen i bin-fila med jevne mellomrom .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat interessert i PvP, men hva har det med saken å gjøre? En fiende er en fiende. Det er viktig at alt går jevn hele tiden, noe det gjør på maskinen min selv om jeg er på en amerikansk server.

Når det gjelder den Wyvern bør du sjekke beskrivelsen. Mener den kun gjelder på et bestemt sted. Hvis ikke, hvor fikk du tak i den? ;)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke akkurat interessert i PvP, men hva har det med saken å gjøre? En fiende er en fiende. Det er viktig at alt går jevn hele tiden, noe det gjør på maskinen min selv om jeg er på en amerikansk server.

Når det gjelder den Wyvern bør du sjekke beskrivelsen. Mener den kun gjelder på et bestemt sted. Hvis ikke, hvor fikk du tak i den? ;)

En fiende er en fiende?

Klarer du faktisk det å sammenligne NPC'er mot andre spillere når det gjelder "latency"?

Når du spiller mot en NPC, altså serveren så trenger informasjonen kun gå igjennom to ledd. Deg og serveren.

Når du spiller mot en spiller så må informasjonen gå igjennom tre ledd.

Spilleren til serveren, og serveren til deg.

Trenger jeg si noe mer, for det er vell ganske logiskt da at "lagg" spiller en mye større rolle når det er PvP combat kontra PvE combat.

Så nei, det blir ikke det samme i dette sammenhenget.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

"@Syv: Tja, du greier nok å få kjørt spillet, men det blir nok på ganske så lave grafikk innstillinger."

Hehe tenkte meg det. Jeg kjørte faktisk LOTRO (trial) plettfritt på rimelig høye innstillinger, så irriterende med rævva optimaliserte spill ;)

Nåvel, gir F i VG da. Jeg kommer til å oppgradere til AoC om noen måneder - eller til Darkfall Online om det i det hele tatt kommer ut i år....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...