Gå til innhold

Alt om Vanguard :Saga Of Heroes

Anbefalte innlegg

@Bulletus: Guilden din har ikke en hjemmeside? og ja spillet kjører ganske så bra her også, men nå har ikke jeg vært i en dungeon med en gruppe enda, bare vært innom små outposts og hjemplassen til dark elf, men ja Vanguard er et pent spill.

Når du sier sette enviroment shaders ned en smule, er det ned til en spesiell plass eller skal man bare prøve seg frem til flickeringen forsvinner? har lagt merke til at det er litt flickering på trær i blant, men ikke noe som er veldig plagsomt akkurat. Det som er mitt største problem for øyeblikket er å finne ut hva jeg skal spille som :p

Edit: Er dette guilden din @Bulletus? http://www.thesecondsun.org/ ?

Ja det er guilden min :)

Når det gjelder enviroment shaders , så må du bare prøve deg fram ja- mine problåemer forsvant da jeg satte den på 80 %. Hvis du opplever "forurensinger" og unormale thing i grafikken samt at ting ikke er tilstedet kan man skrive /flush - da reloader man grafikken liksom.

Vanguard er uten tvil et pent spill , bare se mitt screenshot et par poster tidligere :)

Jeg har tidligere spilt Everquest 1 , Everquest2 , Anarchy Online , Dungeon and dragons online , World of warcraft , Tabula Rasa ,Lord of the rings online , etter at jeg begynte med Vanguard for ca 2 måneder siden - har jeg ikke sett meg tilbake ! For et unikt on sinnrikt og nyansert craftingsystem , man kan drive Diplomacy og krangle med NPCer for å få delatjer om quester og buffs osv , man kan adventure . Hvis man kjeder seg i et område og feks ikke føler at questene gir noe , kan man bare dra til et annet sted ! Vanguard er DIGERT nesten 20gb stort ! Så man kan dra på oppdagelseferd dagen lang hvis man ønsker det !

Man har nesten flere abilities enn man har godt av , å være i party er MEGET underholdende selv om det er mer enn nok av soloquester. Er man en flink harvester og er litt heldig med rare ores/loot - kan man lage seg de deiligste ting i crafting som matcher det beste i raiding loot osv . Man kan bygge egen båt , hus et cetra , det er så mye å gjøre.

Bare det at jeg sitter klistret til Vanguard etter å ha spillt alle disse fantasy spillene , sier vel litt om hvor bra Vanguard egentlig er ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt er jeg Dwarf i Vanguard , jeg elsker små folk :) Dwarf passer meg også bra ; de drikker mye , eter mye og krangler mye og logikken deres er ikke alltid lik andres.

Det er en jente i guilden min som har en forkjærlighet for gnomes men hu hater dwarfs , så vi driver en "rollespillkrig" mot hverandre enkelte ganger med skarpe kommentarer og spøker om hverandres raser .

Hehe, gjett om jeg har fått med meg det der :!: Har ledd godt for meg selv en del ganger ja :D

Vanguard er knall gøy! Jeg syns det har en utrolig bra atmosfære, tenker da mest på musikken og lydeffekter. Bare synd at det blir lite spilling fremover, siden jeg har skaffet meg en hundevalp :hmm: Var visst mer tidkrevende enn jeg trodde med valp.

Btw, noen som vet om det er mulig å forandre etternavn i Vanguard?

See ya All in game!

-Guardian Aranath Grimfeather-

Endret av Ambassador
Lenke til kommentar

@Ambassador: Angående atmosfæren og musikken/lydeffekter. Helt enig, blir fortryllet hver gang jeg går inn i byen til dark elf. Kom på her i går at det var et eller annet i hjembyen til dark elf jeg digga, og plutselig begynte en melodi å spille i det jeg gikk ned til byen og da ble jeg bare stående stille å høre :p

Edit: Og det med etternavn i spillet, om man ikke satt etternavn i det man lagde charactern, er det mulig å sette det senere?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Som sagt er jeg Dwarf i Vanguard , jeg elsker små folk :) Dwarf passer meg også bra ; de drikker mye , eter mye og krangler mye og logikken deres er ikke alltid lik andres.

Det er en jente i guilden min som har en forkjærlighet for gnomes men hu hater dwarfs , så vi driver en "rollespillkrig" mot hverandre enkelte ganger med skarpe kommentarer og spøker om hverandres raser .

Hehe, gjett om jeg har fått med meg det der :!: Har ledd godt for meg selv en del ganger ja :D

Vanguard er knall gøy! Jeg syns det har en utrolig bra atmosfære, tenker da mest på musikken og lydeffekter. Bare synd at det blir lite spilling fremover, siden jeg har skaffet meg en hundevalp :hmm: Var visst mer tidkrevende enn jeg trodde med valp.

Btw, noen som vet om det er mulig å forandre etternavn i Vanguard?

See ya All in game!

-Guardian Aranath Grimfeather-

Å faen ! Du er med i guilden min ja hehe ! SKulle tatt rotta på hu gnome dama altså :p Men innerst inne er vi venner , jeg smidde sko til hesten hennes heromdagen .

OG som flere sier ; musikken i Vanguard er rett å slett fantastico ;)

Lenke til kommentar

Ta rotta på gnome dama? Høres ut som en morsom guild det der. ;)

Det er ikke mulig å forandre etternavn (eller fornavn, for den saks skyld) direkte, men du kan prøve en /petition og spørre de som driver spillet. De er svært hjelpsomme med det meste, så jeg ser ikke noen grunn til at det ikke skal være mulig.

For øvrig undrer jeg meg litt over "lovlige" navn og slikt i spillet. Jeg fikk for eksempel ikke lov til å gi en paladin etternavnet Brightblade, mest sannsynlig pga Sturm Brightblade i Dragonlance. Derimot så jeg en necromancer med et kjæledyr kalt Satan? Litt morsomt i grunn, men det får deg jo til å undre litt.

Lenke til kommentar
Kaller med Zeptimo og spiller som en Psionicist for øyeblikket. Er ikke helt sikker på om dette er klassen for meg enda, men jeg har kost meg så langt værtfall. Er bare å slå av en prat om dere finner meg online =)

Adda deg til den første posten , antar at du er på Halgar ?

Lenke til kommentar
Kaller med Zeptimo og spiller som en Psionicist for øyeblikket. Er ikke helt sikker på om dette er klassen for meg enda, men jeg har kost meg så langt værtfall. Er bare å slå av en prat om dere finner meg online =)

Adda deg til den første posten , antar at du er på Halgar ?

Såklart, dinget nettopp level 15 =)

Lenke til kommentar

Interfacet er svært likt WoW (og LotRO, EQ2 og mange andre) av samme grunn som hvorfor MS Office, StarOffice, OpenOffice og de fleste andre ser ganske like ut. Det gjør at det er svært lett å gå fra det ene programmet til det andre. Verre er det ikke. ;)

For øvrig er det lett å finne andre UI'er for Vanguard, og selvsagt kan alt flyttes om som du vil selv i det vanlige interfacet. Jeg ville ikke bekymret deg for det. Derimot bør du kanskje bekymre deg litt for fritiden din. Kort sagt er det så mange quester at du "går forbi" mange selv om du spiller helt alene, og i tillegg er det jo quester for både små grupper på to, tre personer og quester for en hel gruppe på seks. Dessuten er det crafting, harvesting og diplomati å leke med, for ikke å snakke om å ganske enkelt utforske verden. Om du i tillegg blir med i en guild har du noe å gjøre de neste årene, for å si det mildt. ;)

Lenke til kommentar

Ja, de fleste UI'er i MMO's er deler en god del likhetstegn. Nå det er sagt så finnes det ikke på langt nær så mange custom UI's til VG som til WoW, men det sier jo seg selv.

Selve spillet er bra, spesielt atmosfæren og musikken. Hvor mye tid spillet tar av din tid, varierer jo, du bestemmer jo selv hvor du vil spille. Nå er ikke jo noe sånn fryktelig høy level i spillet, så skal ikke uttale meg om hvordan endgame er, men vil tippe det er raiding, hovedsaklig? Uansett verdenen er massiv, noe av det største du finner i et MMO den dag i dag. Eneste negative er vel at spillet sliter med bugs og litt performance problemer om en ikke har kraftig nok maskin. Sett bortifra det så er VG et knall spill.

Lenke til kommentar
Ja, de fleste UI'er i MMO's er deler en god del likhetstegn. Nå det er sagt så finnes det ikke på langt nær så mange custom UI's til VG som til WoW, men det sier jo seg selv.

Selve spillet er bra, spesielt atmosfæren og musikken. Hvor mye tid spillet tar av din tid, varierer jo, du bestemmer jo selv hvor du vil spille. Nå er ikke jo noe sånn fryktelig høy level i spillet, så skal ikke uttale meg om hvordan endgame er, men vil tippe det er raiding, hovedsaklig? Uansett verdenen er massiv, noe av det største du finner i et MMO den dag i dag. Eneste negative er vel at spillet sliter med bugs og litt performance problemer om en ikke har kraftig nok maskin. Sett bortifra det så er VG et knall spill.

Jeg har vært heldig med hensyn til bugs , jeg er lvl 28 og bare opplevd 1 hitill ( der jeg måtte spørre en GM om å få quest reward , jeg var lvl 18 eller noe ).

Litt maskinvare krever spillet , det er sant. Men er man en gamer har man ofte feks en dual core cpu og et 8800gts kort eller bedre , i ;) ( om man vil ha ekstra bra grafikk i spillet så kreves dette )

En sexy dwarf :

post-144689-1204237983_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vil anbefale alle som har nådd lvl 24 + og ta en titt på Unicorn questen som ender opp med en flott mount som reward. Dette er en meget lang quest som sender deg til fjerne kroker i den store verden. Det er mye xp å hente også og du vil garantert gå opp noen lvl. Det fins også en tilsvarende quest for Shadowhound hvis jeg ikke tar helt feil, men den vet jeg svært lite om.

Lenke til kommentar
Heisann!

Jeg har spilt daoc (dark age of camelot) nå i 4-5år.

Har blitt litt lei av det nå men savner fortsatt PVP'n i daoc også kalt RVR (realm vs realm).

Er det noe lignende i dette spillet eller er det kun PVE?

Ingen som svarte Dalailaban på spørsmålet sitt. Jeg lurer også på hvordan PvPen eventuelt er i spillet? Og er Hallgar en pve eller pvp ruleset server?

Fortsatt ingen trial muligheter ser det ut som. Ett helt år, og de har enda ikke klart å få det til. Nice >.<

Edit: og hvordan er levlingen? Går ting fort, eller går det seint?

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...