Gå til innhold

Alt om Vanguard :Saga Of Heroes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei sorry for å ta opp noe offtopic men hadde dette spillet på min gamle stasjonære pc når spillet var helt nytt å hadde da 1gb ram men nå har jeg en bærbar pc med vista og 2gb ram

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....51&cid=5415

lurte på om det ville lagge eller gå helt fint å dra spillet?

Når jeg hadde det på den gamle pcen min så var det altfor mye lagg:(

vil tro det skal gå, men hva slags kvalitet det vil kan jeg ikke si noe om, kanskje noen andre her inne kjører det på en bærbar og kan si mere?

Lenke til kommentar
Hei sorry for å ta opp noe offtopic men hadde dette spillet på min gamle stasjonære pc når spillet var helt nytt å hadde da 1gb ram men nå har jeg en bærbar pc med vista og 2gb ram

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....51&cid=5415

lurte på om det ville lagge eller gå helt fint å dra spillet?

Når jeg hadde det på den gamle pcen min så var det altfor mye lagg:(

Den PC-en som jeg sitter på nå, kjører vanguard i slow-motion :hmm: Spesifikasjonene e ganske lik som den du har, bare at du har en del bedre skjermkort. Jeg har ATI Radeon HD2400 Pro 128mb her på jobb, mens hjemme har jeg Radeon 1900XT 528mb (som kjører Vanguard myyyye bedre). Tipper at du kjøre det greit på rundt medium/high.

Og jeg spiller selvfølgelig ikke i arbeidstiden, men må vente i 30 minutt på bussen etter jobb, og da blir det ofte litt spilling :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har (stasjonær, men likevel) Dual Core (eller Core 2 Duo, har ikke peiling på hva forskjellen er) med 2GB RAM og nVidia 8500GT og kjører helt fint med 1600x1200 oppløsning og stort sett alt av detailer unntatt AA og skygger på maks uten problem. Det du må huske på er at Vanguard var en katastrofe da det kom fordi det ikke var ferdig, og dette inkluderer svært dårlig optimisering av spillmotoren. Av den grunn gikk det tregt på stort sett alle maskiner uansett hvor bra de var. Det var for et år siden, og mye er skjedd siden den gang. Nå går det mye bedre hos de aller fleste, så jeg tror nok du skal få kjørt det uten noe særlig problem. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har (stasjonær, men likevel) Dual Core (eller Core 2 Duo, har ikke peiling på hva forskjellen er) med 2GB RAM og nVidia 8500GT og kjører helt fint med 1600x1200 oppløsning og stort sett alt av detailer unntatt AA og skygger på maks uten problem. Det du må huske på er at Vanguard var en katastrofe da det kom fordi det ikke var ferdig, og dette inkluderer svært dårlig optimisering av spillmotoren. Av den grunn gikk det tregt på stort sett alle maskiner uansett hvor bra de var. Det var for et år siden, og mye er skjedd siden den gang. Nå går det mye bedre hos de aller fleste, så jeg tror nok du skal få kjørt det uten noe særlig problem. ;)

Hmmm, kan hende at mitt problem er en treg 5 år gammel harddisk og 2 gig treg 333 MHZ minne :thumbdown: Ja, og ikke minst skjermkortet da :whistle:

Er vel tid for å oppgradere snart, men syns det er lite fristende å oppgradere for mange tusen når jeg bare spiller Vanguard. Ellers så blir den bare brukt til film og musikk.

Lenke til kommentar

Hmmm, kan hende at mitt problem er en treg 5 år gammel harddisk og 2 gig treg 333 MHZ minne :thumbdown: Ja, og ikke minst skjermkortet da :whistle:

Er vel tid for å oppgradere snart, men syns det er lite fristende å oppgradere for mange tusen når jeg bare spiller Vanguard. Ellers så blir den bare brukt til film og musikk.

Beste grafikk kortet på markedet koster nå ca 3000 kroner ATIs x2 ( dobbel gpu ) , en knallbra core2 3ghz intel koster 1500 kroner , 2gb ultra rask ddr2 ram koster ca 700 kroner - det behøver ikke koste så mye for å bringe knallgrafikk inn i heimen :)

I fjor hadde komplett et tilbud på 2gb 1066mhz ram til 560 kroner , så let etter tilbuda !

Lenke til kommentar

Beste grafikk kortet på markedet koster nå ca 3000 kroner ATIs x2 ( dobbel gpu ) , en knallbra core2 3ghz intel koster 1500 kroner , 2gb ultra rask ddr2 ram koster ca 700 kroner - det behøver ikke koste så mye for å bringe knallgrafikk inn i heimen :)

I fjor hadde komplett et tilbud på 2gb 1066mhz ram til 560 kroner , så let etter tilbuda !

Oisann, jammen ikke dyrt nei. Må nok ha et nytt hovedkort også. Mitt støtter bare maks 400 MHZ minnebrikker, men hovedkort er jo ikke så dyrt heller da.

Bah, så er selvfølgelig Vanguard-serverne nede :cry: Oppe rundt kl. 18.00. Jaja, får titte på alle screenshotsa som jeg har tatt da :thumbup:

Lenke til kommentar

Laptopen jeg bruker her på jobb er en T5600 1,8ghz med 2gb ram og geforce go 7600 512mb

og den må jeg kjøre det på high performance. På balanced med medium textures går det ned til 10-20fps. Det er litt i minste laget. Det kommer vel mye ann på det skjermkortet som er i. Vet ikke noe om hvor bra de er.

Lenke til kommentar
Har spilt helt siden release, litt på og av, men det var først etter at jeg fikk med 4Gb ram at det ble stabilt ;-)

Har nå flyttet alle char'ene til Halgar serveren. Men sliter litt med å finne grupper.

Paden - Paladin lvl 40

Edesol - Sorcerer lvl 19

Du kan jo legge til mine toons på vennelista. kan sikkert hjelpe deg.

Vargar lvl 26 cleric

Nimera lvl 26 sorcerer

Gulzai lvl 21 monk.

Masse folk som gjør hunters league armor quester i qalia på din lvl.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Hei

Har kjøpt og lastet ned vanguard...etter en god stund..dvs noen dager så har jeg fått installert spillet. Nå venter jeg på response ifra world servers. Men det skjer svært lite. Er serverne nede nå eller er det bare jeg som har ett problem?

" Ser at på hjemmesiden til vanguard at soe har network related issues "

Endret av fossegrimen
Lenke til kommentar

Ja, serverne er nede for en rask omstart (skriver dette kl 21:20), men de er nok oppe igjen om en times tid. :)

Når det gjelder hodeplagg har vi allerede kapper med synlige hetter, men hjelmer kommer ikke før i GU4. Denne igjen er planlagt om litt over en uke. Den er for øvrig allerede lagt ut på test-serveren.

Når det gjelder status i dag er Vanguard mer populært enn noensinne. Alle serverene er svært stabile, og de fleste viktige bugsene er fjernet. Noen småbugs er det jo ennå, men de er ikke så nøye. Spiller for eksempel paladin, og det hender en del at jeg ikke ser skjoldet eller sverdet samtidig. Det skjer heldigvis ikke så ofte, og det hjelper som regel å skifte til andre klær og bytte tilbake. (for eksempel ta på seg diplomatklærne før jeg tar på meg rustningen igjen).

Når det gjelder hvor mange som spiller varierer folketallet mellom Low og Medium på alle serverene, avhengig av når på dagen du spiller. (Halgar er for eksempel en europeisk server, så ikke forvent å finne mange folk midt på natten på en onsdag. Logisk nok.)

For øvrig traff jeg en fyr som ville bli med i en gruppe med meg i går da jeg drev med en quest, og bare for moro skyld svarte jeg ham in-character. Interessant nok oppfattet han det med en gang, og vi spilte sammen i over to timer og holdt oss in-character hele tiden. Det var ganske morsomt. ;) Det er dessverre alt for få som rollespiller, men det avhenger selvsagt av hvem du spiller med.

Lenke til kommentar

Har gjort litt mer research nå, og det virker som at mange folk misliker det som skjer i GU4? Nå tar jeg alt jeg leser, som regel, med en klype salt, finnes så jævlig mange "trolls/flamers" der ute. Uansett, det jeg har hørt er at folk ikke liker designet på hjelmene, store deler av customization av charactern forsvinner(dette er noe som måtte bli gjort for å få lagt inn hodeplaggene). Hva mener folket her? og hvordan føler dere som spiller om fremtiden til vanguard for øyeblikket?

Lenke til kommentar

Først har de mast i et helt år for å få hjelmer, og når vi endelig får dem er de ikke bra nok. Hm... ;)

For øvrig kan dere jo sjekke denne listen: http://www.gameindustry.com/ih/item.asp?id=1522

Nominert i "Best Online Only Game" er blandt annet Vanguard. :D Riktignok konkurrerer "vi" mot WoW og LotRO, men det er jo en ære å bli nominert etter all kritikken vi har fått i et helt år nå. Bare det sier jo sitt.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...