Gå til innhold

Alt om Vanguard :Saga Of Heroes

Anbefalte innlegg

Noen som har noe peiling på de offensive klassene da? Noe særlig krutt i de? I forhold til en mage WoW messig?

Sorcerer gjor mye skade. Personlig syns jeg at sorcerer i VG klarer seg bedre enn mage i wow. Men, det er personlig. I tillegg til mye skade har de et par kjekke ting som "invis", breath under water. Necromancer gjor og mye skade. God klasse til solo ogsa. Monk er en artig klasse a spille. Up close and personal. God pa damage.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noe peiling på de offensive klassene da? Noe særlig krutt i de? I forhold til en mage WoW messig?

Sorcerer gjor mye skade. Personlig syns jeg at sorcerer i VG klarer seg bedre enn mage i wow. Men, det er personlig. I tillegg til mye skade har de et par kjekke ting som "invis", breath under water. Necromancer gjor og mye skade. God klasse til solo ogsa. Monk er en artig klasse a spille. Up close and personal. God pa damage.

har en 50 ranger, er meeget fornøyd med dps`n men når det kommer en sorc i gruppa så kroner de på toppen med engang og tanks er veldig misfornøyd med agro og healers for et helsikes problem heheh men bruker gå bra :) har sett lvl50 monks som tanker og dreper 4 og 5 dot monster som andre trenger en hel gruppe til så trur ikke du blir skuffet med de heller :)

hudrin

Lenke til kommentar
Denne mounten så rå ut :)

vil bare nevne at unicorn og shadowhound er et av de lengste og meste hårreisende quests jeg har gjort, man starter på lvl 22 og fortsetter helt til lvl 30 de følger deg gjennom mange lvls så man har på en måte en hovedquest og følge gjennom mange lvls :) og rewarden er jo bare himmels

Lenke til kommentar
Tørriss , da var du added til lista :)

Takker og bukker ;)

Noen tips til noen populære addons?

Spesielt en som legger til nivået de questene jeg har er beregnet til hadde vært kjekt å hatt.

Må si at man får _sinnsykt_ mange nye skills hver gang man lvler opp, har utrolige problemer å få plass til alt på hotbarene allerede som level 10 :p

Tja, du kan jo se om du finner noe spennende her inne: http://vg.curse.com/downloads/

Jeg bruker DroxUI med diverse andre modds som jeg ikke husker navnet på.

Syns egentlig at det finnes få addons til Vanguard.

det er skuffende lite addons ja :s men drox og coreui blir det nesten som et nytt spill, anbefales på det sterkeste :) ikke minst pga mulighetene du har til justering av ui med tanke på og legge til og trekke ifra hotbars og buttons bare med og åpne layout mode mens du spiller! enklere kan det ikke bli :) godt tips til de som synes det blir fort fritt for hotbars ;)

Lenke til kommentar
Vanguard krever mye fordi det er dårlig optimisert, men de har jobbet med det hele tiden og det går langt bedre nå enn det gjorde for et år siden. En oppgradering samt enda litt bedre optimering vil nok gjøre susen. ;)

Spørsmålet er om det er verdt det. Ikke misforstå, jeg elsker Vanguard og vil sette det som en "verdig konkurrent" til Warhammer Online og Age of Conan. For mitt vedkommende leder Vanguard fordi det er ute allerede, så de to har mye å leve opp til om jeg skal la gnomen min sitte alene i en hule og sutre. ;)

Problemet er at Vanguard ikke er ferdig, og neppe blir det på en stund. Senest i går kveld ble jeg logge ut av serveren to ganger med ti minutters mellomrom, og en stund senere ble jeg angrepet av en "usynlig" fiende. Dvs en bug. En annen satt fast i bakken, så bare hodet og litt av halsen var synlig. Så er det de usynlige hjelmene våre (blir visstnok fikset i løpet av februar) og forskjellige slike irriterende småting som trekker ned helheten. Igjen, jeg elsker Vanguard og har hatt det veldig moro der, men det er ikke akkurat det teknisk beste MMORPG'et der ute. WoW, LotRO og EverQuest 2 er nok en god del bedre om du krever et 100% stabilt spill uten feil og mangler, men Vanguard har så mye annet bra at det gjør opp for slike småting. Crafting systmet er genialt, harvesting er for en gangs skyld både moro og nyttig, og det er mer enn nok av quester for deg alene, sammen med en liten gruppe eller med en full gruppe nesten uansett hvilket level du er. Det gjør at du aldri trenger å lete etter noe å gjøre, og når du blir på lag med noen finner dere nok lett noe dere kan gjøre sammen. ;)

Selv om Vanguard har sine små tekniske feil , er det alikevel urettferdig å sammenligne det med spill som er 4-6 år gamle ;)

Hadde Vanguard vært 100 % bugfritt ,haddde det vært verdens beste fantasy mmorpg - noe det enda har sjangsen til å bli , når SOE får retta opp enda mer feil og bugs.

Age of conan kommer i mai - og det sliter enormt med bugs og mangler , fler feil og bugs vil vise seg når serverene blir utsatt for maks belastning osv etter release, Vanguard hadde en vansklig fødsel , men det er ikke sikkert conan får det noe lettere .

ja vil tro at det er endel her som har spillt noen år på de forskjellige spill som eq,eq2,wow ,diablo2 osv, og vi vet da at et spill blir aldri stabilt før omtrent 1år har gått, 1år har gått og VG er stabilt vil jeg si, er pålogget 20timer i døgnet uten og bli utlogget vist det ikke er et problem med et område..som jeg ikke klandrer sony for, sånt kan skje :) så bare vent og se på f.eks conan..det kommer til og være downtime minst en til to gang i uka med et døgn og mere av gangen, skulle bli overrasket om det ikke skjer av erfaring,nytter ikke allverdens betatesting her.. blir likevel skøy og teste

Lenke til kommentar
Fant en liten fifi ide igår når jeg spilte VG. Brotherhood. Visste ikke hva det var men aksepterte bare når en random inviterte meg. Så vidt jeg har forstått er dette en form for xp sharing, uavhengig om man er logget på eller ikke.

Dette er jo ideelt hvis man er en gruppe venner som ikke alltid spiller samtidig, men vil levle sammen. Eneste kriteriet såvidt jeg har forstått er at man må være innenfor 5 levler av hverandre.

Når man ser på brotherhood siden i social menyen kan man også se hvem som bidrar og hvor mye de bidrar med. Har ikke sett dette i noen mmorpg før (ikke at jeg har spilt så mange), men dette var jo en veldig god ide.

brotherhood er unikt for vanguard, og lvls bare flyr avgårde! men vær litt obs på at de du har i brotherhoodet spiller omtrent det samme som du ellers gjør du all jobben og de ingenting. Synes selv det er helt genial måte og holde tritt med venner :)

Lenke til kommentar
Jeg ble med i en guild i går og fikk en omvisning rundt på øyen der vi har Guild Hall'en. Eller det vil si, der vi kommer til å ha den når den blir ferdig. Det er flere hus i nærheten som tilhører de andre medlemmene av guilden, og jeg kunne gå inn i flere av dem. Dessuten er det en liten landsby et stykke unna på samme øy, og flere av disse husene tilhører andre spillere fra andre guilds, i tillegg til spillere av vår guild. Gidder ikke å si hvor den var, fordi det var en ledig tomt jeg har lyst til å kjøpe når jeg får råd. ;)

Når det gjelder størrelsen på Telon (verden) burde den være stor nok for de aller fleste. Det er to enorme kontinenter å utforske, pluss en rekke øyer som til sammen danner et tredje kontinent. I tillegg kan man få sitt eget skip og utforske havet, og det er planer om å legge til enda flere øyer rundt omkring og gjøre havet mindre generisk og kjedelig. Uten å si det sikkert vil jeg anta det er minst like stort som WoW, kanskje enda større. Dessuten er det definitivt mye mer å gjøre på Telon. Har hørt folk som spiller seks, syv forskjellige karakterer, men selv har jeg problemer nok med å spille én. Det er hele tiden noe å gjøre, så ofte må jeg se meg nødt til å si nei til en quest eller fem for å få tid til å gjøre alt det andre jeg vil gjøre. Og det før jeg ble med i en guild og fikk enda mer å gjøre. :)

Vanguard er vertfall 3 ganger så stort som WoW , du må huske hvordan WoW egentlig var : sammenpresset og egentlig ganske komprimert.

Hvis man kan se forbi noen små tekniske feil , er vel Vanguard det beste fantasy spillet som er ute akkurat nå - eter min mening vel å merke .Det er så sinnsykt mye å gjøre :) , man rekker ALDRI å kjede seg .

må bare si at det er så mye quests at man rekker aaaaldri og gjøre alt :) må nesten lage alle de characterene man kan for det..selv spiller jeg bare de to jeg finner mest interresang som er ranger og psi. og har enormt med quests igjen, må bare nevne jao`lin questen på kojan som den mest interresange som lvl10 pluss, den er veldig orientalsk inspirert med østensmystikk involvert hele veien :) kan nevne i fleng andre quests som er enormt spennende og passer i kategorien episk! som shadowhound,unicorn, og flere våpenquests på qulia som starter allerede rundt lvl20, har gjort et par og fikk noen våpen og armor som faktisk varte i ti lvls oppover, mye spennende :)

Lenke til kommentar
Det har ingenting å si nei. Det finnes ikke factions i spillet.

det fins factions så absolutt, i litt mindre grad nå enn før men lkevel vær forsiktig med hvor du går!, du kan være uønsket i visse byer og områder, men det ligner ikke på wow i den forstand siden en evil og en good guy kan spille på lag for og få exp.

Lenke til kommentar

Visst finnes det factions i Vanguard. Det er faktisk enorm med factions. Hvert av de tre kontinentene har sin egen faction (er usikker på om det det i midten har en eller to hovedfactions da det er delt inn i to hovedøyer). I tillegg har stort sett hver eneste by og lite tettsted der det bor folk sin egen sub-faction, i mangel på bedre ord. Greit nok har disse factionene ikke noe særlig å si for "vanlige" folk, da det ikke er KoS (eller Kill On Sight) som i WoW. Skjønt, sier ikke at jeg ville stolt 100% på det med all forandringen som skjer mer eller mindre regelmessig. (ta det med ro, all forandringen er basert på hva spillere vil ha). Derimot har factions veldig mye å si for craftere og diplomater. Vil man crafte kan man bare drive på som vanlig når man er på sitt eget kontinent. Finn et sted å lage noe, lær en oppskrift og sett i gang. Jeg er ikke akkurat en ivrig crafter, men så vidt jeg har skjønt kan man ikke lære noe som helst av oppskrifter på andre kontinenter om man mangler en viss mengde faction points. Aner ikke om man får lov til å crafte der heller, og work orders er det bare å glemme. (antar jeg). Det er logisk nok slik at om de ikke liker deg ansetter de deg ikke. ;)

Hvordan får man så faction points? Ganske enkelt ved å gjøre quester, få folk til å like deg og så videre. Eller vær en diplomat og driv med Civic Diplomacy. Dette er mer eller mindre vanlig diplomati, men påvirker hele byen man er i. (derfor har hver by sin egen faction). I tillegg til at de liker deg bedre eller dårligere alt ettersom om du vinner eller taper en diskusjon får du eller mister du faction points i den byen og på det kontinentet. I tillegg påvirker du hele byen å¨andre måter også som å senke prisene i butikken når du kjøper noe og hever prisen når du selger. Dette gjelder selvsagt for byen, ikke for spilleren. Dette igjen betyr at det gjelder for samtlige spillere som er i byen, ikke bare deg selv. :D

Når det gjelder "beste klasse" og alt sånt tull vil jeg foreslå at du prøver noen klasser en stund før du bestemmer deg. For eksempel har jeg aldri likt Paladin i D&D eller Diablo 2, så jeg var skeptisk til å prøve en i Vanguard. Men av diverse grunner endte jeg opp med å lage en, og resultatet ble nesten irriterende. Har spilt veldig mye med en psionist (lvl 18 nå, men tar det med ro), og som man fort finner ut er de en tvilsom soloklasse. De gjør enorm skade på fiendene, men dessverre ikke alt på en gang. Det gjør at fienden holder seg i live lenge nok til å drepe deg om du ikke er forsiktig, og når man i tillegg har veldig dårlig rustning og lite helse skal det lite til før man tar kvelden. (det er likevel favorittklassen min, og jeg spiler nesten utelukkende solo). Paladin på den andre siden ble nesten irriterende fordi jeg hele tiden "glemte" at han ikke er udødelig. Der en psionist har problemer med to fiender av samme level som han selv kan en paladin bare dose frem og denge løs på fire, fem stykker av samme level som han selv uten å slite noe særlig. Selvsagt gjelder det å tenkte taktisk med begge klassene, men paladin er helt rå. Meget bra rustning, skjold, skarpt sverd (eventuellt tohåndssverd) og kan helbrede seg selv. Hva mer kan man ønske seg? :D

Lenke til kommentar
Tørriss , da var du added til lista :)

Takker og bukker ;)

Noen tips til noen populære addons?

Spesielt en som legger til nivået de questene jeg har er beregnet til hadde vært kjekt å hatt.

Må si at man får _sinnsykt_ mange nye skills hver gang man lvler opp, har utrolige problemer å få plass til alt på hotbarene allerede som level 10 :p

Du vet det sikkert nå, men i option/interface menyen kan du legge til 4 (ihvertfall) hotbars til. pluss en på hver siden.

Lenke til kommentar
Hei

Er det noe 14 dgr trial på vanguard?

Spiller wow, men har litt lyst til å prøve vanguard. Så er det noen mulighet å få prøvd spillet uten å måtte betale for det enda?

fosse

Ikke for øyeblikket. men det kommer snart en trial ordning , SOE jobber med saken .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...