Gå til innhold

Alt om Vanguard :Saga Of Heroes


Anbefalte innlegg

Vanguard krever mye fordi det er dårlig optimisert, men de har jobbet med det hele tiden og det går langt bedre nå enn det gjorde for et år siden. En oppgradering samt enda litt bedre optimering vil nok gjøre susen. ;)

 

Spørsmålet er om det er verdt det. Ikke misforstå, jeg elsker Vanguard og vil sette det som en "verdig konkurrent" til Warhammer Online og Age of Conan. For mitt vedkommende leder Vanguard fordi det er ute allerede, så de to har mye å leve opp til om jeg skal la gnomen min sitte alene i en hule og sutre. ;)

 

Problemet er at Vanguard ikke er ferdig, og neppe blir det på en stund. Senest i går kveld ble jeg logge ut av serveren to ganger med ti minutters mellomrom, og en stund senere ble jeg angrepet av en "usynlig" fiende. Dvs en bug. En annen satt fast i bakken, så bare hodet og litt av halsen var synlig. Så er det de usynlige hjelmene våre (blir visstnok fikset i løpet av februar) og forskjellige slike irriterende småting som trekker ned helheten. Igjen, jeg elsker Vanguard og har hatt det veldig moro der, men det er ikke akkurat det teknisk beste MMORPG'et der ute. WoW, LotRO og EverQuest 2 er nok en god del bedre om du krever et 100% stabilt spill uten feil og mangler, men Vanguard har så mye annet bra at det gjør opp for slike småting. Crafting systmet er genialt, harvesting er for en gangs skyld både moro og nyttig, og det er mer enn nok av quester for deg alene, sammen med en liten gruppe eller med en full gruppe nesten uansett hvilket level du er. Det gjør at du aldri trenger å lete etter noe å gjøre, og når du blir på lag med noen finner dere nok lett noe dere kan gjøre sammen. ;)

 

Selv om Vanguard har sine små tekniske feil , er det alikevel urettferdig å sammenligne det med spill som er 4-6 år gamle ;)

Hadde Vanguard vært 100 % bugfritt ,haddde det vært verdens beste fantasy mmorpg - noe det enda har sjangsen til å bli , når SOE får retta opp enda mer feil og bugs.

Age of conan kommer i mai - og det sliter enormt med bugs og mangler , fler feil og bugs vil vise seg når serverene blir utsatt for maks belastning osv etter release, Vanguard hadde en vansklig fødsel , men det er ikke sikkert conan får det noe lettere .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en liten fifi ide igår når jeg spilte VG. Brotherhood. Visste ikke hva det var men aksepterte bare når en random inviterte meg. Så vidt jeg har forstått er dette en form for xp sharing, uavhengig om man er logget på eller ikke.

Dette er jo ideelt hvis man er en gruppe venner som ikke alltid spiller samtidig, men vil levle sammen. Eneste kriteriet såvidt jeg har forstått er at man må være innenfor 5 levler av hverandre.

Når man ser på brotherhood siden i social menyen kan man også se hvem som bidrar og hvor mye de bidrar med. Har ikke sett dette i noen mmorpg før (ikke at jeg har spilt så mange), men dette var jo en veldig god ide.

Lenke til kommentar
Min også er på snaut 110 kr, feige lag at Bruutahl får det billigere, klage, ja det skal jeg :!:

MOOAAHHHAA!!

 

Pris pr dag:

Din pris: 110kr/29dager (pr.mnd ca) = 3,79310344827 kr

Min pris: 82kr/29dager = 2,82758620689 kr

Prisforskjellen kan jeg legge på sparebøssa å bli steinrik..!! :D

Lenke til kommentar
Fant en liten fifi ide igår når jeg spilte VG. Brotherhood. Visste ikke hva det var men aksepterte bare når en random inviterte meg. Så vidt jeg har forstått er dette en form for xp sharing, uavhengig om man er logget på eller ikke.

Dette er jo ideelt hvis man er en gruppe venner som ikke alltid spiller samtidig, men vil levle sammen. Eneste kriteriet såvidt jeg har forstått er at man må være innenfor 5 levler av hverandre.

Når man ser på brotherhood siden i social menyen kan man også se hvem som bidrar og hvor mye de bidrar med. Har ikke sett dette i noen mmorpg før (ikke at jeg har spilt så mange), men dette var jo en veldig god ide.

Max 5 stk i et brotherhood innenfor 5 lvl.

Brotherhood info: http://vanguard.tentonhammer.com/index.php...d=833&meid=

Endret av Bruutahl
Lenke til kommentar

Har flyttet og oppdatert "Nyttige linker++"-posten, den ligger nå på Post 11.

Har prøvd å samle alt fornuftig info fra denne tråden i en post, lettere å holde oversikt og evt referere til den posten ved spørsmål.. :)

Endret av Bruutahl
Lenke til kommentar

jeg ber dere vennligst om å sende meg privat melding hvis dere vil være med på den første postens liste over forum deltagere i Vanguard , send meg klasse , navn og server :)

 

Hilsen Brutar på Halgar serveren :)

 

Trenger dere guild , kontakt meg ingame - vi har også egen guild-by og en ny diger guildhall er under oppbygging på tunet ;)

post-144689-1202487621_thumb.jpg

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Er det flere nordmenn enn deg i guildet?

 

Da jeg endelig fikk screenshot til å funke tenkte jeg jeg kunne hive med et bilde av rangeren min i natten.

post-57670-1202494842_thumb.jpg

 

Støtte på et lite problem i natten. Var ikke mye annet å gjøre enn å løpe:P Men jeg hadde nok tatt han..

 

 

Edit: Her er foresten 2 sek senere.

 

post-57670-1202495004_thumb.jpg

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Er housing områdene instanced? Slik at vi ikke kommer over hus overalt når vi går rundt i verden?

 

nei, så du kommer nok over hus overalt i verden, noe som er fint :) så man kan komme over et lite kosli hus en der sku tru ingen kunna bu hehe. guildhalls er forresten stooore, men koster flesk..

 

på tide med en lite "train" snart sparkler?! :p

Lenke til kommentar
Er verdenen så stor at man ikke kommer over hus hvor enn du snur deg da? Husket på Ultima Online eller hvor det nå var, der var det hus overalt, og man kunne knapt komme seg rundt i verden.

 

Vanguard er digert :) De fleste hus er på øyene . Jeg traff ikke på noe guildhus før jeg tok recall ut dit.Nesten 20gb store Vanguard får en til føle at det er en virklig verden , ikke noe innestua møk ;)

instancer finnes ikke m alt er åpent.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Er housing områdene instanced? Slik at vi ikke kommer over hus overalt når vi går rundt i verden?

Det er egne housing-areas, som tilhører verden, med tomter du kan kjøpe.. se post 11 i forumet for info videre..

Endret av Bruutahl
Lenke til kommentar

Jeg ble med i en guild i går og fikk en omvisning rundt på øyen der vi har Guild Hall'en. Eller det vil si, der vi kommer til å ha den når den blir ferdig. Det er flere hus i nærheten som tilhører de andre medlemmene av guilden, og jeg kunne gå inn i flere av dem. Dessuten er det en liten landsby et stykke unna på samme øy, og flere av disse husene tilhører andre spillere fra andre guilds, i tillegg til spillere av vår guild. Gidder ikke å si hvor den var, fordi det var en ledig tomt jeg har lyst til å kjøpe når jeg får råd. ;)

 

Når det gjelder størrelsen på Telon (verden) burde den være stor nok for de aller fleste. Det er to enorme kontinenter å utforske, pluss en rekke øyer som til sammen danner et tredje kontinent. I tillegg kan man få sitt eget skip og utforske havet, og det er planer om å legge til enda flere øyer rundt omkring og gjøre havet mindre generisk og kjedelig. Uten å si det sikkert vil jeg anta det er minst like stort som WoW, kanskje enda større. Dessuten er det definitivt mye mer å gjøre på Telon. Har hørt folk som spiller seks, syv forskjellige karakterer, men selv har jeg problemer nok med å spille én. Det er hele tiden noe å gjøre, så ofte må jeg se meg nødt til å si nei til en quest eller fem for å få tid til å gjøre alt det andre jeg vil gjøre. Og det før jeg ble med i en guild og fikk enda mer å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Jeg ble med i en guild i går og fikk en omvisning rundt på øyen der vi har Guild Hall'en. Eller det vil si, der vi kommer til å ha den når den blir ferdig. Det er flere hus i nærheten som tilhører de andre medlemmene av guilden, og jeg kunne gå inn i flere av dem. Dessuten er det en liten landsby et stykke unna på samme øy, og flere av disse husene tilhører andre spillere fra andre guilds, i tillegg til spillere av vår guild. Gidder ikke å si hvor den var, fordi det var en ledig tomt jeg har lyst til å kjøpe når jeg får råd. ;)

 

Når det gjelder størrelsen på Telon (verden) burde den være stor nok for de aller fleste. Det er to enorme kontinenter å utforske, pluss en rekke øyer som til sammen danner et tredje kontinent. I tillegg kan man få sitt eget skip og utforske havet, og det er planer om å legge til enda flere øyer rundt omkring og gjøre havet mindre generisk og kjedelig. Uten å si det sikkert vil jeg anta det er minst like stort som WoW, kanskje enda større. Dessuten er det definitivt mye mer å gjøre på Telon. Har hørt folk som spiller seks, syv forskjellige karakterer, men selv har jeg problemer nok med å spille én. Det er hele tiden noe å gjøre, så ofte må jeg se meg nødt til å si nei til en quest eller fem for å få tid til å gjøre alt det andre jeg vil gjøre. Og det før jeg ble med i en guild og fikk enda mer å gjøre. :)

 

Vanguard er vertfall 3 ganger så stort som WoW , du må huske hvordan WoW egentlig var : sammenpresset og egentlig ganske komprimert.

Hvis man kan se forbi noen små tekniske feil , er vel Vanguard det beste fantasy spillet som er ute akkurat nå - eter min mening vel å merke .Det er så sinnsykt mye å gjøre :) , man rekker ALDRI å kjede seg .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Er housing områdene instanced? Slik at vi ikke kommer over hus overalt når vi går rundt i verden?

 

*Ingenting* er instanced i Vanguard. Alt er en stor, "nesten" seamless verden. "Nesten"; fordi verden er delt opp i et rutenett (chunks) som det kan ta et par sekunder og passere, alt ettersom hvor bra PC du har. Hvis du er i "dungeons" soner altså ikke teamet inn i en egen, privat versjon slik som i WoW og mange andre mmo's, men du møter rett som det er på andre teams.

Det blir aldri eller sjelden "krangling" om mobs, og spawnrate'n er også mye kjappere enn i de fleste "instances" i f.eks WoW.

 

Instances eller ei, alt har både sine fordeler og ulemper, og akkurat dette er gjerne en individuell smaksak. Personlig foretrekker jeg "non-instanced", det gjør det mye mer realistisk for meg, i hvertfall.

Endret av Lunshea
Lenke til kommentar
Er housing områdene instanced? Slik at vi ikke kommer over hus overalt når vi går rundt i verden?

 

*Ingenting* er instanced i Vanguard. Alt er en stor, "nesten" seamless verden. "Nesten"; fordi verden er delt opp i et rutenett (chunks) som det kan ta et par sekunder og passere, alt ettersom hvor bra PC du har. Hvis du er i "dungeons" soner altså ikke teamet inn i en egen, privat versjon slik som i WoW og mange andre mmo's, men du møter rett som det er på andre teams.

Det blir aldri eller sjelden "krangling" om mobs, og spawnrate'n er også mye kjappere enn i de fleste "instances" i f.eks WoW.

 

Instances eller ei, alt har både sine fordeler og ulemper, og akkurat dette er gjerne en individuell smaksak. Personlig foretrekker jeg "non-instanced", det gjør det mye mer realistisk for meg, i hvertfall.

Enig med deg.. realismen øker!

Som feks hvis man møter andre grupper i samme hule.. Har ikke til dags dato møtt folk som stjeler "din/vår" boss da folk er veldig moden, høflig og grei og venter på tur for å ta bossen..

 

Chunksonene har ikke plaget meg noe heller, passeringen av chunklinje går kjapt og greit. Etter endel bugfix fra tidligere har dette blitt bedre å bedre! Synes ordningen og funksjonaliteten er bra nå! :) (Altså, ALT kan ordens og bli bedre. I en optimal verden vil det ikke være chunksoner, ikke instances, kun EN stor verden med MASSE NPC's, Quest's, overveldende grafikk, avatarer/spillere, osv osv.. men da må pcene bli kraftigere, linjene kjappere osv.. vi er nok noen år unna den fantasien ja..;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...