matsalex Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei, jeg lurer på å gå på NITH, enten spill programerer eller teknisk spilldesign. jeg har mest lyst å designe spill(ikke gjøre så mye artistsik, er ikke så god på tegning og slikt), ting som AI, gameplay, sloss system eller lignene hadde vært gøy og designe. programere spill hadde også vært gøy og det jeg lurer mest på er hvilke programmer/verktøy spillutviklere vil at de ansatta skal ha kunskaper om. Noen som vet hva som er pluss å kunne innen spill designing? og hva som er pluss innen å kunne programering? jeg vet at c++ er et must, men lurer på andre programmer/verktøy takk på forhånd! Lenke til kommentar
War Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Mange spillgiganter legger ut sine programmer for mods Foreks Valve og crysis Sandbox editor osv. Dette er samme programmer som produsentene brukte da de lagde spillet. Den virkelige kunskapen om programmene må man ha for AI koding. MS visual Studio for koding av AI i HL2 osv. Ser ut som alle bruker forskjellig software, Valve bruke mye photoshop til for eks himmeler. Lenke til kommentar
matsalex Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 ah ok, før prøve meg på litt forskjellig da;) takk for svar! Lenke til kommentar
jabberjab Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Det er også en egen stilling hos de fleste spillutviklere som har fokus på utvikling av verktøy som så blir tatt i bruk av designere. På denne måten kan du være med på å utforme hvordan prosessen fra design og idè til implementasjon skal være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå