Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc fryser seg ved oppstart med USB tilkoblet

Anbefalte innlegg

Hei.

nettop kjøpt mye deler til pcen og har sett dette sammen etter beste evne.

Har søkt rundt på utallige forum og FAQ`s, og funnet mange med samme problem , men ingen løsning.

-

AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz Socket AM2 2MB

MSI K9MM-V, VIA K8M800, Socket-AM2,

m-ATX, DDR2, SATA, LAN, VGA, AGP8X

TwinMOS DDR2 PC6400 2048MB Dual Pack KIT

,w/two matched DDR2 PC6400 1024MB CL5

PSU: en eller annen Mist med 350w

-

Saken er at ved oppstart kan jeg ikke ha i noen USB kontakter da maskinen bare stopper på den flotte MSI logo Splashen. Om jeg skrur av splash skjermen i biosen stopper maskinen opp før den skal teste memory.( jeg må trekke ut usb og starte maskinen på nytt, for at ps2 tastaturet skal fungere, og kan komme inn i Windows.)

Dette må vel være noe USB problemer ? Finnes det noen drivere eller lignende som fungerer utenfor windows som jeg ikke har funnet ?

Stor takk til dere om det finnes noen forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virker defekt ja, men kjøp deg en større psu samtidig mens du sender hk i retur. du sulter jo ut pc-en din. det vil ikke gå bra i lengden. det du kommer til å få, er en ustabil maskin med masse ergelse. sats på 600w

*350W er ikke direkte undermåls for den pcen der, så det burde holde mer enn nok, med mindre det sitter et gtx skjermort eller tilsvarende i den*

350w var undermål for 2 - 3 år siden. er ikke bra å ha en strømforsyning som går på max hele tiden heller.

det er jo en av grunnene at kjøpe pc-ene er så dårlige. alt for små psu-er .

Endret av qpeg
Lenke til kommentar

Hey.

Takker for forslag.

Titta på Usb linken, men fant ingen ting jeg føler kan hjelpe, dessverre.

Jeg tuklet litt med Biosen og skrudde av usb og usb2 støtte, prøvde også å sette usb emulation til OFF. Pcen vil da starte, men ingen Usb enheter vil så klart fungere i Windows.

Jeg har oppdatert biosen med MSI sin Live update funksjon med samme utfall.

Jeg kom også på tanken om at det kan være litt liten PSU, men dette kan jeg lite om.

Synes det er snålt at maskinen ikke vil starte på Memory Test kun fordi det er usb plugget inn.

( er det denne delen av oppstarten som forresten kalles POST ? der den lister opp alle komponenter i de forskjellige kanalene? )

Frister lite å sende HK tilbake til Komplett, da jeg føler på meg at problemet ikke vil dukke opp når de tester det, og jeg sitter i samma klemma fortsatt. Men det er vel ikke annet valg om jeg ikke finner noe bedre forslag.

Får titte etter en PSU.

Skjermkortet er forresten et AGP Nvidia Geforce 7800 GS

Fler forslag er velkommen om noen føler de har noe på lur,

Endret av Good_Riddance
Lenke til kommentar

*Slå av at bios skal kunne boote fra USB... *

tror det er den jeg o

gå inn der du kan bestemme oppstarts rekkefølgen

og fjern den. er sikkert en plass til du kan slå den av, men husker ikke hvor.

Endret av qpeg
Lenke til kommentar
virker defekt ja, men kjøp deg en større psu samtidig mens du sender hk i retur. du sulter jo ut pc-en din. det vil ikke gå bra i lengden. det du kommer til å få, er en ustabil maskin med masse ergelse. sats på 600w

*350W er ikke direkte undermåls for den pcen der, så det burde holde mer enn nok, med mindre det sitter et gtx skjermort eller tilsvarende i den*

350w var undermål for 2 - 3 år siden. er ikke bra å ha en strømforsyning som går på max hele tiden heller.

Bare tull.

Det oppsettet til Good_Riddance trekker max 300 watt, så en 350 watts PSU holder lenge. Det forutsetter at PSU er av ok kvalitet.

Jeg satt sammen en budsjettmaskin i går med en Athlon 64 X2 4000, AMD 690G microATX hovedkort, 2 Gb minne, SATA HD og IDE DVD. Dette kjører utmerket på en 300 watts strømforsyning. Blir knapt varmt etter et par timers testing.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Har forsket litt videre med forskjellig utfall.

prøvde å ta ut ram og starte opp med forskjellig posisjon uten hell.

Startet opp med Usb tastatur, noe som faktisk fungerte. Jeg prøvde så med et Usb headset plugget inn, og det virket også. prøvde til slutt med Usb musa, men det fungerte ikke nei.

Testet med Usb musa til dama, og til min store overraskelse virket det :dontgetit:

Min mus : G5 Laser

Dama sin: MX 400

Hvorfor i all verden vil ikke maskinen jobbe videre med min mus ?

Lenke til kommentar

Har selv opplevd at maskinen ikke har bootet med Razer copperhead, og kun den. på et Asus P5N32-E SLI PLUS hovedkort. En bios oppdatering fra Asus ordnet det. Det er mao ganske sannsynlig at bios rett og slett ikke støtter den musen. Det fungerte da flott å boote uten musen for så å koble den til senere.

Bios beskrivelse:

Version 0805 2007/08/27 update

Description P5N32-E SLI Plus BIOS version 0805

1. Enhance CPU overclock capability of FSB1333 processors

2. Add new CPU uCode to support new processors

3. Enhance memory compatibility

4. Enhance overclocking capability

5. Enable support for ASUS SK-2690 keyboard

6. Enable support for Razer Copperhead USB Mouse

File Size 860.47 (KBytes)

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Bare tull.

Det oppsettet til Good_Riddance trekker max 300 watt, så en 350 watts PSU holder lenge. Det forutsetter at PSU er av ok kvalitet.

Jeg satt sammen en budsjettmaskin i går med en Athlon 64 X2 4000, AMD 690G microATX hovedkort, 2 Gb minne, SATA HD og IDE DVD. Dette kjører utmerket på en 300 watts strømforsyning. Blir knapt varmt etter et par timers testing.

lol :)jeg sier bare lykke til i fremtiden :) en av de tingene som er utrolig viktig, men undervurdert i dataverden er nettopp det med psu. ja systemet går sikkert på 300w. men hallo du slikker maxgrensen og det er ikke bra. hadde 350w på min forgje pc amd athlond 2500. det burde holde lenge ikke sant. maskinen var ustabil. jeg hadde 4 hdd i den. nå kjører den på 550w. kanskje litt overkill, men dønn stabil.

Lenke til kommentar

Også husk på at "ditt system trekker max 300w " så en 350w holder er helt bak mål.

Sansynligvis vil den psu jobbe på max belastning ganske ofte og over 80% belastning skyter DB nivået iværet.

Jeg ville heller hatt en 600w som kjørte på 50% en 350w som kjørte på 90%

350w er også psu som sitter i et kabinett man kjøpte for 3 år siden for 199 kr. Få som kjøper God kvalitet i 350w serien for 1k

Lenke til kommentar

Jeg antar at den prøver og boote fra "removeble device"?

Finner bios hardisken din?vis den ikke funker eller kablen er løs vil den hoppe til neste boot på lista som da kan være "removeble device".

Hva er first bootdevice? kan hende den prøver og boote fra .feks ipoden din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...