Forumforumforum Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Glad jeg tok mørkekjøringsdemonstrasjonen sammen med resten av lappen, så slipper jeg gjøre det i ettertid! Var imidlertidig en kjedelig time. Fikk stort sett se hvordan det er å kjøre i mørket. Men har jo kjørt 2hjuling med dårligere lys enn en bil i mørket, så visste igrunn det meste fra før Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hvilke regler er det dersom man ikke tar det? Har man ikke lov til å kjøre etter oktober eller noe sånt? Eller er det kun når det er mørkt eller hvodan fungerer det? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Man må vel ta mørkekjøringen innen 6 måneder etter man har bestått førerprøven? Edit: leif Endret 18. januar 2008 av Brød Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Den nye mørkekjøringen er ikke annet enn idiotisk, man lærer da mye mer av å faktisk kjøre selv enn å se på at læreren kjører. Men Norge er jo et ganske idiotisk land, så da må man gjøre ting på en mer idiotisk måte hver gang de endrer på lover og regler/forskrifter. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hvilke regler er det dersom man ikke tar det? Har man ikke lov til å kjøre etter oktober eller noe sånt? Eller er det kun når det er mørkt eller hvodan fungerer det? Når du består førerprøven uten å ha tatt mørkekjøring først, så er sertifikatet ditt bare gyldig et halvt år eller så. Altså mister du førerkortet midlertidig dersom du ikke tar mørkekjøringen i tide. Etter du har vært på mørkekjøring får du en lapp som du stikker ned på biltilsynet og vifter med, og så får du det "skikkelige" førerkortet i posten om ikke så altfor lenge Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Er det en frist for å ta mørkekjøring? Man kjører liksom ikke i "mørket" nå som sommern snart er her ... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Fristen for å ta mørkekjøring er 1. mars. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 kjedelig og unyttig - får ikke nærme deg gasspedalen engang... Jeg var da borti både gasspedal og bremse når jeg var på mørkedemonstrasjon. Sjarmen med kjøreskolebiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå