Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

mørkekjøring,, får prøve å kjøre?

linndy

Anbefalte innlegg

hei,... o morgen skal jeg på mørkekjøring med 3 andre venninner, vi skal sitte på å høre han snakke... men er noen som vært på mørkekjøring nå? får tror, lurer på om vi får lov til å prøve kjøre i morket da, eller om vi bare skal sitte der å høtr på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg var på mørkekjøring for nesten to år siden så fikk vi bare sitte på ja

Dette fordi de tok noen ganske farlige manøver (svinge unna en uten refleks bare få meter fra den osv)

Men åssen det er på din trafikkskole aner jeg ikke

Lenke til kommentar
Når jeg var på mørkekjøring for nesten to år siden så fikk vi bare sitte på ja

Dette fordi de tok noen ganske farlige manøver (svinge unna en uten refleks bare få meter fra den osv)

Men åssen det er på din trafikkskole aner jeg ikke

ojj,, så d kan bli noen sånne skummle svinger å sånnt dda?? bråbremsing osv??

Lenke til kommentar

kjedelig og unyttig - får ikke nærme deg gasspedalen engang...

vi satte ut sånne "råddyr" som læreren skulle svinge unna, så stod en av de andre kjørelærene først uten og så med reflexvest.. får å vise farene ved å ikke bruke reflex, satt og halvsov baki... hadde jo tatt lappen allerede og kjørt på mørke veier og så egnetlig ingen grunn til å ha det beviset, men må man så må man

Lenke til kommentar

Dagens mørkekjøring er noe av det mest idiotiske jeg vet om.

Fikk lappen på høsten for 1,5 år siden, og kjørte jo bil hele vinteren igjennom. Og når våren kom, ja da var det avgårde på mørkekjøringskurs..

Kanskje litt sent med kurs når man først har kjørt en hel vinter? Teit.

Lenke til kommentar

Det er ikke mørkekjøringen som er teit da, det er at du ikke fikk tatt mørkekjøringen før du fikk lappen og kunne kjøre gjennom vinteren. Mørkekjøring er ganske greit å få med seg, uansett om man kjører eller ikke. Om man tidligere har ferdes kun som fotgjenger, er man egentlig ikke klar over hvor lite synlig man egentlig er i trafikken.

Lenke til kommentar
Det er ikke mørkekjøringen som er teit da, det er at du ikke fikk tatt mørkekjøringen før du fikk lappen og kunne kjøre gjennom vinteren. Mørkekjøring er ganske greit å få med seg, uansett om man kjører eller ikke. Om man tidligere har ferdes kun som fotgjenger, er man egentlig ikke klar over hvor lite synlig man egentlig er i trafikken.

grunnen til at vi som tok/tar lappen på våren/sommeren ikke får mørkekjøring med engang er jo at det ikke er mørkt nok... tok lappen min på våren fikk, den var gyldig til 1 mars els nå sånt... altså ett år frem i tid, innen det måtte jeg ha mørkekjøring før jeg fornyet det... men er jo ikke no vits når vi har kjørt i mørket flere hundre ganger innen vi har hatt kurset.... blir derfor booooring :p

Lenke til kommentar

grunnen til at vi som tok/tar lappen på våren/sommeren ikke får mørkekjøring med engang er jo at det ikke er mørkt nok... tok lappen min på våren fikk, den var gyldig til 1 mars els nå sånt... altså ett år frem i tid, innen det måtte jeg ha mørkekjøring før jeg fornyet det... men er jo ikke no vits når vi har kjørt i mørket flere hundre ganger innen vi har hatt kurset.... blir derfor booooring :p

Ja, akkurat det skjønner jo jeg også. :) Er bare synd at mange slipper ut på veien uten slik opplæring, når man ser hvor mange som blir påkjørt i mørket hvert år.

Lenke til kommentar

Ja, akkurat det skjønner jo jeg også. :) Er bare synd at mange slipper ut på veien uten slik opplæring, når man ser hvor mange som blir påkjørt i mørket hvert år.

det er jeg enig i, derfor burde man kanskje få en innføring i dette teoretisk kanskje i ett mørkerom med reflex og lyskaster, eller no i den duren er jo helt på jordet og ha det 1 år seinere - staten ass :p

Lenke til kommentar

Kan man ta mørkekjøring på en annen skole enn den man vanligvis kjører med? Siden jeg kjører med en skole forholdsvis langt unna og ville likt om det var mulig å gjøre det ved en skole som er mye nærmere? Er det ikke 1. Mars som er fristen da?

(Jeg lånte tråden litt)

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Kan man ta mørkekjøring på en annen skole enn den man vanligvis kjører med? Siden jeg kjører med en skole forholdsvis langt unna og ville likt om det var mulig å gjøre det ved en skole som er mye nærmere? Er det ikke 1. Mars som er fristen da?

(Jeg lånte tråden litt)

vil tro det er helt likt, du får ett "diplom" som fremvises ved fornying av førerkort, (mener det er 1 mars ja, det ser du på kortet ditt) eller så sender skolen det til SV kanskje..

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å bruke 10 kjøreskoler til å ta hele førerkortet. Så om du vil ta mørkekjøring med en, langkjøring med en, glattkjøring med en osv, så er det fullt mulig. Mange kjøreskoler har dog pakkeløsninger som du i noen tilfeller vil komme billigere ut med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...