Crinos Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg kjøpte meg just følgende. Asus P5N32-E SLI, nForce-680i SLI, ATX, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's x2 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte Thermaltake Toughpower 1200W, Modular, 8xSATA, ATX/EPS, 6/8xPCI-E, 20/24pin XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit x2 Til å begynne med har jeg kun installert det ene skjermkortet. Rett og slett fordi strømforsyninga har 3 6-pins PCI-E strømkontaker, og jeg trenger 4.... Går det ann å bruke overgang (om det finnes) i fra 8 pins ned til 6 pins? (Det er plass til to 8-pins kontakter i tillegg til 3 6-pins). Rent sånn ved siden av det. HAr jeg problemer med å boote maskinen.. CPU vifta tar et par omdreininger før den stopper opp igjen, når jeg trykker på powerknappen. En gang, klarte jeg få boote inn i bios, men har ikke klart å gjøre det igjen... Noen ide'er? Godt mulig at når jeg begynner på dette i morgen, etter jobb. At jeg er "utvilt" i hodet i stedet for 1 om natta og sliten.. hehe. Men all hjelp mottaes med takk! Lenke til kommentar
War Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Det finnes overganger ja. Har du koblet rett med den bundten fra power til hovedkortet? Du har vel Asus q- connector, all tekst utover. Er all strøm i ? 2 kontakter til hovedkort (ATX/EPS 12v 4/8pin) Satt i CPU rett? Evt ta alt ut og inn igjen , skjermkortet også. Ser ut som noe er kobblet feil eller ikke koblet i. 24 pin i? Clear RTC ram jumperen er på pin 1 og 2? altså den pinnen til høyre er ledig. (under bateriet og til høyre) Har du satt på plass døra? Noen pcer har en åpen dør = ikke starte bryter. Endret 17. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 (Er fremdeles på jobb og får ikke testa). Det med døra tenkte jeg ikke på, men kabelen i fra chassis bryteren er ikke koblet til, og det stod en jumper og terminerte der den skulle vert koblet til på HK. Hum.. Strøm til HK. Jeg har koblet til den lange vanlige HK kontakten og ÈN 8-pins kontakt. Strømforsyninga har enda en 8-pins kontakt, men jeg kunne ikke se hvor denne skulle ned på HK.... CPU passer vel bare en vei ned, men alt har vert ute. minst en gang CLEAR RTC jumper har jeg ikke rørt, og er usikker på hvordan den står. En ting jeg glemte å nevne i går (natt) var at den bootet opp til BIOS to ganger. Første gangen kun i et par sekkunder, den andre gangen i ca 1 minutt.. Etter dette, har jeg ikke fått ordentlig liv i den, uten en tur inn i BIOS som varte til jeg rebootet. Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Sånn for å svare meg selv... Jeg byttet ATX 12V power ledning i fra PSU (som nevnt hadde jeg to forskjellige). Vips.. Alt fungerte i skjønneste orden. Har riktignok ikke satt inn det andre GFX kortet enda, venter på "sånn overgang dibbedutt strøm ting" Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Til å begynne med har jeg kun installert det ene skjermkortet. Rett og slett fordi strømforsyninga har 3 6-pins PCI-E strømkontaker, og jeg trenger 4....Går det ann å bruke overgang (om det finnes) i fra 8 pins ned til 6 pins? (Det er plass til to 8-pins kontakter i tillegg til 3 6-pins). Hmm, med min Thermaltake Toughpower 750W så fulgte det i allefall med 8pin til 6pins adapter. Merkelig at storebroren i såfall ikke har noe slikt. Ps: For å starte maskinen, eller bruke skjermkortene så er det ikke noe direkte krav å ha koblet i begge 6pins kontaktene. (så lenge minst en av dem er koblet til så får du ivhertfall brukt begge kortene som en midlertidig løsning) Men særlig optimalt ved overklokking, eller om du får utnyttet alt 100% rent ytelsemessig er nok en annen ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå