Gå til innhold

Beste laptop til 5k?

starfish

Anbefalte innlegg

Skal ha meg laptop og tenkte meg en mellom rundt 5000,-. 6000 er max.

Skal bruke den primært til skolearbeid, men driver også med en del musikkprogrammer, mest Reason. Reason kjører greit på den stasjonære jeg bruker nå (AMD 1400+, 512mb), så tror vel de fleste laptoper i den prisklassen kjører det greit?

Vil helst ha 15,4" og regner med at 2gb minne er nødvendig med Vista. Hadde jeg hatt xp-lisens hadde jeg innstallert det, men det har jeg da altså ikke, og det er vel ingen som selger laptoper med xp lenger? Har lyst på dual-core hvis det lar seg gjøre. Skjermkort er careface da jeg ikke spiller pc-spill (untatt dolphin olympics og andre nettspill).

Helst vil jeg kjøpe fra en "fysisk" elektrokjede (elkjøp, lefdal, elprice) sånn at jeg lett kan komme i kontakt med butikken.

EDIT: Hvis dere mener at Lenovo N200 kjører Reason bra, kan jeg kanskje spare noen penger hvis jeg ikke trenger mer?

Endret av starfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kjøper innen denne uka, vil jeg påstå at Asus maskinen Komplett har på ukens tilbud er meget bra til prisen (5495).

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340782

Det nærmeste du kommer fysisk butikk, er henting i sandefjord, men om det ikke er helt kritisk ser jeg ikke noe poeng eller fordeler med å handle i en butikk som elkjøp eller lignende. Ikke noe bedre service, og hjelp er vel så som så. Ulempen er at du må vente på postgangen, ellers er komplett svært rask med leveringene nå.

Lenke til kommentar

Jeg fant en Fujitsu Siemens som er gruelig billig hos Amentio. Mulig det er feilprising på gang, men det skader ikke å prøve da feilen ikke er så stor. Kjør på, prosessoren er mye bedre enn de andre i klassen.

Om det er feilprising, blir handelen i verste fall stoppet, du får ikke et krav om å måtte betale mer senere. Oppdages ikke feilen, om det er en feil da, får du varen til riktig pris.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
På de fleste maskinene så er det bare å åpne en luke under maskina og sette i brikken. Siden dette er en bundle, så regner jeg med at Amentio sender med en brikke som er kompatibel med maskina ;)

Fikk liksom ikke helt tak på dette bundle-tilbudet. Betyr det at de leverer en ekstra minnebrikke på 1 GB. Eller er det 1 Gb totalt?

B

Lenke til kommentar

Ja, det er kanskje verdt å vente på komplett-maskinen, men vil den ikke være dyrere når ukens tilbud er over? Det fulgte jo også med bæreveske til den, noe som er et stort pluss.

Hvor lang pleier leveringstiden å være?

Elkjøp får inn Toshibaen på mandag eller tirsdag, så hvis jeg ikke har et bedre alternativ innen da så går jeg for den ass :)

Lenke til kommentar
Ja, det er kanskje verdt å vente på komplett-maskinen, men vil den ikke være dyrere når ukens tilbud er over? Det fulgte jo også med bæreveske til den, noe som er et stort pluss.

Hvor lang pleier leveringstiden å være?

Elkjøp får inn Toshibaen på mandag eller tirsdag, så hvis jeg ikke har et bedre alternativ innen da så går jeg for den ass :)

leveringstiden er litt vanskelig å si, da det spørs på tilgangen hos kompletts leverandør. Prisen vil være den samme, så lenge du bestiller den innen utgangen av søndag. Det er bestillingstidspunktet som avgjør prisen.

Den maskinen er det montert 1GB ram i, og de legger med en ekstra 1GB brikke du må montere selv. Det tar deg 2 min.

Lenke til kommentar
Hva med den her da?

Lenovo Thinkpad R61i, 5.645,-

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...79;c:36161;r:pg

LENOVO BUNDLE:

1GB RAM + ThinkPad R61i Core 2 Duo T5250 1x1GB, 120GB,

15.4" WXGA (1280x800), Intel X3100, DVD±RW DL, Centrino Duo,

Bluetooth, WinXP Pro

Faen. Takket være posten din, skal 1 stk Lenovo N200 sendes tilbake på angrefrist.

Litt d'oh øyeblikk å oppdage at man får en helt annen maskin for femten hundre ekstra,

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...