tenora Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hei, jeg har kjøpt meg en brukt Coolscan LS 2000 som jeg prøver å koble opp mot en window pc med XP. Fått installert et apadtec Ultra SCSI Card 2930. Det fulgte ingen software med dag jeg kjøpte scanneren men fikk lastet ned Nikon Scan 3.1 fra en Nikon hjemmeside. Lastet også ned en driver som skulle brukes mot XP. Går jeg inn i vindows kontroll panel så finner jeg scanneren og alt skal være i orden. Scanneren starter opp og lyset i front lyser som de skal. Når jeg setter inn et slide og trykker preview ellr scann så starter den opp og av og til kommer bildet opp men forferdelig dårlig - kan nesten ikke se hva det er. Det kommer også opp feilmeldinger som: The autofocus operation has failed . maually select a point ...osv. Har også fått opp melding som: The scanner has reported hardware error. The present function cannot be continued sense: 0x052c0000. Så hittil har jeg brukt ganske mange timer på dette og er enda ikke igang med scanning. . Fikk scanneren tilsendt pr post men pakket inn i orginalpakning - kan den ha tatt skade da det sto slide adapter i scanneren og transport skruer var ikke montert? Finnes det i det tilfelle muligheter for å få den reparert eller sjekket? Ligger problemet i softwaren eller er det hardware problem? Har noen noen tips i denne forbindelse? Noen som har opplevd samme problemer? Er motagelig for all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hei, jeg har kjøpt meg en brukt Coolscan LS 2000 som jeg prøver å koble opp mot en window pc med XP. Fått installert et apadtec Ultra SCSI Card 2930. Det fulgte ingen software med dag jeg kjøpte scanneren men fikk lastet ned Nikon Scan 3.1 fra en Nikon hjemmeside. Lastet også ned en driver som skulle brukes mot XP. Går jeg inn i vindows kontroll panel så finner jeg scanneren og alt skal være i orden. Scanneren starter opp og lyset i front lyser som de skal. Når jeg setter inn et slide og trykker preview ellr scann så starter den opp og av og til kommer bildet opp men forferdelig dårlig - kan nesten ikke se hva det er. Det kommer også opp feilmeldinger som: The autofocus operation has failed . maually select a point ...osv. Har også fått opp melding som: The scanner has reported hardware error. The present function cannot be continued sense: 0x052c0000. Så hittil har jeg brukt ganske mange timer på dette og er enda ikke igang med scanning. . Fikk scanneren tilsendt pr post men pakket inn i orginalpakning - kan den ha tatt skade da det sto slide adapter i scanneren og transport skruer var ikke montert? Finnes det i det tilfelle muligheter for å få den reparert eller sjekket? Ligger problemet i softwaren eller er det hardware problem? Har noen noen tips i denne forbindelse? Noen som har opplevd samme problemer? Er motagelig for all hjelp jeg kan få. Jeg har LS-50 selv, og likte ikke helt at du har fått hardware feilmeldinger... Det kan tyde på skader. Det var ingen transportsikringer som jeg kunne se på min modell, men det er det ofte på scannere, så sjekk manualen om det skulle vært det. For det må absolutt være på plass ved transport! Har ødelagt en scanner selv på dette... Har den kun SCSI-tilkobling? Det kan jo være noe driverproblemer der også. Anbefaler at du laster ned og tester VueScan fra hamrick.com, det er et flott scanneprogram du kan teste gratis, som ikke trenger drivere (så du slipper den problematikken). Og du får mye lettere konsistente resultater og lettere innstillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå