Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nettverk står til frakoblet, men maskinen er på nett.

Anbefalte innlegg

Hallo!

I dag begynte Vista maskinen min å oppføre seg en anelse merkelig. Nettverkstilkoblingen min gikk plutselig over til å vise det gode gamle røde krysset. Jeg sjekket kabler og restaret router uten at dette forandret situasjonen. Jeg byttet ethernet-port, og restartet maskinen - fremdeles samme problem. Holder jeg musepekeren over ikonet står det 'Status ukjent - serverutføring mislyktes'. Velger jeg reparer skjer det heller ingen ting.

Dette hadde vel forsåvidt vært greit, siden jeg kommer meg på nett uten problemer. Det som bekymrer meg er at nettverksinstillinger under kontrollpanelet ikke vil laste, men står og jobber til jeg må avslutte dette via oppgavebehandling.

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først foreslår jeg at du reinstallerer windows. Det er alltid et alternativ for å se om feil kan rettes opp. Om ikke det er tilfelle, ville jeg ha tatt en nærmere titt på hovedkortet. Kan jo være at det har skjedd en liten feil i det integrerte nettverkskortet og at den da ikke vil utføre oppkobling, som det normalt skal gjøre.

Lenke til kommentar
Ønsker ikke reinstallere Windows, men har re-installert driverene til nettverkskortet uten at dette hjalp.

du har ikke laget noe form for nettverksbrod? for da kan det merke om frakoblet kabel komme selv om det er nett...

men ser ikke helt problemet, har du nett kan du jo bare fjerne ikonet uansett så slipper du å tenke på dette ;)

Lenke til kommentar
Jepp, jeg har prøvd begge. Samme problem.

Som sagt, det er ikke så farlig at ikonet står til frakoblet da jeg er på nett, men jeg bekymrer meg litt over at jeg ikke får tilgang til nettverksinstillinger på maskinen.

der svarte du på det selv :) den ene er koblet til (den ser du ikke) den andre er ikke koblet til (krysset som du ser)

du må du gå inn på mitt nettverk for å se og forandre :)

Lenke til kommentar
Jepp, jeg har prøvd begge. Samme problem.

Som sagt, det er ikke så farlig at ikonet står til frakoblet da jeg er på nett, men jeg bekymrer meg litt over at jeg ikke får tilgang til nettverksinstillinger på maskinen.

der svarte du på det selv :) den ene er koblet til (den ser du ikke) den andre er ikke koblet til (krysset som du ser)

du må du gå inn på mitt nettverk for å se og forandre :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg fikk samme problem i dag...

Fant du ut av det?

Søkte på google og dette var eneste tråden om det. Noen som vet hva det står på engelsk versjon av vista med samme feil? (mulig det kummer flere som har same problem da...)

Skjedde også helt plutselig, eneste jeg gjorde var og laste ned noen nye spill på Steam, og selv om jeg har nett i IE så vil ikke steam laste ned flere spill. Står bare "Download starting...", men skjer ingenting...

Lenke til kommentar

Fikk det til etter mange timers prøving og feiling! :!:

På engelsk heter det "Server Execution Failed", og har sett ut til å være et ganske vanlig Vista problem, som MS desverre ikke har fikset...

Prøvde mange forskjellige "fixer" før jeg fant den rette.

Hvis man har en norsk Home versjon av vista må man gjøre følgende:

Åpne kommandolinjen i administrator-modus.

Skriv inn:

net localgroup Administratorer /add LocalService

For å sjekke at det fungerer kan man etterpå skrive:

net localgroup Administratorer

og da skal det komme opp en liste som følger:

Administrator

NT-MYNDIGHET\LOKAL TJENESTE

NT-MYNDIGHET\SYSTEM

"Ditt windows loggon brukernavn"

Kommandoen er fullført.

Reboot maskina og så skal alt fungere som normalt igjen.

Vær obs på at dette ikke er en offisiel fix på problemet og det kan innebære at man reduserer sikkerheten på maskinen sin, det er opp til deg om du vil prøve det eller ikke, men for meg fungerte det fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...