Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvordan få tak i avføringsmiddel?

Gjest Guest_meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_meg_*

har et lite problem, og vil ha tak i et veldig effektift avføringsmiddel. regner med at de selger det på apoteket, men må man ha resept fra lege? vil helst unngå det.

noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_meg_*
ta en liten kork med parafin. det funker :thumbup: bare noen få dråper er nok.

kan umulig være bra flere ganger da? hvor får man kjøpt det? vanlig butikk?

ineo: takk for svaret. noen som vet hvordan man lett kan få sånn resept da?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_meg_*
Ved å ha problemer på toalettet får man det vel.

men.. sjekker de liksom det da?

De har flere typer avføringsmiddel på apoteket. Trenger ikke resept. Ett heter Sucralose. Det er nesten en sukkerlake. Jeg måtte ha det når jeg fikk forstoppelse for et par år siden. Det funka som faen.

hvor "som faen". fort?

parafin er tregt forresten. 8-9 timer tar det.

Lenke til kommentar
Ved å ha problemer på toalettet får man det vel.

men.. sjekker de liksom det da?

De har flere typer avføringsmiddel på apoteket. Trenger ikke resept. Ett heter Sucralose. Det er nesten en sukkerlake. Jeg måtte ha det når jeg fikk forstoppelse for et par år siden. Det funka som faen.

hvor "som faen". fort?

parafin er tregt forresten. 8-9 timer tar det.

Parafin tregt, hehe ta deg en slurk av korken, men ikke belag deg på å ta en tur den første timen. jeg har selv fått parafin i kjeften, det var ufrivillig at det havnet i munnen på meg, men det lille som gikk ned etter at jeg fikk spyttet ut det meste, fikk satt fart i min mage. trodde jeg aldri skulle rekke frem hehe, tror ikke det gikk 1 time engang. så JA det funker.

noen bensin stasjoner har parafin på flaske, det er ikke farlig å drikke noen dråper av dette, og du skal heller ikke gjøre dette mange ganger, da begynner det å bli farlig.

tips: ha et glass saft eller noe annen søtt drikke stående klart ved siden av, greit å ha noe å skylle ned med

Lenke til kommentar
Kanskje han/hun sliter med å få tømt ryggen da vel?

Man skal være forsiktig med avføringspiller. Hvis man sliter med forstoppelse, så må det være en grunn for det! Mulig trengs hjelp/tips fra lege.

noen ganger kan man bare ha litt treig mage da :) at den har kommet i ubalanse els no sånt...

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle hadde jeg ikke vært på do på 2 uker og fikk vondt på sida av magen. Måtte til legen fordi jeg ikke kunne gjøre noe belastende uten at det "dunket" akkurat der.

Hun sa det var forstoppelse/treg mage, og sendte meg til apoteket for å kjøpe Sucralose.

Når greiene blir liggende på ett sted så lenge, begynner det å etse på veggen av tarmen, og kan bli hull tilslutt. Da må man operere. Jeg ble faktisk sykemeldt ei uke pga det der.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...