Gå til innhold

Hjelp til valg av hovedkort (P35/X38, DDR2)

Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå to stk. EVGA 680i SLI. Det ene er ødelagt (mer eller mindre) så skal sende det inn til NetShop og få byttet det med et annet hovedkort. Planen var å bytte til et Asus Maximus Formula, men nå viser det seg at NetShop ikke lagerfører det mer! så da må jeg finne meg noe annet.

Kriteriene er at det må være svært overklokkignsvennlig med Quad-Core (høy FSB, 450+) (derfor jeg går vekk fra 680i nå), ikke over 2 000 kroner, NetShop MÅ lagerføre det, og jeg vil se litt tester og av hovedkort jeg ikke har hørt om før. Jeg skal forresten ikke kjøre CrossFire med tiden eller lignende, så det gjør ikke noe at en PCI-e bare er 4x.

De jeg har sett på hittil er:

Foxconn MARS (P35): Ser at stoolman liker dette godt (ASUS Dødaren:P) og det kommer bra ut i tester. Akkurat nå er det førstevalget mitt

GIGABYTE GA-X38-DQ6 DDR2 Silent Pipe: Dette er også svært interresant, men vil vite mer om hvordan dette kortet presterer på overklokking. (av quad-core) Av alle X38 kortene er dette mest interresant. Hvis dette viser seg å være bra, så er kanskje dette det jeg går for i stedet for Foxconn MARS-kortet.

Asus P5E WS PRO X38 DDR2 775: Dette er interresant, men vil vite forskjellene på dette kortet, kontra Asus Maximus Formula

Jeg har også sett på et nytt Foxconn kort med X38, og både DDR2 og DDR3, men er skeptisk til det. Jeg liker generellt ikke hovedkort som støtter både DDR2 og DDR3 eller DDR1 og DDR2.

Valget står vel egentlig mellom Foxconn MARS (P35) og Gigabyte DQ6 X38.

Endret av _Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det jeg tenkte og. Jeg ser bl.a. Anandtech klarer 435 FSB med 266-strap med en Q6600 (høres kanskje ikke så mye ut, men med 266-strap er det mye) og på 333-strap klarte det 490 FSB stabilt.

Jeg vet ikke hva det klarer på 400-strap (eller hva den neste er) Uansett, jeg trenger ikke mer enn 450 FSB, og skal jo som sagt ikke kjøre CF.

Tror det blir Foxconn på meg ja ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...