FlowerEye Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg har nå kjøpt Bamboo Fun Medium tegnebrett, og i den sammenheng ønsker jeg referanser til sider hvor vi kan få litt tips til å tegne med tegnebrett. Hvordan går jeg frem? Jeg syns nesten det er lettere å bruke musen jeg, og det kan vel ikke være riktig? Lenke til kommentar
andir Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det er fordi du har brukt mus i lang tid, men tegnebrettet i kort tid. Bruk tegnebrettet flittig i en periode, og du vil bli flinkere. Alt som trengs er tid og øvelse. Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Henger meg på hva ovenstående sier. Jeg har brukt tegnebrett i rundt et halvt år nå, og de første timene med tegnebrettet var som å være 2 år og ikke vite hva noenting var, hehe. Øvelse gjør mester. Bruk tegnebrettet til alt, ikke bare i PS. Jeg bruker det støtt når jeg skal surfe på nettet etc. Btw, er det noen tråder her der man kan vise fram tegninger gjort i PS? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Kreativitetstråden er kanskje den beste. Alternativ er Photoshoptråden. Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Henger meg på hva ovenstående sier. Jeg har brukt tegnebrett i rundt et halvt år nå, og de første timene med tegnebrettet var som å være 2 år og ikke vite hva noenting var, hehe. Øvelse gjør mester. Bruk tegnebrettet til alt, ikke bare i PS. Jeg bruker det støtt når jeg skal surfe på nettet etc. Btw, er det noen tråder her der man kan vise fram tegninger gjort i PS? Jeg har nettopp bestilt Bamboo fun A5 selv, grunnet musesyke. Vil jeg bli positivt eller negativt overrasket over bruken i vanlige oppgaver, altså windows, xl, word, outlook, regnskap og diverse..? Er det ikke i det minste uvant, om ikke upraktisk, å måtte legge fra seg pennen for å bruke tastaturet? Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Henger meg på hva ovenstående sier. Jeg har brukt tegnebrett i rundt et halvt år nå, og de første timene med tegnebrettet var som å være 2 år og ikke vite hva noenting var, hehe. Øvelse gjør mester. Bruk tegnebrettet til alt, ikke bare i PS. Jeg bruker det støtt når jeg skal surfe på nettet etc. Btw, er det noen tråder her der man kan vise fram tegninger gjort i PS? Jeg har nettopp bestilt Bamboo fun A5 selv, grunnet musesyke. Vil jeg bli positivt eller negativt overrasket over bruken i vanlige oppgaver, altså windows, xl, word, outlook, regnskap og diverse..? Er det ikke i det minste uvant, om ikke upraktisk, å måtte legge fra seg pennen for å bruke tastaturet? Vel.. Jeg har aldri brukt tegnebrettet i Office-programmer, men det skal nok gå veldig bra. Jeg bruker tegnebrettet samtidig som jeg bruker tastaturet, og det har aldri vært noe problem. Se på det som en mer avansert mus Husk på at "tegneflaten" din - i dette tilfellet A5, tilsvarer hele skjermen din. Har du pennen i nederste hjørne, vil musemarkøren befinne seg der, og så videre Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 men hvor "gjør du av" pennen når du skal skrive? Holder den mellom fingrene, eller legger den ned på plata? og har du den rett fremfor deg, foran tastaturet, eller på siden? Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 For all del, ikke legg den ned på brettet! Ellers vil den bare begynne å rulle, og musepekeren vil fyke rundt på skjermen som om den var høy på dop! Bare legg den ved siden av, eller legg den i beholderen - det er ofte en liten "kum" på brettet der du kan feste pennen Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg har også et tegnebrett og klarer fint å bruke det. Problemet er hvilket program jeg bør bruke til å tegne med og hvilke brushes etc. Noen som har noen forslag? Føler at det jeg har prøvd funker dårlig til å tegne med. Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Min erfaring er at Photoshop funker veldig bra med tegnebrett Edit: Originalbrushene som følger med PS er også, etter min erfaring, de beste å bruke! Endret 28. januar 2008 av tOmma- Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 standard brush funker greit til å tegne med i photoshop. ellers finner du kanskje noen custom på deviantart eller andre steder. en som ikke har sånn blurry greie er best syns jeg. ( aner ikke åssen jeg skal forklare det men ) og øvelse gjør mester når det gjelder å tegne på tegnebrettet. tok meg ganske lang tid å bli vandt til det. Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Jeg har nå fått min.. Absolutt uvant å navigere med, men det funker. Jeg må sette den i "mouse mode" til vanlig navigering, og "pen mode" for grafikk. Vet noen hvordan jeg kan få vanlig scroll-funksjon? Sånn hånd-funksjon får jeg til, altså klikker ene knappen og drar penn oppover, så scroller siden nedover. "pan" heter vel den funksjonen. Men, dette virker ikke i office f.eks, hvor jeg er avhengig av scroll. Noen løsninger? Edit: det funket visst likevel. Så det jeg trenger da er egentlig bare å invertere den, altså at venstre er venstre, og opp er opp. Anyone? Endret 29. januar 2008 av toth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå