Gå til innhold

Tegnebrett - Hvordan lære å tegne?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt Bamboo Fun Medium tegnebrett, og i den sammenheng ønsker jeg referanser til sider hvor vi kan få litt tips til å tegne med tegnebrett. Hvordan går jeg frem? Jeg syns nesten det er lettere å bruke musen jeg, og det kan vel ikke være riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger meg på hva ovenstående sier. Jeg har brukt tegnebrett i rundt et halvt år nå, og de første timene med tegnebrettet var som å være 2 år og ikke vite hva noenting var, hehe.

Øvelse gjør mester. Bruk tegnebrettet til alt, ikke bare i PS. Jeg bruker det støtt når jeg skal surfe på nettet etc. :)

Btw, er det noen tråder her der man kan vise fram tegninger gjort i PS?

Lenke til kommentar
Henger meg på hva ovenstående sier. Jeg har brukt tegnebrett i rundt et halvt år nå, og de første timene med tegnebrettet var som å være 2 år og ikke vite hva noenting var, hehe.

Øvelse gjør mester. Bruk tegnebrettet til alt, ikke bare i PS. Jeg bruker det støtt når jeg skal surfe på nettet etc. :)

Jeg har nettopp bestilt Bamboo fun A5 selv, grunnet musesyke. Vil jeg bli positivt eller negativt overrasket over bruken i vanlige oppgaver, altså windows, xl, word, outlook, regnskap og diverse..?

Er det ikke i det minste uvant, om ikke upraktisk, å måtte legge fra seg pennen for å bruke tastaturet?

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp bestilt Bamboo fun A5 selv, grunnet musesyke. Vil jeg bli positivt eller negativt overrasket over bruken i vanlige oppgaver, altså windows, xl, word, outlook, regnskap og diverse..?

Er det ikke i det minste uvant, om ikke upraktisk, å måtte legge fra seg pennen for å bruke tastaturet?

Vel.. Jeg har aldri brukt tegnebrettet i Office-programmer, men det skal nok gå veldig bra. Jeg bruker tegnebrettet samtidig som jeg bruker tastaturet, og det har aldri vært noe problem. Se på det som en mer avansert mus :) Husk på at "tegneflaten" din - i dette tilfellet A5, tilsvarer hele skjermen din. Har du pennen i nederste hjørne, vil musemarkøren befinne seg der, og så videre :)

Lenke til kommentar

For all del, ikke legg den ned på brettet! Ellers vil den bare begynne å rulle, og musepekeren vil fyke rundt på skjermen som om den var høy på dop! :p Bare legg den ved siden av, eller legg den i beholderen - det er ofte en liten "kum" på brettet der du kan feste pennen :)

Lenke til kommentar

standard brush funker greit til å tegne med i photoshop.

ellers finner du kanskje noen custom på deviantart eller andre steder.

en som ikke har sånn blurry greie er best syns jeg. ( aner ikke åssen jeg skal forklare det men :p )

og øvelse gjør mester når det gjelder å tegne på tegnebrettet.

tok meg ganske lang tid å bli vandt til det.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått min.. Absolutt uvant å navigere med, men det funker. Jeg må sette den i "mouse mode" til vanlig navigering, og "pen mode" for grafikk.

Vet noen hvordan jeg kan få vanlig scroll-funksjon? Sånn hånd-funksjon får jeg til, altså klikker ene knappen og drar penn oppover, så scroller siden nedover. "pan" heter vel den funksjonen. Men, dette virker ikke i office f.eks, hvor jeg er avhengig av scroll. Noen løsninger?

Edit: det funket visst likevel. Så det jeg trenger da er egentlig bare å invertere den, altså at venstre er venstre, og opp er opp. Anyone?

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...