tomsi42 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Lurer på å kjøpe følgende på BHphotovideo.com: 3.3k ferdig sendt og importert mot rett over 4k for tilsvarende på japanphoto, dog med annet, billigere(?) minnekort og 600RF stativ fra US. Objektivet kjøper jeg neste gang jeg skal til Trondheim på JP regner jeg med. Litt dyrere enn ebay, men ikke så mye dyrere at det er avskrekkende, samt at det er mye billigere en Norge Burde kanskje vurdert noen ekstra batterier - slik at du har dobbelt sett? Tom Lenke til kommentar
edge Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Kanskje det. Forresten, hvordan skal jeg lade opp batteriene i grepet? Finnes det ladere hvor jeg bare kan plugge inn grepet, eller må jeg lade et batteri av gangen(evt kjøpe en ekstra lader?)? Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Bare for å svare på et spørsmål lenger oppi i tråden: Ja, Nikon D80 har støtte for SDHC.. (har selv ett 8GB kort til mitt D80). Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Etter hva jeg har lest skal det ikke være så stor risiko å bestille orginaloptikk fra f. eks USA. Nikon har verdensgaranti (uten at jeg vet deres tolkning av dette) og da burde man vel kunne sende det inn til reperasjon hos noen Nikon-folk i Norge så vidt jeg vet. Lengter å vite mer om det selv. Vil du ikke i såfall spare litt på å kjøpe 85mm 1.8 fra USA sammen med resten av utstyret? Jeg selv sparer opp til Sigma 150mm Macro. Uten å ta hele tråden. Er dette heller anbefalt å kjøpe i norske butikker mtp. dårlig kvalitetskontroll og såkalte "mandagsobjektiver"? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg selv sparer opp til Sigma 150mm Macro. Uten å ta hele tråden. Er dette heller anbefalt å kjøpe i norske butikker mtp. dårlig kvalitetskontroll og såkalte "mandagsobjektiver"? Jeg gjorde det. Har jeg fått bruk for de norske rettighetene ved kjøp av det? Nei. Ville det vært kjipt å fått en mandagsobjektiv? Ja. Er det verdt risken? Nei, ikke hos Sigma. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er virkelig Sigma virkelig så slurvete altså? Er det derimot så veldig mye bedre kvalitetskontroll for orginaloptikk fra f. eks Nikon og Canon? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er virkelig Sigma virkelig så slurvete altså? Er det derimot så veldig mye bedre kvalitetskontroll for orginaloptikk fra f. eks Nikon og Canon? Om ryktene er sanne så. Jeg har ikke hat problemer med 3. parts, men det er vist så mange andre som har det, så man bør spare MYE for å bestille fra USA. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Ser du har tenkt til å bruke to sb-600 med paraply, ville også ha brukt en reflektor Jeg holder for tiden på å øve til når jeg og en annen skal ta bilder av skolens elever og lærere og forskjellen er stor med og uten reflektor. Vi bruker studioblitzer og softbokser. EDIT: Kan noen fortelle meg hvor bruktmarkedet for fototing er? Jeg fikk 10% advarsel fra en administrator fordi jeg laget et feilplassert emne om noe jeg ville kjøpe. Jeg vil fremdeles kjøpe denne tingen så hvis noen kan fortelle meg hvor jeg må gå så er det veldig fint. Jeg har lagt ut "annonsen" på to andre sider allerede, men i håp om å få tak i denne tingen litt fort vil jeg prøve å legge ut her på diskusjon også så fremt det er mulig. Endret 17. januar 2008 av mamama Lenke til kommentar
fototim Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Skal låne to SB-600 av en lokal fotobutikk og, og kjøre med paraplyer når jeg skal ta portretter.Konfirmasjonsfotografering kan være ganske stressende. Derfor er det nok en god ide å gjøre innkjøp og låne inn i god tid i forveien. Da får du tid til å gjøre deg kjent med utstyret på forhånd, og kan ting til fingerspissene. Å lese bruksanvisninger er ikke det lureste å gjøre, når du egentlig trenger å konsentrere deg om jobben du skal gjøre Du har sikkert tenkt på dette selv, men jeg nevner det for sikkerhets skyld. Mvh Tim Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Fotograferingen vil skje foran en stein-vegg, i tillegg til at jeg skal reise litt rundt, og slave-blitsene blir liksom bare mine "for en dag". Kjenner dog alle modellene, så så veldig stressfylt blir det forhåpentligvis ikke Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hva med å øve deg litt før konfirmasjonsdagen? Om du har location i nærområdet så ville jeg tatt noen testbilder 2 ukers tid i forveien... Lenke til kommentar
andm Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Kan noen fortelle meg hvor bruktmarkedet for fototing er? Foto.no Det er iallfall her du vil finne mest. Alternativene er akam.no og fotopia.no. Det er sikkert flere, men dem kjenner jeg i så fall ikke til. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Det er iallfall her du vil finne mest. Alternativene er akam.no og fotopia.no. Det er sikkert flere, men dem kjenner jeg i så fall ikke til.Bruktmarkedet på Akam/Hardware.no er vel nede for oppdatering, hvis jeg ikke tar helt feil... Edit: linken fra Akam.no er nede, men Bruktmarked.no (som har Akam sitt bruktmarked også) er oppe... Endret 18. januar 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå