Gå til innhold

Lost Odyssey - Gleder vi oss?


Zorlee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leppene er synca til engelsk, var det som fikk meg bort i fra japansk som jeg pleier velge.

 

synes stemmene er ganske braa. De scenene som renner over av følelser så er det litt vanskelig og ta de seriøst kanskje. (til tider) men alt i alt typ 8/10 på voice acting. Ingen som skikkelig ødelegger hvertfall.

 

Spiller konsekvent med japansk, syns dubbinge eliminerer mye av det emosjonelle og kunstneriske med spillet. Japanske er eit fascinerende språk og nydelig språk :)

Lenke til kommentar

Begynte spillet med japansk tale, men skiftet etterhvert over til engelsk for å høre hvordan skuespillerne var. Ble da veldig positivt overrasket over hvor god jobb de gjorde, så skal gjøre resten av spillet med engelsk tale.

 

Vanligvis foretrekker jeg også original tale, men i dette tilfellet så foretrakk jeg engelsk.

Lenke til kommentar

Startet også med japansk tale, men så oppdaget jeg hvor levende ansiktene var når de snakket, og skiftet til engelsk tale for å slippe å måtte nilese underteksten. ;) Voice castinga på engelsk er veldig bra, synes jeg. Hang meg ikke opp i noe av voice castinga i den lange Lirum-sekvensen, så jeg lot meg lett rive med. Jeg er godt over 30 og har sett det meste, men der krøp det noen tårer opp i øyekroken, gitt...

Lenke til kommentar
Vurderer å droppe innom elkjøp på vei hjem idag.. Noen av dere som har spillt dette en stund som kan komme med kjappe erfaringer før jeg må logge av? :p Har spilt FF8 og elsket det.

 

Ikkje umulig, er bare litt stressa så gadd ikkje å lese gjennom heile tråden sidan eg har litt dårleg tid :p

Lenke til kommentar
leppene er synca til engelsk, var det som fikk meg bort i fra japansk som jeg pleier velge.

 

synes stemmene er ganske braa. De scenene som renner over av følelser så er det litt vanskelig og ta de seriøst kanskje. (til tider) men alt i alt typ 8/10 på voice acting. Ingen som skikkelig ødelegger hvertfall.

 

Spiller konsekvent med japansk, syns dubbinge eliminerer mye av det emosjonelle og kunstneriske med spillet. Japanske er eit fascinerende språk og nydelig språk :)

Er 100% enig egentlig, men når leppene beveger seg etter det engeslke så synes jeg det ødelegger japanske ødelegger mer enn det engelske gjør. om jeg klarte formulere meg riktig:P

Lenke til kommentar

Fikk spillet fra playx idag. vet det er en uke forsinket, men 299 inkludert frakt... nesten verdt å vente en uke tenkte jeg.

Helt til jeg spilte det, det er så bra! hehe jeg er helt oppslukt jeg, og de drømmesekvensene er utrolig bra! kunne tenkt meg å hatt dette for en uke siden nå ja.... hehe men men

Lenke til kommentar
Fikk Lost odyssey i posten fra zailor idag. Bor på Vestlandet

 

Samme her.

 

Fikk bare såvidt spilt, men førsteinntrykket er veldig bra. Introen var bare helt sinnsykt kul, kan faktisk måle seg med det beste av MGS-spillene når det gjelder koreografi av kampscener osv. Fikk frysninger når Kaim kom på skjermen og knuste alt :)

 

I tillegg er det noe med hele feelen jeg elsker; "up-close" vinkelen i kamp, stilig bruk av kamera og lys, i tillegg til nydelig musikk gjør at førsteinntrykket blir utrolig positivt :) Virker også interessant med ringene.

 

Loadetidene var ikke noe problem i det hele tatt, men jeg la dessverre litt for mye merke til framerate drops. Håper jeg klarer å se forbi dette senere (ME irriterte meg gjennom hele spillet pga. dette)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

har nå spilt 25 timer, ca. en time ute i den tredje cd`n, og må si at dette er et spill som alle JRPG elskere må/bør prøve. Gruer meg til å bli ferdig.. lyst at det skal vare, vare og vare.... Eneste som jeg kanskje savner er litt variasjon under kampene. f.eks Chrono Trigger til snes, der de kunne kombinere kreftene sine.. noe sånt hadde vært tøft. Uansett.. 10/10, terningkast 6 :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...