Gå til innhold

Lost Odyssey - Gleder vi oss?


Zorlee

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL
Synes ikke det er noe galt i å gråte for spill. Har ikke gjort det selv tror jeg, men uansett. (ble litt rørt av FF8 storyen :love:)

 

Har ikke spilt gjennom alle spillene du nevner der, men kan jeg spørre om hva som er trist i ME og Halo? Synes ikke det var noe trist der selv som jeg kommer på. Sett det gjerne i spoiler tag.

 

Trenger ikke å være trist for å gråte, da det finst andre emosjonelle føleser spill kan sette i sving. Mass Effect var vel ikke særlig trist, men jeg fikk en klump i halsen når jeg hørte talen til Sheppard rett etter han ble specter og fikk kommandoen over Normandy. Var også litt trist når du måtte la en av karakterene/figurene dø, men i og med jeg så og aldri brukte dem i spillet, var ikke det en særlig emosjonell scene for min del.

 

Og ja, jeg felte en tåre i det vi tok farvel med Master Chief for aller, aller siste gang...

 

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg kanskje litt for mye til Lost Odyssey, når forventingene er så høye er det lett å bli skuffet. Grunnen til at jeg har så stor tro på spillet er at jeg ser at de spiller på det nostalgiske hos oss som har vokst opp med jrpgs på diverse plattformer. På den fronten er det nok FF-serien som ligger mitt hjerte nærmest, og når jeg ser hvor mye Lost Odyssey kan minne om en FF-tittel, er det ingen grunn til å forvente noe annet enn et storslått og episk eventyr.

 

Final Fantasy XII var greit nok, men IX var det siste FF-spillet jeg hadde det virkelig gøy med. Derfor håper jeg at Lost Odyssey kan bli en substitutt for Final Fantasy X og XII, som var greie spill, men som jeg aldri fikk helt taket på. Jeg fullførte X, men XII ligger forsatt på vent med en 50-60 timer spilt.

Lenke til kommentar

Kaim er en konge karakter.

Lost Odyssey er dritfet på mange måter, men hare bare en stor svakhet, og det er karakerenes ferdighetsutvikling... det er rimelig spinkle greier i forhold til Final Fantasy spillene (selv om XII- ikke skiller ut karakterene så mye).

 

 

Man autolevler hvor nye skills bare faller ned på de ulike karaktere e, og foruten våpen og ringer så er det bare halskjede du kan ta på dem. Med andre ord kunne de brukt med tid på å få litt mer dybde i karakterenes ferdighetsutvikling, men utenom det er det fantastisk.. 5/6.

Endret av chiefo
Lenke til kommentar
Synes ikke det er noe galt i å gråte for spill. Har ikke gjort det selv tror jeg, men uansett. (ble litt rørt av FF8 storyen :love:)

 

Har ikke spilt gjennom alle spillene du nevner der, men kan jeg spørre om hva som er trist i ME og Halo? Synes ikke det var noe trist der selv som jeg kommer på. Sett det gjerne i spoiler tag.

 

Trenger ikke å være trist for å gråte, da det finst andre emosjonelle føleser spill kan sette i sving. Mass Effect var vel ikke særlig trist, men jeg fikk en klump i halsen når jeg hørte talen til Sheppard rett etter han ble specter og fikk kommandoen over Normandy. Var også litt trist når du måtte la en av karakterene/figurene dø, men i og med jeg så og aldri brukte dem i spillet, var ikke det en særlig emosjonell scene for min del.

 

Og ja, jeg felte en tåre i det vi tok farvel med Master Chief for aller, aller siste gang...

 

 

Ok.

 

Ble litt skuffet av Mass Effect. Spillet var bra, men det var et eller annet som gjorde at jeg ikke levde meg skikkelig inn i handlingene. Talen til Shepard ble ødelagt for meg, fordi jeg ikke kom over hvor dårlig spilt og stiv stemmen til Shepard er.

 

Lenke til kommentar
Ifølge VG burde dette spillet hatt rollebesetning lik Gears of War, og det største problemet i historien skulle vært at sverdet ble ødelagt.

 

VG har ikke peiling. Det har de ikke hatt siden 96.

Pågrunn av Rune Fjeld Olsen da eller?

 

Lost Odyssey er genialt, Vg tar feil igjen. Ikke verdt å lese der, gamer.no er så mye bedre å skrive :D

Lenke til kommentar
forbanna Zailor.

Dem har jo selvsagt ikkje fått spillet enda.

må nok vente til uti neste uke.

noen som har peiling på leveringstiden til dem?

 

Jeg bestilte også LO på Zailor og tviler vi får det denne uka for å si det sånn! Det er første gang jeg har bestilt noe på Zailor, og det kommer nok ikke til å skje flere ganger i nærmeste framtid. Vil ha spillet NÅ!!

 

Dere heldige som allerede har det må bare dele deres tanker og inntrykk av spillet!!

Lenke til kommentar

Bare det faktum at VG brukte "Emo" begrepet i en overskrift den dag i dag, fikk meg til å ta fart og drite i den anmeldelsen.

 

Angående Zailor - slapp av folkens! Releasen er jo ikke før 29. Februar - hvorfor skulle dere få spillet nå? Chill...

Har også bestilt på zailor.no og regner med det går smooth...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...