Gå til innhold

Lost Odyssey - Gleder vi oss?


Zorlee

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fantastisk start på spillet.

Herlig musikk, og tekstplakatene dekket med lydteppe fungerer særdeles godt.

 

minuset må være at kampene blir litt for like.. er som regel nøyaktig samme kombinasjon av fiender som dukker opp. Så har du fullt opp livet, så er det nesten bare manaen som kan knekke deg tilslutt.

Lenke til kommentar

Prøver å oppta diskusjonen ved dette spillet! Jeg gleder meg til jeg forhåpentligvis får det denne uka! Spillet har nå et snitt på 79,3% på Gamerankings etter 27 anmeldelser! Ikke dårlig det, men virker som at noen anmeldere ikke setter seg inn i historien + klager på gameplayet. Men det skal jo være turnbased og historien virker overdådig og virkelig spennende synes nå jeg!

 

Anbefaler denne norske anmeldelsen av spillet:

IGN.NO anmeldelse av Lost Odyssey

 

Dette spillet skal jeg kose meg med :D

Lenke til kommentar

Gleder meg óg. Har bestilt det, håper det ligger i posten på mandag, eller tirsdag neste uke.

Blir gøy med et spill som har en skikkelig historie igjen, Mass Effect var bra men historien traff meg ikke i hjertet, holdt jeg på å si. LOs historie virker mye mer rørende/trist, i tillegg til at den er dramatisk.

 

Men lurer litt på om jeg takler å gå tilbake til random encounters og turn-based da. Håper det går greit.

 

EDIT: Den omtalen der var ikke så veldig bra, akkurat.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
EDIT: Den omtalen der var ikke så veldig bra, akkurat.

 

Hvordan var den ikke bra? Karakteren (5 av 6) er ihvertfall bra. Og etter å ha hatt spillet i nesten to uker nå (da jeg fikk den asiatiske versjonen fra Play-Asia), så er jeg helt enig i det de sier er postivt og negativt om spillet:

Positivt:

+ Godt gjennomført kampsystem

+ Føles ikke så tvunget

+ En knallsterk historie

+ En vakker verden

Negativt:

- Tilfeldige spawns, noe irriterende?

- Grafikken er ikke på topp hele tiden

 

Kort og godt: Anbefales!

Lenke til kommentar

Gleder meg. Forhåndsbestilte det for 299 når tilbudet varte. Noen som har fått den europeiske versjonen? I så fall hvordan er innpakningen? Feit flott cover eller tynt pinglete ripe-ekspert-cover-med-alt-for-mange-discs-i slik som US? Ble latterlige tilstander når US folka fikk se innpakningen. "Paper sleeve? OMGWTFBBQ Micro$oft raped us LOLOL"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Morsomt, bare det gjorde det jo verdt å importere asia-versjonen...

 

35 timer spilt, og forsatt på disk 3 av 4, men mer imponerende for min del er at jeg fortsatt ikke er lei spillet...

post-58162-1204063259_thumb.jpg

Lenke til kommentar
EDIT: Den omtalen der var ikke så veldig bra, akkurat.

 

Hvordan var den ikke bra? Karakteren (5 av 6) er ihvertfall bra. Og etter å ha hatt spillet i nesten to uker nå (da jeg fikk den asiatiske versjonen fra Play-Asia), så er jeg helt enig i det de sier er postivt og negativt om spillet:

Positivt:

+ Godt gjennomført kampsystem

+ Føles ikke så tvunget

+ En knallsterk historie

+ En vakker verden

Negativt:

- Tilfeldige spawns, noe irriterende?

- Grafikken er ikke på topp hele tiden

 

Kort og godt: Anbefales!

 

Mente at jeg ikke syntes den var særlig bra, som i kvalitet på selve skriveriet ;)

5/6 er selvsagt en veldig god karakter.

Lenke til kommentar
Gleder meg. Forhåndsbestilte det for 299 når tilbudet varte. Noen som har fått den europeiske versjonen? I så fall hvordan er innpakningen? Feit flott cover eller tynt pinglete ripe-ekspert-cover-med-alt-for-mange-discs-i slik som US? Ble latterlige tilstander når US folka fikk se innpakningen. "Paper sleeve? OMGWTFBBQ Micro$oft raped us LOLOL"

 

Handlet for 299,- på playx.no.

Noen som vet om de bruker å sende spillene slik det vi får det på release datoen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Gråte for spill ser jeg ikke på som unormalt. Kanskje vanskelig i innse/innrømme for macho-menn som som representerer den stereotypiske gameren. Min mening er at det er langt letter å skape slik føleseladd stemning i spill i forhold til bøker og film, da man i spill deltar aktiv i historien og dermed er det lettere å leve seg inn i den.

 

Lost Odyssey synes jeg klarer dette svært bra, da jeg flere ganger satt med tårer i halsen, blant annet under disse drømmene du må lese deg gjennom.

Det har for øvrig vært et svært tårevått halvår med spill som Oragne Box, Mass Effect, Halo 3, Eternal Sonata osv...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Wtf, er LO allerede i butikkene Mala?

 

Har hatt Asia, NTSCJ utgaven av spillet siden månedskiftet, denne fungerre på PAL konsoller, men ikkje US konsoller(faen meg på tid vi får noen goder. Bestilte denne fra play-asia.com i likhet med enkelte andre her inne.

 

Men siden det har gått slag i slag med både LO og COD4 så har det blitt sånn 50-50 spilling på begge titlene, greit å ha noe å veksle på :)

 

Så eg har det flotte coveret vi ser til venstre her oppe, glad eg slipper den andre røkla :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Håper zailor får det inn snart, vedder på at man må vente ett par uker lengre fra dem :(

typisk..

Jeg og venter på att spillet skal bli sendt fra Zailor, typisk så får vi ikke det før langt over i neste uke, eller kansje enda lengre vi må vente :p

 

Jeg tipper et par dager etter release. Noen som har PAL utgaven allerede? Hørt den får samme cover som NTSC-J.

Lenke til kommentar
Gråte for spill ser jeg ikke på som unormalt. Kanskje vanskelig i innse/innrømme for macho-menn som som representerer den stereotypiske gameren. Min mening er at det er langt letter å skape slik føleseladd stemning i spill i forhold til bøker og film, da man i spill deltar aktiv i historien og dermed er det lettere å leve seg inn i den.

 

Lost Odyssey synes jeg klarer dette svært bra, da jeg flere ganger satt med tårer i halsen, blant annet under disse drømmene du må lese deg gjennom.

Det har for øvrig vært et svært tårevått halvår med spill som Oragne Box, Mass Effect, Halo 3, Eternal Sonata osv...

 

Synes ikke det er noe galt i å gråte for spill. Har ikke gjort det selv tror jeg, men uansett. (ble litt rørt av FF8 storyen :love:)

 

Har ikke spilt gjennom alle spillene du nevner der, men kan jeg spørre om hva som er trist i ME og Halo? Synes ikke det var noe trist der selv som jeg kommer på. Sett det gjerne i spoiler tag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...