Gå til innhold

Lost Odyssey - Gleder vi oss?


Zorlee

Anbefalte innlegg

Hvordan klarte jeg å lage en ny thread istedenfor å svare på denne?

 

256px-Lost_Odyssey.jpg

 

Lost Odyssey Xbox 360

Developer: Mistwalker, feelplus

Publisher: Microsoft Game Studios

Release dates:

JP December 6, 2007

SG, HK, TW January 24, 2008

NA February 12, 2008

EU February 29, 2008

 

losty1.jpg

 

 

In Lost Odyssey the player takes control of Kaim, a man who has lived for 1,000 years. The game's story revolves around the many generations of which Kaim is a part, his loves and losses and conflicts in a world nearing a "mystical industrial revolution". Lost Odyssey's story is being penned by the award-winning Japanese novelist, Kiyoshi Shigematsu who is working directly with the game's producer Hironobu Sakaguchi on the story sequences. Heading up the artistic demands of the title is famed Japanese comic artist, Takehiko Inoue, while famed composer Nobuo Uematsu has been recruited to create a more contemporary soundtrack.

 

Mistwalker is developing the title, with cooperation with a studio named Feel Plus, a subsidiary of Microsoft created specifically to aid Mistwalker. Feel Plus is made up of around 40 former Nautilus/Sacnoth developers, most famous for the cult favorite Shadow Hearts RPG series. (Sacnoth was officially announced as being dissolved in 2007.) Former Square employees at Microsoft are also involved. It has been confirmed that the game will come on 4 Dual Layer DVDs, more than any Xbox 360 game to date.

 

losty2.jpg

 

Media:

http://www.gamersyde.com/news_5664_en.html

(De har masse fine videoer og bilder fra spillet)

Previews:

 

http://360.kombo.com/article.php?artid=10874

Outlook

Lost Odyssey looks and feels like an unofficial Final Fantasy for the Xbox 360. The battles are straight-forward yet offer a solid amount of depth, the story simultaneously epic and melodramatic, and the presentation at times is simply brilliant. There are still some issues that need to be cleaned up before the game’s target release by the end of the year, but with so many great games coming out this holiday we almost wish Microsoft would push back Lost Odyssey, take the time to polish it and ensure it reaches its full potential. We have our doubts that the game will become a major hit with the Xbox 360 audience, but what the hell – their loss. Sascha Lichtenstein

 

losty3.jpg

 

http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3165...mp;sec=PREVIEWS

Other features in both battle (the "Guard Condition" meter that acts as a secondary HP shield for both enemy and ally parties) and storytelling (the virtual novella "A Thousand Years of Dreams," which tells of Kaim's past experiences) make up more of the game, and show that it's not quite the rush-job some might have expected, in spite of some odd blemishes. At the very least, those looking for something a little more grown-up than Blue Dragon, but still as Final Fantasy-like as ever, should still keep an eye on Lost Odyssey.

 

Selv om det blir meldt om noen små problemer rent teknisk med spillet, gleder jeg meg til å oppleve storien. Jeg har sansen for designen til personene også, og at de er voksne blir en fin forandring fra Blue Dragon. (Som jeg også likte veldig godt.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gleder meg virkelig! Men jeg tror jeg venter til det kommer her til lands, må skaffe meg HD-skjerm før jeg får dette spillet - vil virkelig nyte grafikken fullt ut, hehe!

 

Grafikken er ganske bra, men etter min mening kanskje ikke så fullt bra som endel screenshots/videoer på nettet gir inntrykk av. Men CGI-sekvensene (som det er mange av) er flotte.

Lenke til kommentar

Åssen vil kampsystemet fremstå for ein som er ny innenfor sjangeren, blir man overveldet eller er er det overkommelig? Eg har ingen kjempe erfaringer med f.eks Final Fantasy, kun spillt siste utspill i 3-4 timer. Ellers har eg bare Eternal Sonata å vise til som eg har rundet :p

Lenke til kommentar

Både design og gameplay-messig er det mange likhetstrekk med de senere spillene i Final Fantasy-serien. Har også elementer fra Shadow Hearts fra PS2 om noen har spilt det. Kampsystemet er tur-basert, vil tro det burde være ganske lett å sette seg inn i selv uten å ha vært borti noe lignende før. Men vanskelighetsgraden er til tider noe høy (vanskelig å komme videre, ikke vanskelig å sette seg inn i). Historien er mer "voksen" enn f.eks. FF-spillene etter min mening. Det er endel typiske JRPG-paralleller i historien men færre en vanlig vil jeg si. Nå har jeg ikke spilt så altfor lenge enda, men jeg har ihvertfall vanskelig med å avslutte om jeg først begynner å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...