Gå til innhold

Lost Odyssey - Gleder vi oss?


Zorlee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Da har jeg også rundet dette spillet!

 

For en opplevelse, kommer å savne Kaim og de andre firgurene i spillet, kanskje spesielt dronning Ming :dribble::blush:

 

Jeg havnet på ca 100 timers spilletid, gjorde de fleste sideoppdrag og samlet det meste av skills og ting og tang. Fikk 1020/1100 gamerscore og 39/42 achievements.

 

En av mine beste spillopplevelser, kanskje bare slått av Elder Scrolls III: Morrowind. Men litt skummelt - du sitter lett 12 timer i strekk og spiller - og blir ikke lei :)

Historien, grafikken, lyden - det kan ikke gjøres så mye bedre enn dette synes jeg. Jeg ga under kr 200,- for dette spillet på Play - har sjelden fått så mye igjen for pengene!

 

Jeg lastet også ned den tilleggspakken - Professor K's dungeon. Greit hvis man vil ha litt mer fighting og noen achievements til :)

 

Fikk de fleste figurene opp på level 99 - moro å da besøke noen av de tidligere stedene i spillet og sjefseie de motstanderene som man virkelig sleit med i begynnelsen :cool:

 

10/10 :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Historien er i en klasse for seg selv og bare ideen om drømmene er nydelig for og ikke å snakke om inholdet i drømmene, fikk frysninger vær gang jeg leste en ny en.

 

I selve gameplayet savner jeg en form for limit break ting og flere former for equipment. Som nevnt tidligere ble gongora litt for tam. Altså selvfølgelig han hadde sine moment men han var ikke konstant frykktet.

Synnest også de kunne spart seg for en så syk achivment som "tresure trove".

 

Håper på flere DLC pakker.

 

9/10

Endret av Pikkhaud
Lenke til kommentar

Litt spm ang achievements:

 

1. Jeg var på auksjonshuset, og der dukket det opp en seed som jeg IKKE kjøpte. Vil jeg da ikke kunne få 99 seeds achievementen?

 

2. Har hørt det er to spells som man kun får på den båten, stemmer det?

 

3. Hvor høy lvl bør en være for å klare alle achievemntene i backyard?

 

4. Hvor langt er DLC? og kan jeg begynne på det når jeg er på disc 4, eller må jeg starte på nytt?

Lenke til kommentar
Litt spm ang achievements:

 

1. Jeg var på auksjonshuset, og der dukket det opp en seed som jeg IKKE kjøpte. Vil jeg da ikke kunne få 99 seeds achievementen?

 

2. Har hørt det er to spells som man kun får på den båten, stemmer det?

 

3. Hvor høy lvl bør en være for å klare alle achievemntene i backyard?

 

4. Hvor langt er DLC? og kan jeg begynne på det når jeg er på disc 4, eller må jeg starte på nytt?

 

 

1. Ja, vis du kjøper alle seeds fra auksjonshuset så kan du få 99 seeds (vis du kjøper alle items der så kan du få Tresure Trove achievemnet.

 

2. Husker jeg ikke, men mener at det kun er to spells som ikke kan kjøpes eller finnes andre plasser og det tror jeg var Baricadus og Sheildus ellers tror jeg alle andre spells skal være mulig og få tak i på disk 4 uansett.

 

3. jeg vil si over 80, men det teller mer at du har alinment resistans skill på alle og at alle har defence boostene og redused castingtime, og alt som kan absorbe eller dogde angrep eller spells. (tenkte mest på han siste)

 

4.ja du kan begynne på det når du er på disk 4 og er ikke så langt at det gjør noe, noen nye ringer og skills, flere seed slots. Mange bra healing items. Lett og levle der, men mot slutten så er fiendene syke.

 

Jeg vil si at DLC er verdt pengene hvis du liker spillet godt. en ganske utfordrende boss helt til slutt (den vanskeligeste i spillet mener jeg)

Lenke til kommentar
Litt spm ang achievements:

 

1. Jeg var på auksjonshuset, og der dukket det opp en seed som jeg IKKE kjøpte. Vil jeg da ikke kunne få 99 seeds achievementen?

 

Det er bare å gå tilbake igjen - seeden dukker opp igjen. Faktisk er det like godt å gå til auksjonshuset og shoppe til de sier at nå har vi ikke flere ting igjen :) Da er du sikker på at du har skaffet deg alt som du nå ikke har tilgang til på grunn av historiens fremgang.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Er nå på disc 4 og driver med å samle spells, gjør sidequests osv før jeg drar til Grand Staff.

 

Tok opp spillet igjen etter en pause på 3-4mnd. Tok pause når jeg kom til disc 4 pga skole, andre spill og blablabla. Glad jeg gjorde det for om jeg ikke hadde gjort det ville jeg rushet gjennom resten av spillet, noe jeg absolutt ikke gjør nå. Har vandret rundt i verdenen å gjort alt fra A til Å i de siste dagene og storkoser meg.

 

I går tror jeg det var, så kom jeg over noen accessories jeg nå ikke vet hvordan jeg skulle levd uten. Når jeg får lært dette til alle de udødelige + Sed tenker jeg at livet mitt er komplett. Alle dødelige har også fullt med "skills" og de udødelige er satt opp til å linke med dem. Fant ut at The Forgotten Cave er genial til å sanke SP. Er ofte det kommer ca 10 fiender og med Double SP går det fort å lære seg mer eller mindre alle skills.

 

Når jeg er ferdig med spellsamling og sidequests og slikt vil alle sammen være mer eller mindre ustoppelige og jeg kan danse videre inn i den siste delen av spillet.

 

 

1000 Years of Memories - Alle har det

+ 10 Skill Slots

 

Angel Guard - Bare Seth kan det foreløpig

Immunity to all status ailments

 

Quad-Element Amulet - Bare Kaim kan det foreløpig

Nullifies Fire, Water, Wind and Earth elemental damage

 

 

Noen som har samlet alle Seeds og funnet alle Treasures? Hvor lang tide brukte du eventuelt? Er usikker på om jeg skal orke å lete etter alle, men om jeg ikek jgør det kan jeg aldri lære de udødelige alle skills :dontgetit:

 

# Edit: Skriveleif...

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Forresten, jeg har samlet alle spells utenom Reflect og Sacrifice Self.

 

Sacrifice Self vet jeg at jeg får når jeg banker Spirit Sorceros Fu, og Reflect vet jeg ligger i Grand Staff Part 2. Problemet er at jeg nettopp ble ferdig med Grand Staff #2, uten å finne Reflect.

 

Teh internetz forteller meg at da vil Reflect være å finne i Auction House, men der finner jeg ingenting. Helpz?

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syntes at voice actingen ødela veldig mye av spillet?

Jeg likte drømmene svært godt, da disse kun ble gjengitt i tekst, men voice-actingen ødela mye av spillopplevelsen for min del. Da dette spillet er svært følelsesladet, er en avhengig av svært gode skuespillere hvis dette skal fynke. Det gjorde det ikke for min del, og det hele ble bare kjipt og klamt etter min mening.

 

Musikken er perfekt, jeg elsker Uematsu, og dette er hovedgrunnen til at jeg kjøpte spillet. Too bad at dårlig voice acting og en stygg bad-guy ødela spillet. Beklager fanboys, vet at dere liker spillet, og det er bra! =)

Men jeg syntes at spillet kunne blitt så mye bedre med enten bedre skuespillere eller faktisk ingen voiceacting (old school style!)

 

Mine 0,02 $

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...