Gå til innhold

Lost Odyssey - Gleder vi oss?


Zorlee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg et lite spørsmål - noen som har funnet ut hva de tingene med GRØNT ikon som du plukker opp i kister og krukker og på skattejakt o.l. er? Jeg finner de ingensteder itemlister eller noe etterpå :(.

Vil ikke spoile noe for noen så la svaret i spoiler

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg tenker du mener spells jeg, de går rett inn i spellbooken ;)
Lenke til kommentar
noen som kan si meg va eg skal gjøre i begynnelsen på cd 4?

får ingen slike punkter med utropstein på så har ikkje peiling på vor eg skal :S

 

 

Du skal kjøre opp over på kartet, og deretter skal du dukke ned og finne en tunnel du kan kjøre gjennom. da kommer du til et sted du kan gå iland

 

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har nettopp begynt skikkelig på Lost Odyssey, og jeg har fått med meg at items er veldig viktige, da alle områder jo har en level cap som forhindrer grinding.

Så det jeg lurer på er, hvor bør jeg generelt se etter items, foruten skattekister. Er ikke noe fan av å finkjemme hvert eneste område, så hadde vært greit å vite hva jeg egentlig ser etter.

 

Og går det an å kjøpe spells? I såfall hvor, og når (ingen spoiler please)

 

Sliter veldig med boss nr. 2 pga. jeg har vært sløv med å samle items og derfor har lite magier og skills.

 

I spoileren står det beskrevet hvilken boss jeg mener. Noen tips?

 

 

Mener den bossen som er en svær insektgreie, som suger mana av mindre insekter foran seg, til den har fullt med mana og angriper med et svært kraftig angrep, som også paralyserer.

 

Lenke til kommentar
Heisann. Jeg har nettopp begynt skikkelig på Lost Odyssey, og jeg har fått med meg at items er veldig viktige, da alle områder jo har en level cap som forhindrer grinding.

Så det jeg lurer på er, hvor bør jeg generelt se etter items, foruten skattekister. Er ikke noe fan av å finkjemme hvert eneste område, så hadde vært greit å vite hva jeg egentlig ser etter.

 

Og går det an å kjøpe spells? I såfall hvor, og når (ingen spoiler please)

 

Sliter veldig med boss nr. 2 pga. jeg har vært sløv med å samle items og derfor har lite magier og skills.

 

I spoileren står det beskrevet hvilken boss jeg mener. Noen tips?

 

 

Mener den bossen som er en svær insektgreie, som suger mana av mindre insekter foran seg, til den har fullt med mana og angriper med et svært kraftig angrep, som også paralyserer.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bossen heter Bogimoray :) Hadde problemer med den jeg også. Fant ut at her gjaldt det å ikke bli paralyzed. Jeg lot Seth og Kaim angripe en og en av de små insektene mens jeg lot Jansen pøse på med aqua.
Lenke til kommentar

Vel, kistene er jo ganske åpenbare. Du finner også en del ting i krukker som står rundt omkring. Du finner fort ut hva slags typer krukker som har ting og hvilke som ikke har noe. Det vil alltid være de samme. Står du ved siden av riktig type krukke, så vil du se nederst til høyre "(A) Probe".

 

Det er nok en del spells som du må finne. Ikke alle er å få kjøpt.

 

 

Denne slet jeg med. Jeg kastet Flare kontinuerlig (eller Flara om jeg hadde det da, husker ikke) på bossen med Jansen, mens Seth og Kaim tok seg av de små insektene. Blir litt slitsomt når nr to dukker opp, for han vil være fyllt opp av mana og får mana mye fortere... Jeg fortsatte med samme taktikk. Når jeg vant var Jansen bare såvidt i live...

 

Lenke til kommentar

Det beste tipset er veldig enkelt:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
La Kaim og Seth lære anti-paralyze, du skal ha fått en ring et eller annet sted som gir deg den skillen - tar litt tid å lære på begge, og så til slutt equipper du den på jansen. Da har alle 3 anti-paralyze, og bossen går ned glatt
Lenke til kommentar
Det beste tipset er veldig enkelt:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
La Kaim og Seth lære anti-paralyze, du skal ha fått en ring et eller annet sted som gir deg den skillen - tar litt tid å lære på begge, og så til slutt equipper du den på jansen. Da har alle 3 anti-paralyze, og bossen går ned glatt

 

Ja, hvis man har klart å få den ringen (får den kanskje om man vil eller ikke?), og man husker på å lære seg skillen (det husket ikke jeg på, var litt uerfaren enda da ;) ), så funker det bra. Men hvis man ikke har det og har lyst til å prøve allikevel, så må man bruke Jansen ekslusivt til å angripe bossen, og la Kaim og Seth stå for helbredelse og angrep på insektene som best de kan.

 

Lenke til kommentar

Fikk også tatt boss nr 2 i natt etter irriterende mange forsøk. Er level 16.

 

Her er noen tips:

 

 

Jansen bak med Aqua magi. Bør angrips bossen hele tiden med unntak av når han må ta bort "anti paralyze" på Kaim og Seth.

 

1. Bruk Kaim og Seth til å drepe to stk. små dyr så de ikke får generert magi

2. Bytt på å angripe bossen og "team heal" med Keim og Seth

 

Når første boss er tatt ut kommer det en til og den angriper med en gang så sett Kaim og Seth i "defend". Mulig du må heale med Jansen også... Igjen pass på at du får drept et par små dyr.

 

Jeg synes dette var vanskelig og både flaks og tålmodighet må til!

 

 

//BlasterFX

Endret av BlasterFX
Lenke til kommentar

Jeg er også helt oppslukt i spillet! Historien overgår omtrent alt av spill eller filmer jeg noengang har spilt/sett! Har aldri gråtet i spill før, men dette skjedde allerede på første disk! Litt flaut å si det kanskje, men det er fakta! Spillet kryr av gåsehud-øyeblikk, og jeg simpelten ELSKER det! Et av TIDENES SPILL for min del, spesielt storyen!!

Lenke til kommentar

Lost Odyssey/Rosuto Odessei

 

Fra minuttet jeg fyrte opp spille kjente jeg kvalitet helt ut i fingertuppene via Rumble'en i kontrollen. Grafikken er som et skudd fra de tidligere Final Fantasy spillene, bare i HD og med mye mer detaljer, og ser helt ny-hydelig ut. Samtalene mellom karakterene våkner til liv med følelser og humørsvingninger som vises i ansiktene, samt veldig god Voice Acting. Og mens vi snakker om lyder så er også musikken i dette spillet av ypperste kvalitet.

 

Man spiller som Kaim, en udødelig mann med tusen år på ræva. Tusen år med smerte og lidelser. Tusen år med titalls kjærester og hundrevis av barn han har måtte si farvel til da de ikke er udødelige slik som han. Kaim har mistet evnen til å huske hva som har skjedd med han, og mens verden forandrer seg og krig er på randen av å bli realitet, må Kaim finne sin egen livshistorie, samt dens ansvarlige for å klare og begynne ett nytt liv.

 

Historien i spillet er, som du sikkert gjettet, utrolig. Utrolig sterk, følelsesladet og sammensatt, med ekstra bakgrunn i novelle-format gjemt inn i Kaim's drømmer, som man kan lese når han sover. Med det første kan det minne om den samme gamle "Good vs Evil" historien, men dette er så mye mer enn det. Det er dypt, og det er en historie som du virkelig vil bry deg om når ting skjer. Uansett hvor barsk du tror du er vil du nok kjempe mot tårene flere ganger.

 

Gameplayet er som tatt ut av Final Fantasy, noe som kan forventes da det er selveste faren til Final Fantasy, Hironobu Sakaguchi, som produserer det. Dette er bare ett eneste massivt pluss, da spillet leverer noe til de grader. Til og med Final Fantasy VII finner en konkurrent i dette spillet. Kampene spilles turbasert, og ellers styrer man Kaim rundt i verden. Cutscenene er mange og kommer ofte, men blander seg nydelig inn slik at man ikke får noen merkelige overganger, og ser nydelige ut.

 

Dette er også ett utrolig langt spill, hele 4 DVD-er med ca 10 timer gameplay hver.

Selv brukte jeg 12 timer på første DVD, og ca det samme på DVD 2 og 3. Med andre ord er dette 45-50+ timer med kvalitet på nivå med byggekvaliteten til en Diamant.

 

Eneste minus er de ubetydlige framerateproblemene i noen Cutscenes. Det er scenene med "Picture in Picture" stil som vises med ett lite hakk her og der, men dette er ett så lite problem at hvis du irriterer deg over dette kan du skyte deg selv.

 

Vurdering: 9,9/10 [Litt trekk pga nevnte FPSproblemer]

 

 

 

 

 

 

SATAN FOR ETT SPILL!! :dribble:

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...