Gå til innhold

Lost Odyssey - Gleder vi oss?


Zorlee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nå spilt litt selv nå, kommet til dvd 2 og må si jeg digger spillet :) brukte vel 7-8 timer på å komme meg til dvd 2.. stor koser meg... eneste jeg må tilsi at jeg ikke likte var disse drømmene, hadde det vært noe tale der så greit men å lese det ble for kjedelig for meg.

 

Om man faktisk setter seg ned og leser de drømmene, er de veldig gost skrevet. Utrolig mye bra historier der, noen er triste, noen ler man av, noen er gripende hehe (nå er jeg veldig glad i å lese ellers også da men... hehe)

 

men er i cd3 et sted nå. akkurat "reddet" nautilus... Elsker spillet, dette er det final fantay 12 burde ha vært! :p ( jeg kom aldri ordentlig inn i ff12... og jeg elsker final fantasy! spilt dem alle)

Lenke til kommentar
Har nå spilt litt selv nå, kommet til dvd 2 og må si jeg digger spillet :) brukte vel 7-8 timer på å komme meg til dvd 2.. stor koser meg... eneste jeg må tilsi at jeg ikke likte var disse drømmene, hadde det vært noe tale der så greit men å lese det ble for kjedelig for meg.

 

Om du er av typen som vanligvis ikke liker å lese så kan sikkert de drømmene bli litt vel mye å fordøye. For min del så synes jeg det er virkelig avslappende avveksling.

Lenke til kommentar

Setter også stor pris på drømmene man støter på rundt om. De er virkelig skrevet på ein utrolig god og følelsesmessig engasjerende måte.

 

Eg trudde i starten at det kanskje blei litt vel mye for min del, men så kjappt eit par av de var lest da gledet eg meg veldig til hver gang ein ny drøm blei oppdaget :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp i Crimsom Forest

noen som kan forklare mg hva eg skal gjøre i den grotten etter Crimsm Forest. er en stein der eg kan rulle på, vill tro det er noe med denne? har kotm til den stein døra, men nå finner eg ikkje ut hva eg skal gjøre for og åpne den

 

 

 

Gå opp til trappa og flytt på pillaren som "stopper" steinene fra å fortsette ned trappa, så ramler steinen på døra istedet

 

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp i Crimsom Forest

noen som kan forklare mg hva eg skal gjøre i den grotten etter Crimsm Forest. er en stein der eg kan rulle på, vill tro det er noe med denne? har kotm til den stein døra, men nå finner eg ikkje ut hva eg skal gjøre for og åpne den

 

Rull den opp på "heisen" du kom ned med.

 

Lenke til kommentar

Noen har som har tips til å levle etter Lv48? Er kommet til....

 

 

 

Siste halvdel av CD4 hvor jeg skal redde Numara by, men pokker heller - blir voldtatt av Arthrosaurusene når de gjør Heat Breath(har ikke den Fire Ward eller hva enn det heter). Mister jo 2500hp. Noen som har tips? Holder på å få alle skillsene til Sed og Tolten i Numara Atoll akkurat nå.

 

Hvis ikke, hvor kan jeg få en item som inneholder overnevnte skill?

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Noen har som har tips til å levle etter Lv48? Er kommet til....

 

 

 

Siste halvdel av CD4 hvor jeg skal redde Numara by, men pokker heller - blir voldtatt av Arthrosaurusene når de gjør Heat Breath(har ikke den Fire Ward eller hva enn det heter). Mister jo 2500hp. Noen som har tips? Holder på å få alle skillsene til Sed og Tolten i Numara Atoll akkurat nå.

 

Hvis ikke, hvor kan jeg få en item som inneholder overnevnte skill?

 

Du burde ikke ha problmer der om du er lvl 48. Kan ikke huske at jeg hadde problmer der, og jeg tror ikke jeg hadde så høy level. Du må ihvertfall bruke Powerus på Kaim og Seth, powerus kombinert med Combo tar knekken på det meste. Covera er også en av de mer nyttige spell'ene i spillet, kast den på front-rekka..

 

For øvrig er Temple of Enlightment (vest for Ancient ruins) stedet å grinde når man er rundt level 55. Det er litt tildig å gå der om man en under 55, men om du holder deg rundt et save-point, skulle du fort komme opp til 55 og dermed er du klar til å utforske tempelet.

 

Lenke til kommentar
Noen har som har tips til å levle etter Lv48? Er kommet til....

 

 

 

Siste halvdel av CD4 hvor jeg skal redde Numara by, men pokker heller - blir voldtatt av Arthrosaurusene når de gjør Heat Breath(har ikke den Fire Ward eller hva enn det heter). Mister jo 2500hp. Noen som har tips? Holder på å få alle skillsene til Sed og Tolten i Numara Atoll akkurat nå.

 

Hvis ikke, hvor kan jeg få en item som inneholder overnevnte skill?

 

Du burde ikke ha problmer der om du er lvl 48. Kan ikke huske at jeg hadde problmer der, og jeg tror ikke jeg hadde så høy level. Du må ihvertfall bruke Powerus på Kaim og Seth, powerus kombinert med Combo tar knekken på det meste. Covera er også en av de mer nyttige spell'ene i spillet, kast den på front-rekka..

 

For øvrig er Temple of Enlightment (vest for Ancient ruins) stedet å grinde når man er rundt level 55. Det er litt tildig å gå der om man en under 55, men om du holder deg rundt et save-point, skulle du fort komme opp til 55 og dermed er du klar til å utforske tempelet.

 

Takker.

 

Har problemer fordi jeg mangler en del spells til svart og hvit magi. Jaja, jeg får vel nå 49 ved Numara Atoll slik at jeg har Lv8 i svart og hvit magi. Jeg tar heller å finner alt i spillet når jeg har New Game+ da ting vil være lettere.

 

Planlagte å finne Tolten sitt sverd og Ultimate Hit, men kan ikke komme meg til Crimson Forest før jeg har tatt de wannabe-metal-gear-ray karakterene.

 

 

 

Buuhuu, jeg har gått forbi for mange Slot Seeds og spells at det ikke er morsomt en gang. Jaja... får gå gjennom det kjapt når jeg har nådd lvl 55 eller lignende da. :p

Lenke til kommentar
Noen har som har tips til å levle etter Lv48? Er kommet til....

 

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforSiste halvdel av CD4 hvor jeg skal redde Numara by, men pokker heller - blir voldtatt av Arthrosaurusene når de gjør Heat Breath(har ikke den Fire Ward eller hva enn det heter). Mister jo 2500hp. Noen som har tips? Holder på å få alle skillsene til Sed og Tolten i Numara Atoll akkurat nå.

 

Hvis ikke, hvor kan jeg få en item som inneholder overnevnte skill?

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforDu burde ikke ha problmer der om du er lvl 48. Kan ikke huske at jeg hadde problmer der, og jeg tror ikke jeg hadde så høy level. Du må ihvertfall bruke Powerus på Kaim og Seth, powerus kombinert med Combo tar knekken på det meste. Covera er også en av de mer nyttige spell'ene i spillet, kast den på front-rekka..

 

For øvrig er Temple of Enlightment (vest for Ancient ruins) stedet å grinde når man er rundt level 55. Det er litt tildig å gå der om man en under 55, men om du holder deg rundt et save-point, skulle du fort komme opp til 55 og dermed er du klar til å utforske tempelet.

 

 

 

Du er lvl 48, og på siste halvdel av cd 4? og det er 99 man kan komme til? :p

 

hav skal man gjøre de siste 50 levlene da?

 

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Du er lvl 48, og på siste halvdel av cd 4? og det er 99 man kan komme til? :p

 

hav skal man gjøre de siste 50 levlene da?

Fint sitat. :whistle: Haha.

 

Altså, i de fleste RPG(alle jeg har spilt ihvertfall) så runder man som oftest spillet når man er i 45 - 55lvl sonen om man bare går rett fram. Jeg var jo bare level 27 når jeg skulle ta Dinozaoro som har ALT for mye i hp, og jeg hadde da spilt 15 timer og var kommet til CD3... litt kjapp der ja.

 

De siste 50 levlene kan du vel få ved å drepe noen mobs i huler og steder du finner ved å lete. Jeg skal selv få meg til 99 ved neste gjennomgang. Skal nok ta noen dager eller uker å få alle 164 skillsene til Kaim.

 

PS: Cd2 var for kort...

Endret av Riot™
Lenke til kommentar
men kan man oppdage nye huler og slikt etter man har rundet spillet?

En viktig ting å huske for folk er å IKKE lagre det ferdige spillet over de siste savepointet i spillet. Da må du nok spille det om igjen eller laste inn en eldre save.

 

For å svare på spørsmålet ditt, så nei. Du må nok laste inn det lagringspunktet før du drepte den/de siste karen/e(jeg aner ikke om det er en eller flere, ala Final Fantasy 8) også spille derfra. Noen som har gjennomført spillet kan nok uttale seg bedre enn meg, i tilfellet man IKKE kan gå tilbake fra siste lagringspunkt, og må derfor ENDA et punkt tilbake.

 

I dunno...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...