Gå til innhold

Lost Odyssey - Gleder vi oss?


Zorlee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk spillet i går, og har spilt 2-3 timer. Den siste timen har dog gått med på å forbanne spillet til helvetes syvende sirkel!

 

 

 

Jeg hater Grilgan!!!

Tror det er en av de verste bossene på et spill noen gang!

Poison Claw, Poison Claw, Down Burst, Down Burst, Poison Claw, Down Burst, Down Burst, Down Burst!

 

Tre Down Bursts etter hverandre var umulig å overleve ...

 

 

Lenke til kommentar
Fikk spillet i går, og har spilt 2-3 timer. Den siste timen har dog gått med på å forbanne spillet til helvetes syvende sirkel!

 

 

 

Jeg hater Grilgan!!!

Tror det er en av de verste bossene på et spill noen gang!

Poison Claw, Poison Claw, Down Burst, Down Burst, Poison Claw, Down Burst, Down Burst, Down Burst!

 

Tre Down Bursts etter hverandre var umulig å overleve ...

 

 

Husker jeg slet litt med han. Mener å huske jeg endte opp med å la Jansen bruke Flare hele tiden (for Grilgan er vel Wind-element?), og la Kaim og Seth jobbe med å holde seg selv og Jansen i live, alternerende med angrep. Ang Poison Claw, jeg mener å huske jeg hadde fått en anti-poison-accessory før jeg traff på Grilgan. Utstyr Kaim eller Seth med den, så slipper du bekymre deg for poison på dem. Evt hvis de har lært seg skillen alt fra accessory-en, så ta med den skillen i skillsettet.

 

Lenke til kommentar

godt fornøyd med spillet selv! kjøpte det forige uke og er på vei ut i 3cd nå, meget fornøyd!

 

en av de bedre jrpg opplevelsene på år og dag.

 

personlig syntes jeg kanskje det egentlig ble litt lett til tider da, tror ikke jeg har fått game over ennå, kan ha vært heldig med boss angrepa selvsagt hehe.

 

forlater aldri en zone før det ikke er produktivt å levle karakterene videre da, det kan jo ha noe med saken forsåvidt.

Lenke til kommentar
godt fornøyd med spillet selv! kjøpte det forige uke og er på vei ut i 3cd nå, meget fornøyd!

 

en av de bedre jrpg opplevelsene på år og dag.

 

personlig syntes jeg kanskje det egentlig ble litt lett til tider da, tror ikke jeg har fått game over ennå, kan ha vært heldig med boss angrepa selvsagt hehe.

 

forlater aldri en zone før det ikke er produktivt å levle karakterene videre da, det kan jo ha noe med saken forsåvidt.

Det kan godt ha noe med saken å gjøre. :) Jeg har blitt mer opptatt av det etterhvert, å levle karakterene opp til det flater ut. Har ikke hatt noe problem med bossene siden... Og så hjelper det jo å ha forstått skill- og ringsystemet også da. :)

Tanksen i Numera tok jeg uten problemer overhodet, selv med kvart liv på alle karakterene, men tidligere slet jeg bigtime med "slangene" ved Grand Staff, mest på grunn av at jeg ikke tenkte på at jeg hadde en anti-paralyze accessory med meg...

 

Lenke til kommentar
Fikk spillet i går, og har spilt 2-3 timer. Den siste timen har dog gått med på å forbanne spillet til helvetes syvende sirkel!

 

 

 

Jeg hater Grilgan!!!

Tror det er en av de verste bossene på et spill noen gang!

Poison Claw, Poison Claw, Down Burst, Down Burst, Poison Claw, Down Burst, Down Burst, Down Burst!

 

Tre Down Bursts etter hverandre var umulig å overleve ...

 

 

Husker jeg slet litt med han. Mener å huske jeg endte opp med å la Jansen bruke Flare hele tiden (for Grilgan er vel Wind-element?), og la Kaim og Seth jobbe med å holde seg selv og Jansen i live, alternerende med angrep. Ang Poison Claw, jeg mener å huske jeg hadde fått en anti-poison-accessory før jeg traff på Grilgan. Utstyr Kaim eller Seth med den, så slipper du bekymre deg for poison på dem. Evt hvis de har lært seg skillen alt fra accessory-en, så ta med den skillen i skillsettet.

 

 

 

 

Han gikk ned til slutt. Fikk "grinda" alle til lvl 15 og fikk en runde der Grilgan brukte Down Burst kun to ganger. Når det gjelder den ringen som stopper poison så briljerte den med sitt fravær, så jeg måtte nok klare meg uten :)

 

 

Lenke til kommentar

er ikke helt sikker på om folk anser det som spoiler eller ikke, men tar det under taggen for sikkerhets skyld

 

 

anbefaler å levle karakterene når man kommer til en ny zone, har ennå ikke opplevd at jeg må levle mer en 2 kanskje 3 levler per zone, så tar deg kanskje 1 time per zone, greit nok spillet ble en del enklere, men det spares inn på frustrasjons nivået :-)

 

Lenke til kommentar

faen så vansklige bossene er i dette spilet da? :S

sliter med 2 boss, helt umulig.

faenskap.

de små dyrene hitter jo mer en den slangen bak -.-

og den tåler jo evigt, og når eg tar en kommer det en til! fy faen!

sikker ingen i verde som har komt lengre en dette her. helt umuligt

 

må vell trene til lvl 50, og klarer dne vell ikkje da heller.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
faen så vansklige bossene er i dette spilet da? :S

sliter med 2 boss, helt umulig.

faenskap.

de små dyrene hitter jo mer en den slangen bak -.-

og den tåler jo evigt, og når eg tar en kommer det en til! fy faen!

sikker ingen i verde som har komt lengre en dette her. helt umuligt

 

må vell trene til lvl 50, og klarer dne vell ikkje da heller.

 

 

Levle opp til lv 17, og så ser du om du finner ringen som du motstår å bli paralysert. Ringene som er effective mot organiske fiender er også lurt.

Det som er lurt er å ta de små først, så han ikke får ladet opp.

 

Endret av Gotham
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Er det noe sannsynlighet at Lost Odyssey kommer til PS3 senere? Den var vel ikke en av de eksklusive titlene?

Svært, svært tvilsomt, Microsoft er utgiver og og har så vidt jeg veit en liten eierandel i utviklerselskapet også

Lenke til kommentar
faen så vansklige bossene er i dette spilet da? :S

sliter med 2 boss, helt umulig.

faenskap.

de små dyrene hitter jo mer en den slangen bak -.-

og den tåler jo evigt, og når eg tar en kommer det en til! fy faen!

sikker ingen i verde som har komt lengre en dette her. helt umuligt

 

må vell trene til lvl 50, og klarer dne vell ikkje da heller.

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforLevle opp til lv 17, og så ser du om du finner ringen som du motstår å bli paralysert. Ringene som er effective mot organiske fiender er også lurt.

Det som er lurt er å ta de små først, så han ikke får ladet opp.

 

har den ringen ja, men når eg tar de små først sp kommer det jo bare nye hele tiden :S

Lenke til kommentar
faen så vansklige bossene er i dette spilet da? :S

sliter med 2 boss, helt umulig.

faenskap.

de små dyrene hitter jo mer en den slangen bak -.-

og den tåler jo evigt, og når eg tar en kommer det en til! fy faen!

sikker ingen i verde som har komt lengre en dette her. helt umuligt

 

må vell trene til lvl 50, og klarer dne vell ikkje da heller.

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforLevle opp til lv 17, og så ser du om du finner ringen som du motstår å bli paralysert. Ringene som er effective mot organiske fiender er også lurt.

Det som er lurt er å ta de små først, så han ikke får ladet opp.

 

har den ringen ja, men når eg tar de små først sp kommer det jo bare nye hele tiden :S

 

tolmodighet:-D

Lenke til kommentar

Har nå spilt litt selv nå, kommet til dvd 2 og må si jeg digger spillet :) brukte vel 7-8 timer på å komme meg til dvd 2.. stor koser meg... eneste jeg må tilsi at jeg ikke likte var disse drømmene, hadde det vært noe tale der så greit men å lese det ble for kjedelig for meg.

Lenke til kommentar

På den andrebossen som er den mark-driten ved grand staff:

 

Først bruker du alle tre til å ta ut de små bugsa foran. Når det er 2-3 bugs igjen, så bruker du Kaim og Seth til å ta ut de, mens du kan bruke Jansen til å kaste spells på marken. (sjekk hvilket element slangen er slik at du kaster riktig spell - jeg trodde marken var vannelement og sleit med den helt til jeg fant ut at den var et annet element).

 

Og selv om det kommer fler bugs hele tia, så er det bare å drepe de for å forhindre at marken får samla opp mana.

 

Kommer dere forbi boss nr. 2 så blir sakene enklere utover syns jeg. Det kan ta seg litt tid å vende seg til diverse ringer, skills og skill link, men når man har mestra det er mye gjort. Ikke gi opp i begynnelsen. Lost Odyssey blir bedre og bedre =)

Lenke til kommentar

Skal være enig, jeg klarte andre bossen på første forsøk men han er en jævel, den første delen går da greit, Jansen bruker Magic for å påføre monsteret en del skade, samtidig som at Seth og Kaim banker biller. Det ble med ett verre da det kom en til og brukte mega attacket sitt, jeg klarte det... men vet fortsatt ikke hvordan.

Lenke til kommentar
Har nå spilt litt selv nå, kommet til dvd 2 og må si jeg digger spillet :) brukte vel 7-8 timer på å komme meg til dvd 2.. stor koser meg... eneste jeg må tilsi at jeg ikke likte var disse drømmene, hadde det vært noe tale der så greit men å lese det ble for kjedelig for meg.

 

Spillets store styrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...