Gå til innhold

Lost Odyssey - Gleder vi oss?


Zorlee

Anbefalte innlegg

Lost Odyssey er det kommende JRPG spillet fra Mistwalker. (mer info: http://www.gametrailers.com/game/1694.html)

Tidligere Final Fantasy produsent Hironobu Sakaguchi er bak dette spillet, sammen med gjerne verdens mest kjente spillkomponist - Nobuo Uematsu.

 

Personlig gleder jeg meg veldig mye til dette spillet. Jeg har en stor svakhet for linære JRPG spill, og liker meget godt god historie kombinert med litt "old school" turn-based system osv.

Selv om dere gjerne dreper meg nå, så er jeg ikke veldig betatt av mer "frie" RPG der du kan velge selv hvordan du skal gå gjennom spillet (velge missions, velge evil/good side osv.) Selvfølgelig, Mass Effect o.l. er stilig nok, men jeg kan ikke si at jeg sitter igjen med "Wow, for et vakkert spill" følelsen jeg forsatt har når jeg tenker på klassikere som FFVII, IX og Xenogears, hehe! =)

Musikk har også veldig mye å si i et spill. Nobuo Uematsu er ubeseiret konge i komponering til spill. Når det gjelder den mannen så er det garantert bra musikk.

Håper bare spillet lever opp til forventningene.

Det har gått lang, lang tid siden jeg spilte et spill med virkelig vakker historie - håper dette spillet kan gjøre noe med det!

 

Hva synes dere?

Endret av Zorlee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lost Odyssey er det kommende JRPG spillet fra Mistwalker. (mer info: http://www.gametrailers.com/game/1694.html)

Tidligere Final Fantasy produsent Hironobu Sakaguchi er bak dette spillet, sammen med gjerne verdens mest kjente spillkomponist - Nobuo Uematsu.

 

Personlig gleder jeg meg veldig mye til dette spillet. Jeg har en stor svakhet for linære JRPG spill, og liker meget godt god historie kombinert med litt "old school" turn-based system osv.

Selv om dere gjerne dreper meg nå, så er jeg ikke veldig betatt av mer "frie" RPG der du kan velge selv hvordan du skal gå gjennom spillet (velge missions, velge evil/good side osv.) Selvfølgelig, Mass Effect o.l. er stilig nok, men jeg kan ikke si at jeg sitter igjen med "Wow, for et vakkert spill" følelsen jeg forsatt har når jeg tenker på klassikere som FFVII, IX og Xenogears, hehe! =)

Musikk har også veldig mye å si i et spill. Nobuo Uematsu er ubeseiret konge i komponering til spill. Når det gjelder den mannen så er det garantert bra musikk.

Håper bare spillet lever opp til forventningene.

Det har gått lang, lang tid siden jeg spilte et spill med virkelig vakker historie - håper dette spillet kan gjøre noe med det!

 

Hva synes dere?

Nå ble jeg litt usikker, var ikke FFVII ulinært når du kom ut av den byen? Har ikke spilt spille lengere enn det så jeg vet ikke, mener bare jeg har hørt det...

Lenke til kommentar
Nå ble jeg litt usikker, var ikke FFVII ulinært når du kom ut av den byen? Har ikke spilt spille lengere enn det så jeg vet ikke, mener bare jeg har hørt det...

 

Joda, FFF VII blir mindre lineært når du kommet ut av Midgard og enda mindre etterhvert. Noe av det samme med IX. Xenogears derimot er som en linjal. Så jeg skjønner ikke hvorfor disse tre settes i samme bås på dette punktet. Nu vel.

 

Ellers er min mening at dette spillet ser lovende ut på alle punkter bortsett fra at det skal være så lineært. Kommer likevel til å følge nøye med denne tittelen for et eventuelt kjøp.

Lenke til kommentar
Vel, angående random encounters og turn-based system så vil jeg si at jeg har veldig stor sans for det! Gjerne pga. mange gode minner med slike systemer, men det er dette som for meg er et "ekte" RPG. Det er jo selvfølgelig en subjektiv mening, hehe!

 

Etter å ha spilt gjennom de gamle FF-spillene så kan jeg ikke si jeg har samme mening som deg :)

Å bli angrepet av en gruppe fiender som bare stikker av alikevel siden de suger og ikke har sjanse mot meg synes jeg bare blir frustrerende. Når dette skjer for hvert 3. steg du tar og turen opp gangen som vanligvis tar 1 minutt tar 4 minutter så synes jeg det heller blir en form for selvpining og jeg får nesten lyst til å rapportere Square til FN for brudd på Geneve konvensjonen. Alt med måte!

Lenke til kommentar
Vel, angående random encounters og turn-based system så vil jeg si at jeg har veldig stor sans for det! Gjerne pga. mange gode minner med slike systemer, men det er dette som for meg er et "ekte" RPG. Det er jo selvfølgelig en subjektiv mening, hehe!

 

Etter å ha spilt gjennom de gamle FF-spillene så kan jeg ikke si jeg har samme mening som deg :)

Å bli angrepet av en gruppe fiender som bare stikker av alikevel siden de suger og ikke har sjanse mot meg synes jeg bare blir frustrerende. Når dette skjer for hvert 3. steg du tar og turen opp gangen som vanligvis tar 1 minutt tar 4 minutter så synes jeg det heller blir en form for selvpining og jeg får nesten lyst til å rapportere Square til FN for brudd på Geneve konvensjonen. Alt med måte!

 

Hahahaha! Joda, jeg kan for så vidt si meg enig i det.

Grunnen til at jeg er litt begeistret, er mer det at det ser ut som om dette spillet har et litt mer "old school" preg generelt sett. Jeg er bare lei av en del nye rpg som skal være så banebrytende, freshe, cooole, men som til syvende sist lider av dårlig storyfortelling, kjedelig gameplay og absolutt null sjarm.

Lenke til kommentar

Den asiatiske utgaven er ikke sonefri, fungerer ikke på amerikanske NTSC konsoller. Men overraskende nok så fungerer det på PAL konsoller. Så om man ikke vil vente 1 måned kan man f.eks. importere fra PlayAsia. Jeg har spilt det en liten stund nå, ikke siden jeg spilte gjennom Final Fantasy X er jeg like oppslukt.

Lenke til kommentar

Åssen er det da med undertekster etc? Kan man velge språk på den asiatiske versjonen? For min del kunne eg gjerne beholdet japansk tale og heller hatt undertekster :wee:

 

EDIT: Ser no at det er spesifisert engelsk tale i spille.

 

EDIT2: Står jo under at det er mulighet for engelsk tekst og japanske stemme :roll:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...