Sniperw0lf Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg har kjøpt ny harddisk....pcen er gammel så jeg hadde ikke ATA tilkobling, men sånn gammel IDE. Kjøpte enn kobling fra ide til ata og ata kabel. strøm og ata kabelen er koblet opp, men finner ikke hardisken. Fant den gammle..maxtor 120gb. Men den er windows bare halveis installert på...cden klikket midt i prosessen...noen tips der hadde også vert fint:) vet ikke om det heter sata eller ata..står så mye løye ront om kring. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hoyreklikk pa min datamaskin -> Behandle -> Lagrinsplass -> Diskbehandler Sa hoyreklikker du pa 500GB disken, den har ikke en stasjonsbokstav -> Endre stasjonsbokstav. Og det er mest sannsynlig alt du trenger a gjore. S-ATA (SATA) er seriell. Det er de sma rode kablene. IDE/ATA (egentlig P-ATA) er parallel. Vet ikke helt, men det er ihvertfall de gamle brede kablene. Lenke til kommentar
Sniperw0lf Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Hoyreklikk pa min datamaskin -> Behandle -> Lagrinsplass -> Diskbehandler Sa hoyreklikker du pa 500GB disken, den har ikke en stasjonsbokstav -> Endre stasjonsbokstav. Og det er mest sannsynlig alt du trenger a gjore. S-ATA (SATA) er seriell. Det er de sma rode kablene. IDE/ATA (egentlig P-ATA) er parallel. Vet ikke helt, men det er ihvertfall de gamle brede kablene. aaah så då har eg sata nå.. Men koss komme eg mg inn på min datamaskin uten windows?? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 aahh.. du finner den ikke under BIOS nei. hmm Spinner disken opp nar du starter maskinen? Lenke til kommentar
Sniperw0lf Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 aahh.. du finner den ikke under BIOS nei. hmm Spinner disken opp nar du starter maskinen? jaa pcen går rett innpå windows setupen. så ann ikkje klare å gjennomføra. Lenke til kommentar
Sniperw0lf Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 E eg i ei skikkelige knipa elle e d ingen av dei så har sitt så ikkje vett bare? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 E eg i ei skikkelige knipa elle e d ingen av dei så har sitt så ikkje vett bare? Er sikkert noen her som vet hva du kan prøve. Kan du foresten være så snill å skrive på bokmål? Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 vent med å koble disken til før du har lagt inn windowsen. begynn installasjonen på nytt og innstaler xp. legg til alle drivere du skal ha og oppdater den til dags dato. så sett i den andre disken. over gang fra ide til s-ata går ann, men tviler sterkt at s-ata til ide går. ide er jo avhengig av master og slave. har den overgangen en jumper i seg? så du kan bestemme dette ? tror du har kjøpt katta i sekken her. bruk angrefristen og få deg en ide disk (ata) eller kjøp deg en ny data med s-ata:) Lenke til kommentar
Sniperw0lf Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 vent med å koble disken til før du har lagt inn windowsen. begynn installasjonen på nytt og innstaler xp. legg til alle drivere du skal ha og oppdater den til dags dato. så sett i den andre disken. over gang fra ide til s-ata går ann, men tviler sterkt at s-ata til ide går. ide er jo avhengig av master og slave. har den overgangen en jumper i seg? så du kan bestemme dette ? tror du har kjøpt katta i sekken her. bruk angrefristen og få deg en ide disk (ata) eller kjøp deg en ny data med s-ata:) d e fra ide til S-ata eg har gjort nå men koss begynne eg installasjonen av windows på nytt?? Lenke til kommentar
Sniperw0lf Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 ingen så vett nai:/... hmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå