phewBAR Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) UPDATED> Nå tok jeg en ny format c: og installerte Vista bare for å se om det hjalp, noe det ikke gjorde.. Fant ett program som heter Performance Test, installerte det og lot det kjøre noen tester. Her er resultatet clickable Det er en Dell XPS M170 med 1GB ram, 80GB 7200rpm disk & Pentium M 2.13GHz prosessor. Noen som kan se om det er noe som ikke stemmer overens med resultatene i det bildet og spesifikasjonene jeg har skrevet over her? Har en ny 250GB harddisk & 2GB ram i handlekurven hos Komplett nå, er det på tide å bestille? ******** Har en Dell XPS M170 som har rundet 2 år i disse dager. Det siste halvåret+ har jeg merket att ytelsen har sunket betraktelig. Feks, prøver jeg å åpne ett program samtidig som jeg ser på en film blir det hakking å styr og filmen stopper opp i en 20-30 sek, og laster jeg ned noe i bakgrunnen blir det enda værre. Starte Winamp feks, nesten raskere å bare finne frem orginal CD-en å løpe ut i bilen å høre sangen der enn å vente på at PC-en skal starte å spille den, Ihvertfall om det er snakk om å installere Winamp noe som tar evigheter. Faktiskt tar alt en liten evighet å installere. Har tatt en format C:, men det hjalp ikke. Er det harddisken som synger på siste verset, ram som er dårlig eller cpu? Jeg tipper det er harddisken, men har aldri klart å slite ut en disk før så veit ikke hva slags symptomer jeg skal se etter. Og noen som kan gi en direkte link til en ny harddisk som passer i min bærbar. Det blir snart en XPS M1330 om jeg ikke får fart i denne gamle traveren igjen, noe jeg regner med det blir uansett da 17" er for stort, og spilling er det blitt slutt på, men hadde jo vært fint å fått liv i den igjen først. Endret 21. januar 2008 av Drunk In Public Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 er den varm? har du renset viftene for støv? eventuelt burde du prøve det. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 er den varm? har du renset viftene for støv? eventuelt burde du prøve det. 40c idle CPU & 55c idle GPU Men, ja.. kommer det noe "krevende" spretter CPU fort opp i 70-75c. Har også sett CPU opp mot nærmere 90c når den sliter som verst. Har 'blåst' den rein for støv flere ganger før, noe som hjelper på idle temp, men ikke på ytelsen. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Sorry, trenger å bumpe den her.. oppdatert første post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå