noringen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Har et MSI P6N SLI platinium (650i) hovedkort og for å overklokke så måtte æ øke spenningen på chipsettet eller north brigde som det også kalles. æ har økt det fra 1.25v til 1.40v. Er dette trygt? Og kan jeg øke det enda mer? Lenke til kommentar
Holten Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Sjekk varmen så finner du det fort ut! Foresten, vær forsiktig med å bruke dialekt Lenke til kommentar
noringen Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 gikk inn MSI dual core center... På "system" står det 27 grader. Men lenger ned står det "NB"(Northbrige?) NA. altså det finner ikke temperaturen til chipsettet? Lenke til kommentar
Holten Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Nei, da vises ikke NB (northbridge) tempen. TROR JEG. Er litt usikker på hva system er, det får noen andre svare på Prøv å last ned Everest. Der får du se alle temper Endret 18. januar 2008 av Holten Lenke til kommentar
noringen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 under hvilket navn står NB tempen i everest? Kunne ikke finne noen der det sto NB eller chipset Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hos meg stemmer hovedkorttemp i Everest ganske bra med NB temp (Intel X38) - har målt med multimeter/temp sonde. Hva slags cpu skal du klokke forresten? (av ren nyskjerrighet) Lenke til kommentar
noringen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 klokker en E6850. btw hva heter den tempen du ser på i everest? (mainboard temp? ) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Mainboard eller Motherboard tipper jeg, bruker norsk i Everest så hos meg står det hovedkort. Lenke til kommentar
noringen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 hmm okei skal skjekke på den stasjonære pc-en seinare (e bare på min bærbare nu). takk for svaran da Lenke til kommentar
noringen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Slik ser det ut i Everest for meg. Ingen mainboard,NB eller chipset temperatur, men det står AUX en plass, hva er det? Og kan det hende hovedkortet mitt simpelt ikke har temperatur måler på chipsettet? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Mulig det er AUX som er tempen du er ute etter, men synes den er lav til Nforce å være, mitt Asus P5N-E SLI kommer aldri under 40, og Striker Extreme´n (veggpynt nå, duger ikke til annet) lå nesten konstant rundt 50 og høyere ved load. Lenke til kommentar
noringen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) kan dette være løsningen? eller kanskje en slik Endret 18. januar 2008 av noringen Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Vet du hva de beste sensorene heter? Fingrene! Så lenge kjøleren har grei kontakt med nb og det som skal kjøles, så blir kjøleren omtrent like varm som brikkesettet selv. Dermed er det veldig greit å sjekke selv med fingrene. Så lenge du ikke får altfor store svimerker på fingerene etter berøring, skal temperaturen være grei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå